تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815304032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنده نگه‌ داشتن ياد و خاطره شهدا باعث تدوام انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۹:۵۴ق.ظ)
مدير کل آموزش و پرورش لرستان: زنده نگه‌ داشتن ياد و خاطره شهدا باعث تدوام انقلاب است موج - خرم‌آباد - مدير کل آموزش و پرورش لرستان گفت: يادواره شهدا باعث ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، انتقال ارزش‌ها، تقويت باورها و اعتقادات ديني دانش‌آموزان و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا و ايثارگران مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، گودرز کريمي‌فر، مدير کل آموزش و پرورش لرستان، در يادواره شهداي دانش‎آموز پل‌دختر با بيان اين‌که زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا باعث تدوام انقلاب است، از برنامه‌ريزي يادواره شهداي دانش‌آموز و فرهنگي در مناطق و شهرستان‌هاي استان خبرداد.
وي افزود: اين يادواره با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، انتقال ارزش‌ها، تقويت باورها و اعتقادات ديني دانش‌آموزان و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا و ايثارگران برگزار مي‌شود.
کريمي‌فر با گراميداشت 13 آبان روز دانش‌آموز، به پيشگامي فرهنگيان و دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌هاي سرنوشت‌ساز انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: شهادت به‌معناي وارد شدن در حريم خلوت الهي است و شهدا با نثار جان خويش امنيت و آرامش نظام مقدس را تثبيت کردند.
مدير کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به اهتمام آموزش و پرورش براي تربيت و پرورش دانش‌آموزان خودباور و خداباور اشاره کرد و گفت: بايد تلاش شود تا دانش و بينش را توأمان در وجود دانش‌آموزان تقويت کرد.
وي عزم و اراده بسيجيان و سپاهيان را در دوران پرافتخار دفاع مقدس مثال‌زدني، ستودني و بي‌نظير ذکر کرد و افزود: هرگاه کاري اعتقادي، ارزشي و مقدس صورت گيرد توسط کسي يا کساني است که در کارشان هدف، تعصب و احساس رسالت داشته باشند و بسيجيان اين‌چنين کساني بودند که با داشتن اين سه عنصر راز ماندگاري اسلام و انقلاب شدند.
کريمي‌فر به مسووليت سنگين آموزش و پرورش در قبال انتقال پيام شهدا اشاره کرد و گفت: يکي از آرزوهايم اين بود که بتوانم يادواره شهداي دانش‌آموز را در سراسر استان برگزار کنم.
وي به يادواره 68 شهيد دانش‌آموز آموزشگاه‌هاي شهيد فياض‌بخش و امام حسن‌مجتبي(ع) شهرستان بروجرد اشاره و اظهارکرد: تاکنون چهار يادواره شهداي دانش‌آموز و فرهنگي در استان برگزار شده و امروز هم پنجمين يادواره در شهرستان پل‌دختر در حال اجراست.
کريمي‌فر فرهنگ‌سازي ايثار و شهادت را لازم و ضروري برشمرد و گفت: لازم است تا در اين گذر از واژه‌هاي گفتاري عبور کرد و به مرحله عمل‌گرايي و اجرايي رسيد. وي در ادامه از همکاري صميمانه فرماندهي سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران تجليل کرد و ادامه داد: معتقدم که انسان زاييده شرايط نيست بلکه خالق شرايط است و شهدا کساني بودند که به قدرت ذهن پاک خود ايمان داشتند و يقين داشتند چه بمانند و چه شهيد شوند خوشبخت و سعادت‌مند هستند، لذا با نثار جان خود حماسه‌اي به نام حماسه دفاع مقدس را خلق کردند.
وي با يادآوري اين‌که بايد بدانيم رزمندگان ديروز دانشمندان امروزند که در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي و انرژي صلح‌آميز هسته‌اي به توفيقات بسيار خوبي دست يافتند، به نقش محوري ولايت فقيه در جامعه اشاره کرد و گفت: ما در حکومت مبتني بر ولايت فقيه زندگي مي‌کنيم و وجود با برکت ولايت باعث شده تا به چشم‌اندازي برسيم تا در افق 1404 به جايگاه اول منطقه در ابعاد علمي، فناوري و اقتصادي دست يابيم.
کريمي‌فر در ادامه به اعزام 25 هزار دانش‌آموز به اردوي راهيان‌نور اشاره کرد و افزود: شهدا با ايثارگري، شجاعت، شهامت و رشادت محبوب دل‌هاي مردم شدند و حضور در فضاي جبهه‌ها تاثيري شگرف و ماندگار در وجود دانش‌آموزان بر جاي مي‌گذارد که ما را به اهداف تعليم و تربيت نزديک‌تر مي‌کند.
وي به معرفي آموزش و پرورش لرستان به‌عنوان خادم برتر در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت اشاره کرد و گفت: در مراسم تجليل از خادمين برتر اين افتخار را داشتم که به نمايندگي از 32 استان کشور به بيان ديدگاه‌ها و افتخارات آموزش و پرورش در حضور مقام عالي وزارت و مسئولان نظام بپردازم.
مدير کل آموزش و پرورش لرستان همچنين به چاپ دل‌نوشته‌هاي دانش‌آموزان در اردوهاي راهيان‌نور اشاره کرد و افزود: کتاب «بچه‌هاي آسماني» هم با هدف معرفي شهداي دانش‌آموز لرستان چاپ و منتشر شده است.
وي به تدوام برگزاري يادواره‌هاي شهداي دانش‌آموز و فرهنگي در ساير مناطق و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: بايد اين فضاي معنوي و ارزشي را به درون مدارس برد و دانش‌آموزان را با شهدا و ايثارگران آشنا کرد.
در پايان مراسم از خانواده‌هاي معظم 63 شهيد دانش‌آموز شهرستان پل‌دختر و آزادگان فرهنگي و دو دانش‌آموز برتر در مسابقه ادبي دانش‌آموزان شاهد کشور تجليل شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن