تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820213235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان زير پنج سال، پرخطرترين گروه سني هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۴ب.ظ)
کودکان زير پنج سال، پرخطرترين گروه سني هستند موج - رئيس دفتر تحقيق و توسعه معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز گفت: کودکان زير سن پنج سال، پرخطرترين گروه سني از نظر بروز مسموميت هستند که والدين بايد در همه حال مراقب آنها باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، فريده يونسي اظهار کرد: اين کودکان ممکن است هر چيزي را به دهان ببرند، و اين عمل که بخشي از آموزش و درک اين گروه سني از محيط اطراف است، زمينه ساز بروز مسموميت است.
وي در خصوص راه‌هاي پيشگيري از بروز مسموميت در کودکان افزود: در هنگام بروز مسموميت در کودکان بايد مراقب باشيم دوز تکراري دارو به آنها داده نشود.
يونسي ادامه داد: کيف دستي، ساک خريد و کيسه‌هاي نايلوني، بايد همواره دور از دسترس کودکان قرار داده شود زيرا ممکن است داخل آنها وسايل قابل بلع توسط کودکان وجود داشته باشد و يا کودک هنگام بازي آنها را روي سر خود کشيده و دچار خفگي شود.
وي اظهارکرد: از نگهداري گل‌ها و گياهان آپارتماني از جمله خرزهره و ديفن باخيا به دليل سمي بودن در منازل داراي کودک جدا خودداري شود.
وي گفت: موادشيميايي، شوينده و سفيد کننده‌ها، و نيز درب کمدهاي داراي قفل و دور از ديد و دسترس کودکان قرار داده شود و يا با طناب محکم بسته شود.
يونسي اضافه کرد: پس از استفاده از مواد شيميايي، به سرعت درب آن را ببنديد و بدانيد هيچ ظرف در بسته اي از دسترس کودکان در امان نيست.
رئيس دفتر تحقيق و توسعه معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز اظهار کرد: در هنگام بروز مسائل خانوادگي، بيشتر مراقب کودکان باشيد زيرا در اين شرايط در برابر حوادث و مسموميت‌هاي اتفاقي آسيب پذيرترند.
وي ادامه داد: هيچ گاه الکل و ماده ضد يخ را در دسترس کودکان قرار ندهيد و اگر کودک ماده غير خوراکي را بلعيد فوري با مرکز اورژانس 115 و يا مرکز کنترل مسموميت‌ها به شماره 1490 تماس بگيريد.
يونسي گفت: بلع باطري کوچک ساعت در کودک مي تواند باعث عوارض جدي خطرناک شود که در صورت بروز اين حادثه، بايد در کوتاه‌ترين زمان به يک مرکز درماني منتقل شود.
وي افزود: از دسترس قرار دادن کودکان به اسباب بازي‌هاي داراي باطري به ويژه ديسکي و مينياتوري جدا خودداري شود.
وي گفت: درب ظرف محصولات شيميايي و شوينده مانند نفت و بنزين بايد حتماً بسته باشد و در ظروف مواد خوراکي نگهداري نشود.
يونسي خاطرنشان کرد: نگهداري شربت متادون (ترک اعتياد) در ظرف خالي نوشابه و شيشه خالي دارو باعث مسموميت ناخواسته و مرگ ده‌ها کودک مي شود؛ همچنين داخل يخچال کنار بقيه شربت‌ها قرار داده نشود و والدين بايد به کودکان بياموزند هرچيزي را فقط با اجازه بزرگ‌ترها بخورند.
رئيس دفتر تحقيق و توسعه معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز اظهار کرد: والدين داروهاي خود را مقابل چشم کودک نخورند چون کودکان از رفتار آنها تقليد مي کنند.
وي اضافه کرد: زمان حضور نداشتن والدين در منزل و سپردن کودکان به فرد ديگر، آنها در معرض خطر بيشترين مسموميت قرار دارند.
يونسي گفت: در هنگام دادن دارو به کودک، دارو بودن آن را به کودک تفهيم کرده و از به کاربردن واژه‌هايي مانند آبنبات و شکلات خودداري کنيد.
وي ادامه داد: در زمان استفاده از محصولات شميايي و پاک کننده در صورت نياز به پاسخ به تلفن يا بازکردن درب منزل، درب اصلي ظرف را ببنديد.
وي اظهار کرد: مسموميت اتفاقي براثر بلع نفت در کودکان بسيار خطرناک است و در صورت بلع اين ماده توسط کودک، وي بايد به نزديک‌ترين مرکز درماني منتقل شود و بايد دانست که خوردن نفت کشنده نيست اما مجبور کردن کودک به بالا آوردن مي تواند باعث مرگ شود.
يونسي به مسموميت کودکان با سرب نيز گفت: کودکان زير پنج سال و زنان باردار دو گروه اصلي در معرض خطر در اثر تماس با سرب هستند.
سرب در رده فلزها قرار دارد، تشعشعات هسته اي را عبور نمي‌دهد و در طبيعت به شکل کاني به نام گالن (سيستم تبلور کوبيک يا مکعبي) يافت مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن