تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819711360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ دفتر هاشمي رفسنجاني به اظهارات زاکاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۲۱:۲۹ب.ظ)
پاسخ دفتر هاشمي رفسنجاني به اظهارات زاکاني موج - دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اظهارات اخير عليرضا زاکاني پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاري موج،‌ در جوابيه دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آمده است:
با توجه به سخنان طنزآميز و البته بغض‌آلود يکي از مدعيان ارزشمداري و اصولگرايي که ادعا کرده، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با صراحت! گفته بود: «من قائلم انتخابات محدود و کنترل شده باشد و آدم‌ها را حساب شده از صندوق بيرون بياوريم، اما رهبري قائل‌اند که انتخابات با حضور گسترده مردم باشد» يادآوري مواردي چند ضروري است:
1 ــ کسي که فقط با 399199 رأي از 2 ميليون و 335 هزار و 124 رأي مردم در آخرين انتخابات مجلس شوراي اسلامي به‌عنوان نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلام‌شهر وارد مجلس شده، خود را برآمده از «مشارکت حداکثري» مي‌داند و اخيراً نيز با تمام تلاشي که براي عدم‌تصويب برجام در مجلس انجام داده، با رأي قاطع نمايندگان و سپس تأييد رهبري و مردم مواجه شده است و شايد از نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين مسير اطلاع دارد که از شدت ناراحتي، براي خود اين حق را قائل شده تا به بزرگان نظام توهين نمايد.
2 ــ جالب‌تر از دروغ‌گويي‌هاي خشم‌آلود اين شخص، ذوق‌زدگي يک روزنامه است که دروغ‌ها را با تيتر در صفحه اول منتشر کرده است.
3 ــ اگرچه دروغ بودن سخنان منتسب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني آشکار است و نياز به تکذيب ندارد، اما جهت تنوير افکار عمومي، مطالبي را به اطلاع عموم مي‌رساند.
مطالب منقول در خصوص انتخابات دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي است که آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بارها درباره آن گفت: «در جلسات روحانيت مبارز در آستانه مجلس پنجم اکثريت آن‌ها مايل بودند هر سي نفر نامزد مورد حمايت در تهران از يک جناح و آن هم جناح راست انتخاب شود؛ اما من مي‌گفتم اين درست نيست و بايد اين سي نفر بين دو جناح تقسيم شود تا روحانيت تقسيم نشود، چرا که روحانيت نفوذش در اين وحدتي است که تا به حال داشته، حالا اگر در مقابل هم قرار بگيرند و رقابت کنند، اين چيز خوبي نيست. آن‌ها قبول نکردند و کم‌کم از 15 تا آمديم پايين. از آن طرف آقاي دکتر حبيبي هم از اعضاي کابينه براي من پيغام آورد که آقايان مي‌گويند: «اگر براي ما سهمي به اين جناح داده نشود، ما خودمان جداگانه ليست مي‌دهيم»، من نمي‌خواستم اين اتفاق بيفتد. به هر حال هرچه گفتيم کار پيش نرفت تا اينکه رسيديم به 5 کانديدا. اين پنج نفر هم از معتدلين جناح چپ مانند آقايان دعايي، انصاري، محجوب و کمالي بودند. جامعه روحانيت اين موضوع را پذيرفتند و تصويب شد. اعضاي کابينه هم براي من احترام قائل بودند و به تصميم اعتراضي نکردند.
بعد از دو سه روز آقاي ناطق نوري پيش من آمد و گفت: «آقايان نمي‌پذيرند اين 5 نفر نامزد شوند و مي‌گويند چرا ما بايد رأي خود را به ديگران بدهيم؟». من گفتم: ضرري که به روحانيت مي‌خورد، براي شما اهميت ندارد؟ گفتم: در اين صورت اين پنج نفر و دوستانشان مي‌روند در ليست ديگري وارد مي‌شوند. نمي‌گويم که همه ليست شما شکست مي‌خورد، امّا قطعاً آن‌ها مؤثرند و بخشي از آرا را به‌سمت خود مي‌برند. آقاي ناطق گفت: «من دوباره مي‌روم با آن‌ها صحبت مي‌کنم». ايشان رفت و صحبت کرد و گفت: «نمي‌پذيرند». من گفتم: «چون کار دارم و نمي‌توانم ديگر در جلسه بيايم مي‌توانيم اين موضوع را به قضاوت «آقا» محول کنيم». ايشان رفت با رهبري صحبت کرد. رهبري هم گفتند: چرا دست آن‌ها را ببنديم؟ خوب آن‌ها بروند تشکيلات خود را داشته باشند.
وقتي اين 5 نفر از حمايت جامعه روحانيت مأيوس شدند و به آن‌ها هم چراغ سبز داده شد، خودشان اعلاميه دادند. من به آقا گفتم: هنوز هم دير نشده است، مي‌توان کاري کرد که انتخابات با وحدت انجام شود. آقا به من فرمود: چرا بايد ناراحت باشيم؟ قرار است نمايندگاني به مجلس بروند که مي‌روند.
با توجه به اين سخنان صريح که در طول ساليان اخير بارها از سوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تکرار شده و با کمترين جست‌وجو در فضاي مجازي و بايگاني روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها قابل دسترسي است، جاي شگفتي است که شخصي مطالبي را با نقل قول مستقيم به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نسبت دهد و براي سندسازي دروغ‌هايش، سخن از «دو ديدار يکي از تشکل‌ها در سال 79» مي‌گويد.
نکته ديگر اينکه با همه دروغ‌ها و بي‌اخلاقي‌هاي سياسي، طلب استغفار مي‌کند که چرا «تا به حال درباره هاشمي با مردم حرف نزديم!»، مطمئناً مردم شريف مي‌دانند و خواهند گفت: ديگر چه مي‌خواستيد بگوييد و نگفتيد؟!
اميدواريم مدعيان دنياي سياست و ديانت به‌گونه‌اي سخن نگويند که مضحکه کوچه و بازار شوند و اين براي کسي که عنوان نمايندگي مردم را دارد، اصلاً خوب نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن