تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804223967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آملی لاریجانی: رسیدگی به پرونده‌های کلان، افتخار دستگاه قضایی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آملی لاریجانی: رسیدگی به پرونده‌های کلان، افتخار دستگاه قضایی است
رییس قوه قضاییه گفت: ما پرونده‌های کلانی داریم که در قوه قضاییه رسیدگی شده یا می‌شود. در برهه‌هایی جرات نمی‌شد سراغ این پرونده‌ها رفت و این افتخار دستگاه قضایی است که به این اقتدار برسد.
به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان مازندران با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در هفته قوه قضاییه درباره دستگاه قضایی گفت:‌ مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی نیز به سختی کار در دستگاه قضایی اشاره و بر سلامت دستگاه قضایی تاکید دارد. به حمد الله امروز دستگاه قضایی به قضاوت دوستان و حتی برخی دشمنان دارای اقتدار و صلابت است.

او با بیان این که قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های کلان،‌ حساب چپ و راست و اصلاح‌طلب و غیر اصلاح‌طلب را نمی‌کند گفت: ما پرونده‌های کلانی داریم که در دستگاه قضایی رسیدگی شده یا می‌شود. در برهه‌هایی جرات نمی‌شد سراغ این پرونده‌ها رفت و این افتخار دستگاه قضایی است که به این اقتدار برسد.

رییس قوه قضاییه با بیان این که البته این امر هزینه‌هایی هم دارد ادامه داد: تخریب‌های دستگاه قضایی در خارج و داخل طبیعی است. هر چقدر قوه قضاییه بهتر و بیش‌تر در جهت اجرای احکام اسلام حرکت کند بیش‌تر مورد تخریب قرار می‌گیرد.

وی خطاب به قضات گفت:‌ شما باید کار خود را درست انجام دهید. نه از حرف رسانه‌ها به یک طرف دیگر کشیده شوید و نه از تخریب‌ها بهراسید و اگر این مسیر طی شود هر روز بر صلابت قوه قضاییه افزوده می‌شود.

آملی لاریجانی با اشاره به اقتدار دستگاه قضایی گفت: مسوولان کشور واقفند که اگر تخلف کنند دستگاه قضایی به سراغ‌شان می‌رود. البته ما قبلا هم گفته‌ایم کاری به خطوط قرمز توهمی نداریم. خطوط قرمز ما این است که از عدالت و معیارهای بومی نباید تجاوز کرد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت امنیت گفت:‌ نباید امنیت را دست کم بگیریم. سارقین مسلح و اشرار باید احساس ناامنی کنند و بدانند دیر یا زود قوه قضاییه به کمک ضابطان خود سراغ آن‌ها می‌رود.

او با بیان این که به حمد الله در زمینه مبارزه با تعدی به اراضی طبیعی اقدامات خوبی در دادگستری مازندران شده گفت‌: البته باید بگویم که نباید از حد اعتدال خارج شد. ما قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این زمینه داریم اما زمانی این موضوع رها شده است. این مسیر باید با اعتدال طی شود. بسیاری از کوتاهی‌ها از دستگاه‌های اجرایی است و لکن دستگاه قضایی هم در برهه‌هایی کوتاهی‌هایی داشته است.

آملی لاریجانی در رابطه با جذب نیروی انسانی در قوه قضاییه گفت: به حمد الله اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. ما تا پایان امسال جذب 4 هزار قاضی که در چند سال اخیر در دستور کار بوده را انجام می‌دهیم که این کار بزرگی است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند تا فشار بر کارکنان دستگاه قضایی کم شود.

وی گفت: در زمینه مشکلات مالی دستگاه قضایی با رییس‌جمهور و برخی از وزیران صحبت کرده‌ام منتهی مسأله این است که در دولت مشکلات مالی وجود دارد و برخی از این مشکلات به قوه قضاییه نیز می‌رسد.

آملی لاریجانی درباره مسأله رفاهی کارکنان دستگاه قضایی نیز گفت:‌ در سال‌های اخیر در این زمینه مشکلات بسیار زیادی داشته‌ایم منتهی یک بشارت به شما می‌دهم و آن این که بنیاد تعاونی را در دستگاه قضایی طراحی کردیم تا بتوانیم جذب منابع مالی را از این طریق پیش‌بینی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس قوه قضاییه در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت منسب قضا گفت:‌ در قانون اساسی، شان دستگاه قضایی و قاضی بسیار بزرگ شمرده شده است و این نکته بسیار مهمی است. طبق قانون اساسی، قوه قضاییه قوه‌ای است مستقل و این استقلال در کم‌تر کشوری در دنیا دیده می‌شود.

او با بیان این که قوه قضاییه از قوای دیگر مستقل است، افزود: البته نمی‌خواهم بگویم قوا جزایر سه‌گانه‌اند. در جمهوری اسلامی قوه قضاییه هم از قوه مجریه و هم از قوه مقننه مستقل است و این امر در قانون اساسی تصریح شده است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به وظایف پیش‌بینی شده برای دستگاه قضایی در اصل 156 قانون اساسی گفت: وظایف قوه قضاییه طبق قانون اساسی فراتر از فصل خصومت است. ما در شورای نگهبان و بعد از آن بر صدر اصل 156 مبنی بر استقلال قوه قضاییه تاکید داشتیم و این که رییس‌جمهور مسوول اجرای قانون اساسی است معنایش این نیست که رییس‌جمهور می‌تواند بر قوه قضاییه دخالت کند. ما گفتیم این اصل را باید با اصول دیگر قانون اساسی جمع کرد. کما این که اجرای قانون اساسی نمی‌تواند به معنای دخالت رییس‌جمهور در وظایف شورای نگهبان باشد.

او با اشاره به نظارت بر قوه مجریه به عنوان یکی از وظایف دستگاه قضایی گفت:‌ دستگاه قضایی در قانون اساسی شئونی فراتر از فصل خصومت دارد و از همه این‌ها مهم‌تر،‌ وظیفه نظارت بر قوه مجریه است از جمله این که دیوان عدالت اداری می‌تواند آیین‌نامه‌ها و مصوبات دولتی خلاف قانون را ابطال کند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به سختی کار قضات و کارکنان دستگاه قضایی گفت: برای این که وظایف دستگاه قضایی تحقق پیدا کند نیاز به صبوری و مجاهدت است و با کم کاری نمی‌توان آن را انجام داد؛ چنان که آن‌طور که برخی گفته‌اند 15 میلیون پرونده در مراحل مختلف در دادگستری وجود دارد و رسیدگی به این‌ها کار بسیار سختی است.

رییس قوه قضاییه با بیان این که کثرت پرونده‌ها علامت اعتماد مردم به دستگاه قضایی است گفت: اگر مردم به دستگاه قضایی اعتماد نداشتند هیچ گاه این قدر به آن مراجعه نمی‌کردند. البته نمی‌گویم همه راضی هستند. بالاخره برخی از اطراف پرونده ناراضی هستند یا این که ممکن است از رای ناعادلانه هم نارضایتی وجود داشته باشد.



منبع: ایسنا


۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن