تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816735093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنگی نفس خوزستانی‌ها آسیب‌شناسی شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تنگی نفس خوزستانی‌ها آسیب‌شناسی شود
کد خبر: ۵۴۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 04 November 2015




نماینده شوش با اشاره به تذکر جمعی از نمایندگان خوزستان به رییس جمهور درباره رسیدگی به وضعیت باران‌های آلوده خوزستان گفت: سه سال از بروز مشکلات تنفسی برای مردم اهواز و خوزستان در هنگام بارندگی می‌گذرد ولی هنوز علت آن پیدا نشده است.

سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اعتقاد به اینکه کوتاهی از سوی مسئولان سازمان محیط زیست است اظهار کرد: تنگی نفس پس از بارندگی از پدیده‌هایی است که در سه سال گذشته با اولین باران در خوزستان و به ویژه در اهواز بروز کرد و موجب مشکلات تنفسی برای مردم شد؛ پدیده‌ای که علت واقعی و اساسی آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: چند روز گذشته جمعی از نمایندگان استان خوزستان، در تذکری به رییس جمهور خواستار شدند که مسئولان مرتبط با محوریت سازمان محیط زیست و در کنار آن وزارت بهداشت و وزارت نفت در جهت ریشه‌یابی این مشکل اقدام کنند، هر چند منشا این تنگی نفس، آلودگی‌های حاصل از کارخانجات و مواد آلوده‌کننده سطح شهر اعلام می‌شود اما از رییس جمهور خواستیم که علت اصلی مشکل شناسایی شود تا دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

نوری ادامه داد: لازم است فکری اساسی برای علاج پدیده تنگی نفس پس از بارندگی در استان خوزستان اندیشیده شود. تا کی مردم باید همچنان شاهد این مشکلات باشند؟

وی گفت: برای یافتن علت و درمان اصلی تنگی نفس پس از بارندگی در خوزستان، باید این پدیده آسیب‌شناسی شود و تا علت اصلی این پدیده پیدا نشود، نمی‌توان راهکاری برای مبارزه با آن اندیشید.

نماینده شوش تصریح کرد: عنوان می‌شود دلیل تنگی نفس پس از باران در خوزستان، آلودگی کارخانه‌ها است؛ باید توجه داشت که ما قبلا هم این کارخانه‌ها را داشته‌ایم، پس چرا پیش از این با مشکل تنگی نفس روبه‌رو نبودیم؟ باید علت واقعی این پدیده مشخص شود.

نوری عنوان کرد: تنگی نفس پس از بارندگی موجب مراجعه هزاران نفر از اهوازی‌ها و خوزستانی‌ها به بیمارستان و بستری شدن تعدادی از این بیماران در ICU و CCU شده است. این وضعیت، آژیر خطر و هشداری است تا به فکر باشیم و این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: ما این مسائل را به اطلاع رییس جمهور رسانده‌ایم و نمی دانم که خوانده شده یا نه، ولی این یکی از دغدغه‌های مردم خوزستان است که در کنار دیگر پدیده‌های نوظهور در استان مانند پدیده گرد و خاک و باران‌های آلوده باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود.

نماینده شوش اظهار کرد: عبارت "باران اسیدی" برای باران‌های آلوده و پدیده تنگی نفس پس از بارندگی در اهواز توجیه ندارد، زیرا اگر باران اسیدی باشد در اثر آن، سوختگی بر روی پوست پیدا می‌شود و عوارض دیگر را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: به هر حال باید این پدیده نامعمول با هر اسمی که باشد، آسیب‌شناسی شود و مسئولان نباید به سادگی از کنار آن بگذرند.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن