تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802511647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده تصویب شد/ ارجاع طرح برای بررسی بار مالی به کمیسیون فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کلیات "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" تصویب شد/ ارجاع طرح برای بررسی بار مالی به کمیسیون فرهنگی
نمایندگان مجلس با کلیات "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" موافقت کردند و طرح برای بررسی بار مالی به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

کلیات
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز (دوشنبه 11 آبان‌) مجلس شورای اسلامی با کلیات "طرح جامع جمعیت وتعالی خانواده" موافقت کردند. اگرچه این طرح مخالفان و موافقانی نیز داشت.


یکی از مخالفان این طرح ابوذر ندیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی بود که ضمن انتقاد از اینکه این طرح به دلیل گستردگی باید به یک کمیسیون مشترک واگذار می‌شد، اظهار کرد: این امر باید در همان ابتدا از سوی هیئت رئیسه مجلس تعیین می‌شد.


وی همچنین معتقد بود شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول اجرا و تهیه سیاست‌های اجرایی در زمینه راهکارهای افزایش جمعیت بود و مجلس نیز باید تنها مواردی را که این شورا به آن ارجاع می‌داد را بررسی می‌کرد.


ندیمی با تاکید بر اینکه شرایط اجتماعی، اقتصادی و بسیاری از دلایل دیگر موجب شده تا زنان و دختران کشورمان شاغل و خودکفایی اقتصادی داشته باشند، گفت: بحثی که در این طرح در مورد عدم بکارگیری زنان و دختران در برخی مشاغل شده، منجر به تعریف اولویت جنسی برای جامعه می‌شود که خود دارای مشکل است، لذا درخواست می‌کنم این طرح به کمیسیون‌های مشترک برای بررسی بیشتر ارجاع شود.


لاهوتی نماینده لنگرود یکی دیگر از مخالفان طرح بود که کمبود منابع آبی را یکی از موانع بزرگ بر سر راه افزایش جمعیت می‌دانست که در این طرح به آن توجهی نشده بود.


وی تاکید کرد: 290 دشت در ایران تا 10 سال آینده فاقد آب، عدم تعادل محیط زیست خواهد بود که با توجه به افزایش جمعیت توجه به این مسائل در اولویت قرار دارد.


اما موافقان این طرح از جمله سالک رئیس کمیسیون فرهنگی و عبدالله تمیمی این طرح را زمینه‌ای برای اجرای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت کشور می‌دانند.


تمیمی در حمایت از طرح تعالی خانواده و افزایش جمعیت تاکید کرد: با توجه به اینکه با پیری جمعیت در سالهای آینده روبرو خواهیم بود، باید همانند کشورهای دیگر دنیا بسته‌های تشویقی را برای افزایش جمعیت در کشورمان قرار دهیم، اگرچه جزئیات این طرح نیز باید بیشتر بررسی شود.


در ادامه بررسی کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، لاله افتخاری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری براساس اصل 75 اعلام کرد؛ قطعا هیچ‌یک از مردم و نمایندگان با تحقق منویات مقام معظم رهبری و افزایش جمعیت مخالفتی ندارند و بنده همیشه در تمامی جلسات بررسی این طرح در کمیسیون فرهنگی حضور داشتم.


وی تصریح کرد: اما این طرح موجب کاهش جمعیت خواهد شد، زیرا تبعیض‌هایی را علیه زنان در این طرح انجام شده است وهمچنین این طرح دارای بار مالی است.


وی ادامه داد: لذا پیشنهاد می‌کنم بعد از ارائه رای به کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده آنرا به کمیسیون فرهنگی برای بررسی بیشتر و جداسازی بار مالی آن از طرح ارجاع کنیم و یا اینکه این کمیسیون طرح چابک‌تری را به صحن علنی مجلس ارائه کند.


باهنر نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را برعهده گرفته است، درپاسخ به افتخاری تاکید کرد:اخطار اصل 75 وارد بوده و این طرح دارای بار مالی است، لذا بعد از تصویب کلیات این طرح با نظر نمایندگان آنرا به کمیسیون فرهنگی ارجاع می‌دهیم تا این کمیسیون با تشکیل یک کارگروه به بار مالی آن رسیدگی کند.


وی همچنین تاکید کرد: به دلل آنکه این طرح 55 ماده دارد، نمی‌توان بار مالی آنرا مانند طرح قبلی که تنها یک ماده داشت، در کلیات مورد بررسی قرار داد، لذا طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده به کمیسیون برای تامین بار مالی و یا حذف آن ارجاع می‌شود.


رضا صالح معاون حقوقی و پارلمانی نوبخت نیز در ادامه بررسی این طرح اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی و کلی برنامه ششم بحث افزایش جمعیت است که در صورت اجازه مجلس ما این طرح را و هم بار مالی آن را در برنامه ششم قرار می‌دهیم.


وی تصریح کرد: این طرح بار مالی داشته و باید اعلام شود که بار مالی این طرح را باید از کجا تامین کرد.


شایان ذکر است؛ نمایندگان مجلس در پایان اظهارات مخالفان و موافقان با 144 رای موافق، 25 رای مخالف و 6 رای ممتنع با کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده موافقت کردند.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری







۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن