تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803715296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌هاي اجرايي وزارت نيرو در بخش آب و برق در راستاي اقتصاد مقاومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۲۹ب.ظ)
برنامه‌هاي اجرايي وزارت نيرو در بخش آب و برق در راستاي اقتصاد مقاومتي است موج - وزير نيرو گفت: برنامه‌هاي اجرايي وزارت نيرو در بخش آب و برق بر اساس افزايش بهره وري طرح ها تعيين مي شود که در راستاي اقتصاد مقاومتي است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميد چيت چيان در پنجمين همايش ملي مهندسي ارزش با رويکرد اقتصاد مقاومتي در تالار علامه اميني دانشگاه تهران، اظهار داشت: اجراي مهندسي ارزش در تمامي طرح‌ها و پروژه‌ها سبب افزايش بهره‌وري در کشور مي‌شود.
وي گفت: در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، اصلي‌ترين شاخص توجه به مساله بهره‌وري است که تمامي دستگاه‌ها بايد به آن توجه ويژه‌اي مبذول دارند.
چيت چيان با اشاره به ذخاير غني نفت و گاز کشور و اين که در 50 سال گذشته درآمد هنگفتي از فروش سوخت فسيلي داشته‌ايم، افزود: ملاحظه مي‌شود که ايران در مقايسه با ساير کشورهاي منطقه که داراي چنين منابعي نبوده‌اند از درآمد کمتري برخوردار بوده که علت اساسي آن، استفاده بهينه از منابع و توجه به موضوع بهره‌وري از سوي اين کشورها است.
وي ادامه داد: مهندسي ارزش در مراحل مختلف يک طرح از ايده پردازي تا اجرا و بهره‌برداري قابل اجرا است که کاهش هزينه‌ها و افزايش کيفيت کار را به دنبال دارد و اين نوع مهندسي فقط در گروي کار و انديشه يک گروه مخصوص نيست.
وزير نيرو خاطرنشان کرد: صنعت آب و برق تاکنون تلاش‌هاي خوبي در اين زمينه انجام داده که به دستاوردهاي خوبي نيز منجر شده است، اما؛ هنوز راهي طولاني در پيش داريم.
مقام عالي وزارت نيرو اضافه کرد: صنايع آب و برق از جمله صنايع سرمايه بر کشور است که بخش مهمي از منابع کشور براي آن هزينه مي‌شود و با گذشت زمان به رغم توسعه فناوري نياز به سرمايه‌گذاري در اين بخش رو به افزايش است.
وي برگزاري کارگاه‌هاي متعدد، دوره‌هاي آموزشي، همايش‌ها، دستورالعمل‌هايي براي چگونگي انجام مهندسي ارزش و برگزاري 64 کارگاه در زمينه‌هاي مختلف را از جمله اقدامات وزارت نيرو در اين راستا برشمرد و تصريح کرد: حاصل اين اقدامات سبب صرفه‌جويي مبلغي افزون بر يک هزار و 400 ميليارد تومان در بخش‌هاي انتقال و توزيع برق و صرفه‌جويي 12 درصدي در بخش سرمايه‌گذاري است.
چيت چيان با بيان اينکه مهندسي ارزش در مراحل مختلف يک طرح قابل اجراست، تاکيد کرد: به نظر مي‌رسد اثرگذارترين بخش در مرحله طراحي مفهومي است که نقش بزرگي در زمان اجرا و کميت کار خواهد داشت که نمونه اجرايي آن‌ها مسأله بازچرخاني آب و استفاده از پساب فاضلاب است.
وي با اشاره به اهميت تجديدنظر در طرح‌هاي عمراني با در نظر گرفتن تغييرات اقليمي، گفت: در گذشته سدها و شبکه‌هاي آبياري و زهکشي زيادي در سطح کشور طراحي شده که با توجه به تغييرات اقليمي مجبور به تغيير طراحي‌ها شديم و نمونه بارز آن خارج کردن برخي از سدها از دستور کار اين وزارتخانه است.
اين مقام مسوول ادامه داد: تا چند سال قبل سياست وزارت نيرو در قالب نقاط دنيا ساخت نيروگاه‌هاي بزرگ و انتقال برق بود، اما اکنون دو دهه است که ايده توليد پراکنده شکل گرفته است که بر اساس آن، توليد برق در هر مرکز مصرف انجام مي‌شود تا نياز به شبکه توزيع، اندک باشد و در فرآيند توليد برق صرفه‌جويي شود.
چيت چيان احداث شبکه سراسري موازي برق و گاز را موجب اتلاف منابع کشور عنوان و با تاکيد بر لزوم بازنگري در اين مفهوم خاطرنشان کرد: هوشمندسازي شبکه که ايده جديدي است کارايي را افزايش داده و سبب کنترل مصارف مي‌شود.
وزير نيرو افزود: اکنون 850 طرح آبي در سطح کشور با صرف هزينه‌اي افزون بر 200 هزار ميليارد تومان در حال اجرا است، اما؛ از اين ميزان فقط هفت هزار ميليارد تومان به وزارت نيرو اختصاص يافته است.
وي گفت: با روند کنوني، مدت زمان لازم براي تخصيص اعتبار به همه پروژه‌ها حداقل 30 سال خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن