تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820627132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برايتنر: آزادي واقعا من را تحت تاثير قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۹:۹ق.ظ)
برايتنر: آزادي واقعا من را تحت تاثير قرار داد موج-اسطوره باشگاه بايرن مونيخ و مدافع پيشين تيم ملي آلمان گفت: از ديدن بازي‌هاي علي کريمي در تيم بايرن لذت مي‌بردم.
به گزارش خبرگزاري موج، پل برايتنر اسطوره باشگاه بايرن مونيخ و تيم ملي آلمان است که سابقه دو بار گلزني در دو فينال جام جهاني را دارد. او که با خلق و خوي خاصش حسابي جنجالي و زبانزد بوده است، حتي در يک فيلم وسترن هم بازي کرده است.
برايتنر ميهمان اين هفته برنامه نود بود و درباره دليل حضورش در ايران و حضور بازيکنان ايراني در ليگ آلمان صحبت کرد.
برايتنر ابتدا با بيان اين که براي چهارمين بار به ايران سفر کرده است، گفت: نخستين بار در سال ۱۹۷۳ در استاديوم تازه تاسيس تهران (استاديوم آزادي) با تيم بايرن مونيخ به مصاف تيم ملي ايران رفتيم که شکست خورديم و در بازي دوم مقابل پرسپوليس قرار گرفتيم.
وي درباره حضورش در ايران، تاکيد کرد: من به عنوان نماينده بايرن مونيخ به سراسر دنيا سفر مي کنم و اين بار هم با يک هيات بزرگ اقتصادي از يک ايالتي از جنوب آلمان به ايران آمده ايم.
مدافع پيشين تيم ملي آلمان درباره شکست بايرن برابر تيم ملي ايران در سال ۱۹۷۳ و اين که گفته مي‌شد بايرن آن بازي را جدي نگرفته بود، گفت: اين طور نبود. ما به خاطر جشن قهرماني در آلمان يک مقدار خسته بوديم ولي بعد از آن و در بازي دوم (مقابل پرسپوليس) بهتر شديم.
برايتنر با تمجيد از استاديوم آزادي خاطرنشان کرد: من تحت تاثير آن استاديوم بزرگ که غير قابل وصف بود، قرار گرفتم. اين يکي از نقاط اوج يک بازيکن است که بتواند در چنين استاديومي بازي کند.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا فوتبال ايران را دنبال مي کند يا خير، تاکيد کرد: من فوتبال بين المللي را دنبال مي کنم. مي دانم که ايران الان در مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه با ترکمنستان، گوام، هندوستان و عمان همگروه است.
برايتنر درباره حضور بازيکنان ايراني در ليگ آلمان و حضور علي دايي، علي کريمي و وحيد هاشميان در تيم بايرن مونيخ، اظهار کرد: البته که آنها را مي‌شناسم و پيگير وضعيت آنها بودم. اين بازيکنان تاثيرهاي متفاوتي در بايرن گذاشتند. ما با علي دايي در تيم بايرن، گلزن تمام عياري داشتيم. اگر او الان بود، قطعا موفق تر بود؛ چرا که در فوتبال امروز دفاع آخر نداريم و با قدرت سرزني علي دايي الان او راحت تر مي توانست کار کند.
وي افزود: دايي نه تنها در بايرن بلکه در تيم هرتابرلين هم گل هاي بسيار خوبي زد. وحيد هاشميان هم بازيکن خوبي بود ولي از نظر قدرت بدني به او در تيم بايرين فشار مي آمد. او هم فوتباليست فوق العاده اي بود ولي اين بازيکن آن قدرت بدني که در بوندس ليگا نياز بود را شايد نداشت.
مدافع تيم ملي آلمان درباره علي کريمي، تصريح کرد: کريمي تمام مشخصات براي تبديل شدن به بهترين بازيکن اروپا را داشت. او مي توانست بدون آنکه نگاه کند، به آن سمتي که مي خواهد پاس بدهد، ولي براي کريمي به عنوان اين که نفر اول تيم بايرن باشد، فشار زياد بود. با اين حال لذت مي بردم وقتي بازي او را مي ديدم.
برايتنر در خصوص اين که ايراني‌ها انتظار داشتند علي دايي بيشتر از «يانکر» بازي کند، گفت: من آرزو داشتم علي دايي بيشتر بازي کند.
وي با بيان اين که مهدي مهدوي کيا را هم مي شناسد، گفت: مهدي بازيکنِ تيمي خوبي بود و او را هرجا مي‌خواستيد، مي توانستيد قرار بدهيد. مهدي بازيکني بود که هيچ وقت از کارش ناراضي نبوديد.
مدافع پيشين تيم ملي آلمان درباره دوبار گلزني در فينال جام جهاني، تصريح کرد: بزرگ ترين لحظه زندگي من وقتي بود که داور با سوت خودش فينال را به پايان برد و ما قهرمان شديم.
برايتنر با بيان اين که راست پا است نه چپ پا، گفت: من در واقع بازيکن خط مياني بودم ولي يک بازي بود که تمام مدافعان مصدوم بودند و مربي از من خواهش کرد براي يک بازي به پست دفاع چپ بروم و از آن لحظه به بعد مدافع چپ شدم. از آن روزهاي اول يک مدافع چپ در من متولد شد و سهمي در اين پُست ايفا کردم.
وي که در برنامه نود حضور يافته بود، در ادامه درباره اين که چه تعاملي مي توان بين فوتبال ايران و آلمان داشت، گفت: مي توان بازيکنان جوان ۱۴ يا ۱۵ ساله را به صورت مدام به آلمان فرستاد و علاوه بر آن تبادل فشرده مربيان را آغاز کنيم و مربياني بياوريم که در آموزش بازيکنان جوان تخصص داشته باشند.
مدافع پيشين تيم ملي آلمان با بيان اين که اين کشور چه کار کرد که بعد از يک افت چندساله دوباره اوج گرفت، تاکيد کرد: حدود سال ۲۰۰۴ بود که نسبت به آموزش جوانان شناخت پيدا کرديم. در دهه ۸۰ و ۹۰ بازيکنان جوان را کارگر فوتبال کرده بوديم. در آن روزها ۷۰ درصد روي مسائل بدني کار کرديم و فوتبال ما به مرور بدتر شد. در دهه ۹۰ به خوبي درک نکرديم که کشورهاي قدرتمند فوتبال ديگر ترکيبي بازي مي کنند نه «من تو من». ما بعدا متوجه شديم که بايد از ديگران ياد بگيريم و در سالهاي ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ ياد گرفتيم که فوتبال را به اوج برگردانديم. ما آماده بوديم که خودمان را اصلاح کنيم.
برايتنر که يکي از مديران فعلي باشگاه بايرن مونيخ است، در پاسخ به اين سئوال که آيا پپ گوارديولا در بايرن خواهد ماند يا خير، گفت: فقط خود گوارديولا پاسخ اين سئوال را مي‌داند. ما دوست داريم که او در بايرن بماند.
وي همچنين از پاسخ دادن به سوالي درباره دعوت نشدن لوتار ماتئوس، گفت: پاسخ‌هاي زيادي غير صادقانه‌اي وجود دارد که من مي‌توانم به شما بدهم ولي اجازه بدهيد در اين باره چيزي نگويم.
براينتر که خودش را علاقه مند به کسب تجربيات جديد نشان داد، با به کار بردن چند کلمه فارسي در اين مصاحبه نشان داد به زبان فارسي نيز علاقه دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن