تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816510697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی پراید کوچک بود


واضح آرشیو وب فارسی:الف: وقتی پراید کوچک بود
بخش دانش و فناوری الف، 14 آبان 94

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۰
رییس سازمان ملی استاندارد ایران اخیرا در اظهارات خود بر ضرورت رعایت استانداردهای 52 گانه برای ورود خودروهای وارداتی تأکید کرده است به گونه ای که شاید حتی خودرویی مانند بنز که مورد تأیید استانداردهای جهانی هم باشد، اجازه ورود به کشور را پیدا نکند.سوال ما از مسئولان این سازمان آن است که چرا این دغدغه به هنگام ورود پراید به ایران وجود نداشت؟  
 
به گزارش جام جم،اظهارات مقامات و کارشناسان گویای آن است که خودروهایی که در ایران شروع به کار می کنند؛ حداقل 5 سال در سطح اروپا یا آمریکا در حال تردد بوده اند و جزء مدل های قدیمی و چه بسا از رده خارج شده در آن کشورها محسوب می شوند.به گونه ای که پژوی 405 فرانسه نزدیک به 30 سال است در اروپا تولید نمی شود اما در ایران هنوز پیش فروش می شود. خودروسازان کشورمان که البته به تعبیر بسیاری از مردم و کارشناسان، نام آنان را باید "مونتاژکار" گذاشت تا خودروساز، عادت به تغییر نام و برند خودروهای وارداتی دارند به همین دلیل این روزها اگر از اکثر ایرانی ها پرسیده شود که "مزدا 121" نام کدام ماشین است و در حال حاضر این خودرو در چه وضعیتی قرار دارد، شاید تعداد اندکی بتوانند به خاطر بیاورند که مزدا 121 همان " پراید پفکی " خودمان است که هر سال ظاهرا خانواده های ایرانی را داغدار می کند.

سالهای اولیه حضور پراید در شهرهای ایران، اگر کسی به دنبال خرید پراید بود، مردم به یکدیگر توصیه می کردند که پراید کره ای را به خاطر کیفیت آن، خریداری کنند.در حالی که پراید کره ای نبود بلکه این خودرو اولین بار در کارخانه مزدا در ژاپن متولد شده است و در طول زمان، ارتباط کاری میان مزدا و شرکت فورد آمریکایی موجب شد تا پراید با هدف پاسخگویی به نیاز دانشجویان دهه 80 با نام فورد فستیوا وارد آمریکای شمالی شود. با وجود استقبال زیاد مردم استرالیا و کشورهای مذکور از فورد فستیوا ( مزدا 121 ) اما سازمان ایمنی بزرگراه های آمریکا تولید این خودرو را به دلیل آن که ناامن ترین وسیله نقلیه در این کشور بود، متوقف کرد.

بعد از ژاپنی ها و آمریکایی ها، این بار نوبت کره ای ها شد. کمپانی کیاموتورز کره جنوبی از سال 1987 تا سال 2000 به مدت 13 سال مزدا 121 را تولید کرد و در سال 2001 خط تولید آن را به سایپا واگذار کرد. سایپا نیز در اولین گام های خود نام این خودروی ناامن را به "پراید" تغییر داد. اظهارات اخیر نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت و گو با ایلنا درباره خودروهای وارداتی قابل تعمق است.وی تأکید کرده است "خودروهای وارداتی بر اساس استانداردهای 52 گانه پایش کیفیت خودرو بررسی می شوند. ممکن است حتی برخی از خودروهای کلاس بالا همچون بنز که دارای استانداردهای جهانی هستند به تایید استاندارد ایران نرسند." با چنین اوصافی مشخص نیست که مسئولان سازمان استاندارد به چه دلیل نسبت به ورود خط تولید خوردویی که قبلا امتحان ناامنی خود را در کشورهای مختلف دنیا پس داده بود، چشم پوشی کردند. نکته قابل توجه آن که ، شرکت کره ای که لیسانس پراید را به سایپا واگذار کرده هنوز از این راه سالانه میلیون های دلار پول بابت خدمات مهندسی دریافت می کند. آخرین مدل پراید در ایران و کره پراید در حالی وارد ایران شد که ظاهرا در آن برخی ناامنی ها بوده است. همزمان با افزایش آمار کشته شدگان، این شرکت سعی کرد با ایجاد تغییرات جزئی آن را با مدل های به اصطلاح ایمن تر و البته قطعات چینی با نام های؛ نسیم (پراید هاچ بک)، صبا (پراید سدان) و سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۴۱ و وانت پراید مدل های تولیدی سایپا وارد ناوگان حمل و نقل کند.

در صورتی که پراید ورودی سال 2001 با پراید سال 2015 در ایران تغییر قابل توجهی نداشته است اما شرکت کیاموتورز کره در سال 2012 پراید را با طراحی جدید مطابق به تغییرات روز به بازار ارائه کرد که مشاهده و مقایسه آن با پرایدهای تولیدی داخل کشور، جز تأسف و افسوس حاصلی برای ما ندارد.

سایپا و مسوولین آن عنوان می کنند که تعداد دستگاه پراید در کشور آنقدر بالاست که به جرات می توان گفت نه تنها تصادف آن نسبت به ماشین های دیگر زیاد نیست بلکه نسبت به تعداد، بسیار پائین نیز هست.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن