تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804726967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه دهیاری‌ها در حال بررسی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزیر کشور:
لایحه دهیاری‌ها در حال بررسی است

رحمانی فضلی وزیر کشور


شناسهٔ خبر: 2956101 - دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
استانها > قم

قم - وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون کلان‌شهرها و بررسی قوانین شوراها و شهرها در این کمیسیون، از بررسی لایحه دهیاری‌ها و لایحه خدمات شهری در دولت خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر دوشنبه در اولین همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر سراسر کشور که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه شورا امری قرآنی، عقلی است، گفت: قانون اساسی و موضوعه کشور نیز به شوراها اشاره داشته که این موارد همگی نشان‌دهنده جایگاه رفیع شورا است. وی با تصریح بر این مطلب که ما اصل شورا را باور و بر آن اعتقاد داریم، ادامه داد: بررسی روند شوراهای کنونی نیز نشان‌ دهنده روند خوبی است و گرچه انقلاب ثمرات و نتایج فراوانی را داشته اما تشکیل شوراها یکی از مهم‌ترین نتایجی است که باید برای آن خداوند را شکرگزار باشیم. وزیر کشور در ادامه به حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود اشاره و ضمن بیان تاریخ چند هزار ساله کشور، گفت: سیری در تاریخ نشان می‌دهد که تا قبل از انقلاب اسلامی مردم در نظام تصمیم‌گیری جایی نداشتند و شاه مظهر قدرت بود اما به برکت انقلاب در همان روزهای اول که قانون اساسی تدوین شد مشارکت مردم در آن ذکر و محور اصلی قرار گرفت. وی به انتخابات مختلفی که در کشور صورت می‌گیرد اشاره و بیان کرد: مردم در زمان‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و خبرگان و ... شرکت می‌کنند و این نشان می‌دهد که اساس حریت، آزادی، استقلال، پیشرفت و عدالت در این است که انتخاب‌شدگان تجلی حضور مردم هستند. رحمانی فضلی بر لزوم قدردانی از مردم تأکید کرد و ادامه داد: شکرگذاری از مردم باید به شکل لسانی، قلبی و عملی باشد و در نهایت باید رضایت خداوند در آن تجلی پیدا کند و رضایت خداوند نیز زمانی کسب می‌شود که حکومت در مسیر عبودیت و بندگی خداوند بوده و عملکرد آن در راستای رضایت مردم باشد. اقدامات در شوارها باید منشأ خیر برای مردم باشد وی همچنین بر لزوم توجه به تصمیم‌گیری در شوراها تأکید و با بیان اینکه تصمیمات در حال و آینده افراد تأثیرگذار است، ابراز کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها به‌گونه‌ای باشد که منشأ خیر و دارای آثار ماندگار باشد زیرا همه باید درباره عملکرد خود در قیامت پاسخگو باشیم. وزیر کشور با اشاره به اینکه باید در شوراها نظام خودکنترل و خود انتقادی وجود داشته باشد تا با پویایی بتواند اصلاحات لازم را انجام دهد تصریح کرد: هدف اولیه تشکیل شورا که مشارکت در اداره شهرها و روستا است باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه اعضای شوراها  باید به محدوده اختیارات و کیفیت عملکردها توجه داشته باشند. وی شوراها را حلقه بلا واسطه حاکمیت و مردم توصیف کرد و گفت: قدرت شوراها در وصل شدن آنان به مردم به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها است.

عدم تکیه شوراها به دولت رحمانی فضلی تأکید کرد: اگر شوراها به دنبال این باشند که از ظرفیت دولت برای اداره امور خود استفاده کنند دیگر نیازی به شورا نبود و دولت امور را اداره می‌کرد بنابراین شوراها باید با مردم پیوند عمیقی برقرار کرده و از ظرفیت آن‌ها که گاهی به علت عدم شناخت و گاهی به علت عدم توانایی مغفول مانده بهره گرفته و با بهره‌گیری از نظرات مردمی و نظرات کارشناسانه آن را به عرصه ظهور برسانند. وی ادامه داد: لزوم پویایی و پیوند شوراها با مردم در این است که شورا بتواند با مراکز علمی و پژوهشی ارتباط برقرار کرده و در کنار خود اتاق فکری پویا داشته باشد تا بتواند با بهره‌گیری از دست آوردهای علمی و تجربی اهداف تشکیل شوراها را پیش ببرد. لزوم آشنایی اعضای شوراها با قوانین وزیر کشور همچنین بر لزوم آشنایی کلیه اعضای شوراها با قوانین تأکید و ضمن اشاره به این مطلب که قوانین کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است، گفت: تعداد بسیاری از افراد با قوانین حیطه کاری خود آشنایی ندارند و این در حالی است که وقتی در بستر قانون درحرکت هستید باید نسبت به آن تسلط کامل داشته و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن بتوانید در اصلاح و کارآمدی آن نیز نقش داشته باشید. آموزش مقوله مهم در شوراها وی توجه به آموزش را از دیگر مقوله‌های مهم برای شوراها اشاره کرد و افزود: شوراهای شهر و روستا باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند و آموزش‌های لازم در زمینه تعامل با مردم، تعامل با دستگاه‌های اجرای و ظرفیت‌هایی که وجود دارد مورد آموزش قرار گیرد. وزیر کشور توازن و تعادل را مورد اشاره قرار داد و بابیان اینکه شوراها می‌توانند با ارتباط مستقیم با مردم در این زمینه نقش پررنگی داشته باشند، گفت: اگر کشور در نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و اقتصادی به پتانسیل‌های اقتصادی و علمی و جغرافیایی توجه نکند نمی‌تواند موفق شود زیرا  تجربه کشورهایی که در مسیر توازن و تعادل و بهره‌برداری از ظرفیت‌های حرکت کرده‌اند موفق بوده‌اند. وی در ادامه به راه‌اندازی کمیسیون کلان‌شهرها و بررسی قوانین شوراها و شهرها در این کمیسیون اشاره و بابیان اینکه لایحه خدمات شهری ماه‌ها است که در کمیسیون کلان‌شهرها در حال بحث و بررسی است، گفت: لایحه دهیاری‌ها در دولت در حال بررسی است. رحمانی فضلی به ۱۱۷ هزار عضو شوراها در کشور اشاره و با توصیف این تعداد به‌عنوان ظرفیتی عظیم بیان کرد: باید ردپایی که در عرصه اجتماعی در قالب شوراها برجای می‌ماند مطمئن و پایدار باشد و شوراها باید از ظرفیت خود برای اجرای قوانین و اداره امور استفاده کنند. وی تأکید کرد: موانع پیش رو همچون تحریم و مشکلات خارجی که برای  سرمایه‌گذاری و حضور در بازارهای جهانی و انتقال تکنولوژی‌های مختلف با مذاکرات و هدایت مقام معظم رهبری و تلاش دولت برداشته‌شده و حرکت در بستر اقتصادی فراهم است که باید به این نکته برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن