تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهار تخلف‌هاي آبي فارس با تعامل دستگاه قضايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۹:۲۲ق.ظ)
مهار تخلف‌هاي آبي فارس با تعامل دستگاه قضايي موج - تخلف‌هاي بخش آب در استان فارس با تعامل مثبت آب منطقه‌اي فارس و دستگاه قضايي مهار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، دومين کميسيون آب‌هاي زيرزميني با حضور رئيس کل دادگستري فارس، مدير عامل آب منطقه‌اي فارس، معاون حفاظت و بهره‌برداري، مديران و کارشناسان اين شرکت و شماري از مسوولان دستگاه قضايي استان برگزار شد.
در اين نشست مدير عامل آب منطقه‌اي فارس در خصوص وظايف و اقدامات اين شرکت به نصب برنامه‌هاي الکترونيک و سامانه‌هاي حقوقي و حفاظت و نگهداري در آب منطقه‌اي اشاره کرد و تسريع روند پيگيري پرونده‌ها را از جمله مزاياي اين سامانه‌ها عنوان کرد.
حميدرضا دهقاني، با تأکيد بر اين که آب منطقه‌اي فارس در رأس صيانت و حفاظت از منابع آب استان قرار دارد ماشيني کردن 100 هزار پرونده در اين شرکت را با توجه به تکريم ارباب رجوع پر اهميت دانست و اين امر را گامي مؤثر در کاهش مراجعه حضوري بهره‌برداران برشمرد، به طوري که تمامي مراجعات از طريق دفاتر پيشخوان قابل انجام شده است.
وي اضافه کرد: در استان فارس 65 هزار چاه پروانه‌دار، 10 هزار پرونده چاه مربوط به قبل از سال 85 به شکل فرم يک و 12 هزار پرونده فرم 5 وجود دارد و 60 هزار مشترک آب سطحي از منابع آب استان استفاده مي‌کنند.
دهقاني با اشاره به هفت سد به بهره‌برداري رسيده اين شرکت به معرفي سدهاي در دست بهره‌برداري و طرح‌هاي آب‌رساني در دست اجرا پرداخت و ضمن معرفي بخش‌هاي مختلف شرکت از جمله حوزه مطالعات، آمار و اطلاعات و ايستگاه‌هاي باران سنجي شرکت را تکميل کننده اطلاعات طرح‌هاي عمراني بخش آب استان عنوان کرد.
وي سياست وزارت نيرو را تغيير رويکرد از ساخت پروژه‌هاي بزرگ به حفاظت منابع آب‌هاي زيرزميني برشمرد و در اين راستا به طرح احيا و تعادل بخشي آب‌هاي زيرزميني در سطح کشور اشاره کرد که امسال با اختصاص 330 ميليارد تومان در کشور در حال اجرا است و فارس با ده درصد اعتبار اين طرح، پروژه را اجرا مي‌کند.
معاون حفاظت و بهره‌برداري آب منطقه‌اي فارس نيز در اين نشست پروژه تعادل بخشي را در ايجاد تعادل ميان منابع و مصارف آب پر اهميت خواند و آن را گامي مهم در جبران کسري مخزن 6 ميليون مترمکعبي استان دانست.
حسين صالح جهرمي، ضمن بيان پروژه‌هاي طرح احيا و تعادل بخشي، تخصيص 10 درصد از اعتبار تعادل بخشي کشور در فارس را از جمله اقدامات مؤثر اين شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: تقويت و استقرار گروه‌هاي گشت و بازرسي يکي از برنامه‌هاي اين طرح است که تاکنون با افزايش تعداد گروه‌هاي گشت از 49 گروه به 64 گروه در فارس محقق شده است.
وي کنترل و نظارت بر پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌هاي آب فاقد پروانه بهره‌برداري را از ديگر برنامه‌هاي اين طرح عنوان کرد و به تهيه و نصب کنتور حجمي هوشمند و حفر چاه‌هاي پيزومتري در دشت‌ها اشاره کرد.
وي افزود: نصب تجهيزات اندازه‌گيري بر روي منابع آب، تهيه بانک اطلاعاتي محدوده اطلاعاتي، پهنه‌بندي و بررسي مخاطرات ناشي از فرونشست زمين، خريد چاه‌هاي کم بازده، ايجاد و استقرار بازارهاي محلي آب، فرهنگ‌سازي و ارتقاي سطح آگاهي‌هاي عمومي بهره‌برداران با توليد برنامه‌هاي تلويزيوني و طرح داناب از ديگر برنامه‌هاي طرح احيا و تعادل‌بخشي است که اميدواريم با اجراي آن به نگهداري بيش از پيش منابع آب‌هاي زيرزميني کمک کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن