تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاري 80 هزار مترمربع از اراضي عباس‌آباد مطابق با سند راهبردي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۹:۱۳ق.ظ)
مدير عامل شرکت نوسازي عباس‌آباد: واگذاري 80 هزار مترمربع از اراضي عباس‌آباد مطابق با سند راهبردي است موج - مدير عامل شرکت نوسازي عباس‌آباد با اشاره به واگذاري 80 هزار مترمربع از زمين اراضي عباس‌آباد به بخش خصوصي تأکيد کرد: اين بخش از اراضي براي ايجاد مجموعه TOD که در سند راهبردي طرح جامع اراضي عباس‌آباد و در نقشه‌هاي مصوب آن به طور کامل جانمايي شده واگذار شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اردشير نوريان درخصوص رقم اعلامي 2200 ميليارد توماني ذکر شده در رسانه‌ها گفت: اين رقم در هيچ قسمت از گزارش حسابرسي ذکر نشده است و برداشتي اشتباه از اين گزارش است.
مدير عامل شرکت نوسازي عباس‌آباد با بيان اين مطلب افزود: ماده 9 قانون تشکيل شرکت نوسازي عباس‌آباد که در تاريخ 15 خرداد 1350 به تصويب مجلس شوراي ملي رسيده و از نظر سلسله مراتب قانوني از بالاترين اعتبار لازم برخوردار است؛ در ارتباط با بحث فروش املاک به صراحت اعلام مي‌کند: شهرداري نمي‌تواند عين و يا منافع املاک مذکور در اين قانون را واگذار نمايد مگر با دريافت بها و رعايت نقشه جامع شهر که در اين صورت براي واگذاري به خريدار بايد بر مبناي قيمت تمام شده به اضافه 20 درصد دريافت نمايد. به عبارتي در ماده 9 که بخشي از 13 ماده مصوب مجلس است و معتبرترين بخش اسناد قانوني شرکت اراضي عباس‌آباد به شمار مي‌رود؛ فروش املاک اراضي عباس‌آباد را مشروط به رعايت طرح جامع مجاز دانسته است.
نوريان با بيان اين که اساسنامه شرکت نوسازي اراضي عباس‌آباد دومين سند قانوني اين اراضي به شمار مي‌رود، ادامه داد: در بخش وظايف شرکت و در ادامه در بندت ماده 5 اساسنامه شرکت نوسازي عباس‌آباد که مصوب 2 آذر 1353 هيات وزيران است، عنوان شده فروش و اجاره اراضي و مستحدثات؛ مجزا و مجتمعا با رعايت مفاد ماده 9 قانون تشکيل شرکت نوسازي عباس‌آباد است. به عبارت ساده‌تر در بندت ماده 5 اساسنامه شرکت که به ماده 9 مجلس اشاره دارد، تأکيد مي‌کند فروش و رهن و اجاره اراضي براساس مفاد قانوني ميسر است.
وي همچنين با اشاره به سند راهبردي اراضي عباس‌آباد نيز بيان مي‌کند: در بند 1/2 اصلاحات و تعارف سند راهبردي اراضي عباس‌آباد که راهبردهاي توسعه‌اي اين اراضي را در قالب مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري تبيين مي‌کند؛ با اشاره به مالکيت عمومي اراضي عنوان مي‌کند: هرگونه خريد و فروش، واگذاري و تملک، دخل و تصرف و نظاير آن به هر صورتي که مالکيت و دسترسي عمومي بر آن را مخدوش و محدود نمايد تحت هر شرايطي منع است.
اردشيرنوريان يادآور شد: به عبارتي اين قانون به اين مساله اشاره دارد که اگر قطعه‌اي از اين زمين را از اراضي عباس‌آباد جدا و يا منتزع شود، خلاف قانون است، اما؛ اگر براساس راهبرد طرح جامع اراضي عباس‌آباد اعياني و يا سطوحي را به کاربردهايي که در طرح جامع براي اراضي در نظر گرفته شده است؛ اختصاص داديم اين اقدام منعي نخواهد داشت.
مدير عامل شرکت نوسازي عباس‌آباد در ادامه با اشاره به واگذاري 80 هزار مترمربع از زمين اراضي عباس‌آباد به بخش خصوصي تأکيد کرد: اين بخش از اراضي براي ايجاد مجموعه TOD که در سند راهبردي طرح جامع اراضي عباس‌آباد و در نقشه‌هاي مصوب آن به طور کامل جانمايي شده واگذار شده است. به عبارتي اين اقدام در جهت اهداف جامع اراضي بوده که بر مبناي آن ايجاد پارکينگ‌ها و سرانه‌هاي خدماتي تجاري مورد نياز اراضي تأمين شود.
به گفته وي، جواز صادره و سطوحي که براي اين موضوع پيش‌بيني شده نيز شامل تأمين 5 هزار پارکينگ و مجموعه هتل اقامتي و سطوح تجاري و اداري است که باز تأکيد مي‌کنم براساس اهداف طرح جامع اراضي عباس‌آباد انجام شده است.
نوريان با بيان اين که در هر سه سطح قانوني اراضي چه در قانون مجلس، چه در اساسنامه و چه سند راهبردي اراضي عباس‌آباد شهرداري تهران منعي براي فروش اين ملک و ساخت بنايي که کاملا منطبق با راهبردهاي طرح جامع بوده، نداشته است، تأکيد کرد: به هيچ عنوان مغايرت قانوني در اين خصوص وجود ندارد و بعضا عباراتي که در مورد تخلف شهرداري در اراضي مطرح مي‌کنند، کذب محض بوده و دروغ بزرگي است.
مدير عامل اراضي عباس‌آباد با بيان اين که براساس ميزان استفاده بين 70 تا 100 هزار نفر در روز از اين اراضي نشان مي‌دهد موفقيت شهرداري در اجرايي کردن تدابير شهرداري تهران در طرح توسعه عباس‌آباد و خدمت‌رساني به شهر است.
اردشير نوريان در واکنش به برخي اظهارات مبني بر اين که شهرداري به زمين‌هاي اراضي چوب حراج زده است، يادآور شد: در دهه 70 آنچه در اراضي عباس‌آباد اتفاق افتاد اين بود که در اين مجموعه سطوح اداري و حضور وزارتخانه‌ها و اماکن اداري در اين اراضي در حال تجميع شدن بود و زمين‌ها با اين هدف به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها واگذار شد که اين مساله باعث به وجود آمدن مغايرت‌هايي با طرح جامع اراضي عباس‌آباد شد.
وي در خصوص رقم اعلامي دو هزار و 200 ميليارد توماني ذکر شده در رسانه‌ها گفت: اين رقم در هيچ قسمت از گزارش حسابرسي ذکر نشده است و برداشتي اشتباه از اين گزارش است. ضمن آنکه اين زمين به 400 ميليارد تومان در ازاي ثمن زمين و هزينه‌هاي قانوني زمين، واگذار شده است.
وي ادامه داد: اما شهرداري تهران در يک دهه اخير توانست جز به جز طرح جامع را اجرايي کند. به عبارتي در آن بخش‌هايي که سطوح غيرانتفاعي، عملکرد فرهنگي و يا گردشگري عمومي داشت؛ شهرداري ورود مستقيم پيدا مي‌کند و سرمايه‌گذار در اين بخش‌ها که انتفاعي برايش نداشت، ورود پيدا نکرد. به عنوان مثال زماني که باغ کتاب ايجاد مي‌شود تا هر سال نمايشگاه بين‌المللي کتاب در اين مکان برگزار شود، سرمايه‌گذار در اين بخش ورود پيدا نمي‌کند و يا وقتي شهرداري در اين اراضي 500 هکتار فضاي سبز ايجاد مي‌کند، طبيعي است که سرمايه‌گذار به اين دليل که انتفاع مالي براي وي ندارد، ورودي هم نخواهد داشت.
مدير عامل شرکت نوسازي عباس‌آباد با بيان اينکه سرمايه‌گذار مطابق طرح جامع در بخش‌هايي مانند تأمين پارکينگ اراضي و يا سطوح تجاري ورود پيدا کرده کرد. در واقع در گسترده بزرگي که قرار است جاذب گردشگر خارجي باشد و عملکرد ملي و فراشهري دارد نياز به سطوح خدماتي است که براي ايجاد اين سطوح که اتفاقا نيز جنبه انتفاعي دارد؛ سرمايه‌گذار مي‌تواند براي انجام سرمايه‌گذاري ورود پيدا کند و شهرداري نيز از بابت درآمدهايي که از اين سطوح تجاري و اداري خواهد شد؛ مي‌تواند به اداره اين اراضي بپردازد.
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه در حال حاضر حدود 100 هزار متر زمين واگذاري شده به وزارتخانه‌ها در مجموعه اين اراضي وجود دارد، بيان کرد: متأسفانه برگرداندن زمين‌هاي واگذار شده در دهه 70 به اراضي کار بسيار مشکل و ناممکني است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن