تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802411165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منندز: آمریکا به فکر اقدام یکجانبه علیه ایران باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: منندز: آمریکا به فکر اقدام یکجانبه علیه ایران باشد
یک سناتور آمریکایی ضمن انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما برای تعامل با ایران درباره مسئله سوریه، به واشنگتن توصیه کرد به فکر اقدام یکجانبه علیه ایران باشد.
به گزارش نامه نیوز، باب منندز سناتور دموکرات سنای آمریکا در سخنانی در کمیته روابط خارجی سنا گفت: منافع آمریکا با منافع ایران و روسیه در سوریه تفاوت و واگرایی دارد اما دولت کنونی آمریکا بسیار خواهان آن است که با همگرایی منافع روسیه و ایران با منافع آمریکا در سوریه بتوان این کشورها را به شرکای بالقوه درباره مسئله سوریه تبدیل کرد. به نظر می رسد روسیه خواهان آن است که پایگاه نظامی دریایی اش در سوریه باقی بماند و درنتیجه نفوذ دائمی در این کشور داشته باشد.
 
وی در  ادامه افزود: مشخص نیست روسیه در مقیاس کلان برای کل منطقه خاورمیانه چه برنامه‌ای دارد. در 45 سال گذشته، دولت‌های مختلف آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری خواه در تلاش بوده‌اند حوزه نفوذ روسیه را در خاورمیانه از بین ببرند. اما حالا به نظر می‌رسد آمریکا دیگر چنین رویکردی را مدنظر ندارد. این وضع نگران کننده است. اگر روسیه فقط به دنبال حفظ نفوذ و پایگاه‌هایش در سوریه بود، می‌توانستیم با این کشور در این خصوص به مذاکره بپردازیم بدون آنکه به عمق بحرانی برویم که در حال حاضر، پیش روی ما قرار دارد. اگر ایران هم واقعا خواهان سوریه سکولاری بود- که به نظرمن اصلا باورکردنی نیست خواسته ایران اینطور باشد- می‌توانستیم با این کشور به مذاکره بپردازیم و حتی لازم نبود برای رسیدن به این منظور به توافق هسته‌ای دست پیدا کنیم. با این اوصاف، باید بگویم اصلا نمی توانم درک کنم که روسیه و ایران بخواهند در سوریه همان اهدافی را مدنظر داشته باشند که ما درباره سوریه در پایان کار مدنظر داریم، یعنی اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه با شکل گیری روند گذار، از مسند قدرت کنار رود و سوریه کشوری یکپارچه باشد. ما خواهان آن هستیم که سوریه کشوری باشد که همه افراد مختلف بتوانند در این کشور زندگی کنند. چگونه می توانیم این اهداف را با اهداف روسیه مبنی بر داشتن نفوذ بیشتر در خاورمیانه با حفظ بشار اسد در مسند قدرت، سازگار کنیم؟ به نظرمن، آمریکا با اقداماتی که درباره نفوذ روسیه در سوریه انجام می دهد روندی را باز می‌کند که اصلا به نفع آمریکا نیست.
 
منندز گفت: ایران حتی زمانی که به علت تحریم‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه بود، مداخله خودش را در سوریه افزایش داد. حالا با برداشته شدن تحریم‌ها، این مداخله افزایش پیدا می‌کند. گفته می‌شود اگر ایران منابع مالی زیادی داشته باشد بخشی از این پول را برای مقاصد داخلی کشور صرف خواهد کرد، نه اینکه بخواهد در سوریه هزینه کند. این سخن با این استدلال تناقض دارد که وقتی ایران پول هم نداشت در سوریه هزینه می‌کرد و حامی مالی حزب الله بود. وقتی اهداف ایران و روسیه درباره سوریه با اهداف ما متفاوت است چگونه می‌توان با این کشورها درباره سوریه همکاری کرد؟ وقتی اهداف آنها با اهداف ما متفاوت باشد، چگونه می توان از بستر همکاری با آنها به اهداف مدنظرمان دست یابیم؟ اهداف نهایی آنها با اهداف نهایی ما تفاوت دارد. ممکن است برخی منافع مشترک وجود داشته باشد اما اهداف نهایی متفاوت است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران اخیرا به آزمایش موشکی بالستیک مبادرت کرده است. این اقدام ایران، آزمایشی جدی برای سنجش تمایل دولت آمریکا برای به چالش کشیدن ایران در زمانی است که این کشور، هنجارهای بین‌المللی را نقض می‌کند. اگر آمریکا این کار را انجام ندهد، این پیام به ایران منتقل می‌شود که می توان توافق بین‌المللی امضا شده را نیز با مصونیت، به چالش کشید و نقض کرد. باید توجه داشت که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از ایران خواسته شده است به آزمایش‌های موشکی مبادرت نکند. اما ایران آزادانه این کار را انجام داد. به نظرمی‌رسد که نگرش ایران آن است که انتظارات و امید آمریکا برای تبدیل کردن ایران به شریک آمریکا سبب خواهد شد واشنگتن از اقدامات ایران در نقض این قطعنامه‌ها چشم پوشی کند. اگر این سخن من درست باشد، ما در دوره بسیار خطرناکی قرار داریم. امیدواریم قطع نظر از کارهایی که در سازمان ملل متحد انجام می‌شود، ما آماده باشیم که خودمان به تنهایی اقدام کنیم. امیدوارم بتوانیم با همکاری با کشورهای دیگری که نگاهی مانند ما دارند، اقداماتی صورت بدهیم که پیامی بسیار روشن به ایران منتقل شود زیرا درغیراین صورت، توافق هسته‌ای بارها و بارها نقض خواهد شد.


منبع: تسنیم


۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن