تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819453971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت بي.پي منتظر شرايط همکاري با ايران پس از لغو تحريم‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
شرکت بي.پي منتظر شرايط همکاري با ايران پس از لغو تحريم‌ها است موج - شرکت بي.پي منتظر شرايط همکاري با ايران پس از لغو تحريم‌ها است؛ زيرا پس از آن فرصت‌هاي بزرگي در صنعت نفت و گاز ايران پيش روي شرکت‌هاي خارجي قرار مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مايکل تاون شند، رئيس بخش خاورميانه شرکت بريتيش پتروليوم، امروز در حاشيه ديدار با معاون امور بين الملل وزير نفت ضمن ابراز خرسندي از شرايط جديد پس از توافق جامع هسته اي وين و از سرگيري مذاکرات براي بررسي شرايط همکاري شرکت‌هاي انگليسي با صنعت نفت ايران تصريح کرد: برخي شرايط همانند سال‌هاي گذشته است، اما؛ در برخي بخش‌ها شاهد تحولات قابل توجهي هستيم؛ زيرا ايران با وجود تحريم‌ها در طول سال‌هاي اخير، در صنعت نفت و گاز به پيشرفت هاي مطلوب و خيره کننده اي دست يافته است.
رئيس بخش خاورميانه بي.پي با بيان اين‌که ايران افزون بر منابع عظيم ذخاير نفت خام و گاز طبيعي، تجارب و دانش خوبي در اين حوزه ها به دست آورده است، گفت: بي.پي در حال تلاش براي آغاز دور تازه همکاري با ايران در پروژه‌هاي نفت و گاز در دوران پس از تحريم‌هاست.
تاون شند درباره حضور بي.پي در کنفرانس رونمايي از قراردادهاي نفتي در تهران گفت: اميدوارم بتوانم آذرماه در کنفرانس رونمايي از مدل جديد قراردادهاي نفتي ايران (IPC) شرکت کنم، اما؛ بدون ترديد شرکت بي.پي در اين کنفرانس حضور فعالي خواهد داشت.
وي افزود: بي.پي هم اکنون به دنبال به دست آوردن اطلاعات و آگاهي بيشتر درباره چارچوب قراردادهاي جديد به منظور آغاز فصل جديد همکاري‌ها با صنعت نفت و گاز ايران است.
رئيس خاورميانه شرکت بي.پي ادامه داد: ما هم اکنون با ايران در پروژه توسعه فاز دوم ميدان گازي شاه دنيز جمهوري آذربايجان واقع در درياي خزر همکار هستيم، همچنين شرکت ملي نفت ايران و بي.پي از سال‌هاي دور در ميدان گازي رام (Rhum) در درياي شمال انگليس شريک هستند.
شرکت ملي نفت ايران يکي از سهامداران پروژه توسعه فاز دوم ميدان گازي شاه دنيز است و تلاش دارد تا سهم کنوني ۱۰ درصدي خود را در اين طرح افزايش دهد؛ ذخاير گازي ميدان شاه دنيز آذربايجان ۱.۲ تريليون تا ۱.۵ تريليون مترمکعب برآورد شده است.
فاز نخست ميدان شاه دنيز نيز که به‌وسيله کنسرسيومي متشکل از شرکت‌هاي بي.پي، استات اويل نروژ و سوکار توسعه داده شده از سال ۲۰۰۶ در حال توليد است، در حالي که انتظار مي‌رود گاز فاز دوم اين ميدان تا سال‌هاي ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به اروپا برسد.
ميدان گازي رام يک ميدان گازي کوچک فراساحلي است که توسعه مشترک آن با سرمايه‌گذاري مشترک ايران و انگليس انجام شده است، اين ميدان در ۴۰۰ کيلومتري شهر آبردين در آب‌هاي ساحلي اسکاتلند در درياي شمال قرار دارد؛ قرارداد اکتشاف اين ميدان در سال ۱۹۷۳ ميلادي امضا شد و در سال ۱۹۷۷ به کشف ميدان انجاميد.
تاون شند ضمن ابراز اميدواري نسبت به افزايش همکاري مشترک ايران و شرکت بي.پي در آينده، گفت: بي.پي مي‌تواند در طيف گسترده‌اي از پروژه‌هاي نفت و گاز ايران از جمله ارتقاي تخصص‌هاي مديريتي، آوردن فناوري‌هاي جديد، انتقال دانش فني، با ايراني‌ها همکاري کند.
وي افزود: فعاليت در ميدان‌هاي بزرگ توسعه‌يافته نيز يکي ديگر از بخش‌هايي است که ما علاقه‌مند به حضور در آن‌ها هستيم، گفت: هم اکنون اين شرکت در توسعه و برداشت نفت خام از ميدان رميله، يکي از بزرگ‌ترين ميدان‌هاي نفتي عراق فعاليت مي‌کند ما در اين پروژه در حال انتقال دانش فني به متخصصان صنعت نفت عراق هستيم.
رئيس بخش خاورميانه بي.پي تصريح کرد: حضور در پروژه‌هاي ازدياد برداشت از ميدان‌هاي توسعه‌يافته (Brown Field) يکي از بخش‌هايي است که فکر مي‌کنم بي.پي مي‌تواند در اين زمينه‌ها با ايران همکاري کند، در زمينه اکتشاف نفت ما از سال‌هاي دور در ايران فعاليت کرده‌ايم و در اوايل سال ۲۰۰۰ ميلادي در حوزه زاگرس مطالعات اکتشافي داشتيم.
تاون شند تاکيد کرد: از ميدان‌هاي توسعه‌يافته، ميدان‌هاي توسعه نيافته، اکتشاف گرفته تا تکميل زنجيره ارزش، همگي از فرصت‌هايي هستند که در پساتحريم مي‌توانيم در ايران به آن‌ها فکر کنيم.
وي با بيان اين‌که فکر مي‌کنم فرصت‌هايي بسياري براي همکاري و سرمايه‌گذاري مشترک در پروژه‌هاي نفت و گاز ايران پس از لغو تحريم‌ها وجود دارند، گفت: بي.پي هم اکنون در بسياري از پروژه‌هاي نفت و گاز در ديگر بخش‌هاي دنيا به همين روش فعاليت مي‌کند و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک موفقي داشته است.
تاون شند در ادامه تاکيد کرد: ۹۰ درصد از سرمايه انساني موجود در پروژه‌هاي بين‌المللي خود در صنايع نفت و گاز از نيروهاي محلي بهره مي‌گيريم و به نوعي مشارکت مي‌کنيم که دو طرف از اين همکاري سود ببرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن