تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803265503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری همایش بین المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی»؛ با قشری کوته فکر و دگم اندیش مواجهیم که پیشرفت ها را نمی بینند


واضح آرشیو وب فارسی:شفقنا: همایش بین المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی» با حضور حج رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پژوهشگران و نخبگان در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار شفقنا این همایش یک روزه که تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و ارائه گزارشی از حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی دبیر علمی همایش آغاز شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان میهمان ویژه این همایش درباره قرآن در دیدگاه امام خمینی(ره) سخنرانی کرد. آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در پیامی تصویری به این موضوع پرداخت. سخنرانی های ارائه شده در این همایش به شرح زیر است:  هاشمی رفسنجانی: اگر انقلاب با افکار امام (ره) پیش می رفت وضعیت امروز بسیار متفاوت بود رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام چهره ای کاملا قرآنی است که زندگی، تحصیلات، تدریس و نیز اقدامات سیاسی-اجتماعی ایشان را می توان به یک نقطه برگرداند که کشف و فهم ایشان از قرآن و معارف اصلی قرآن بوده است. به گزارش خبرنگار شفقنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در اولین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) بیان کرد: بحثی که می خواهم عرض کنم سر تا پا قرآن است اما از دیدگاه افکار امام خمینی (ره)، امام آنطور که ما ایشان را می شناختیم و هر چه بیشتر پیش می رود بهتر می شناسیم روح اساسی شخصیت و افکار ایشان و کارهای بزرگی که انجام دادند از قرآن الهام گرفته است. ایشان توانستند انقلاب عظیمی را که در تاریخ تشیع بعد از ائمه معصومین (ع) بدون سابقه است رهبری کنند. در تاریخ، انقلابی با این خصوصیت ها و چنین رهبری نمی بینیم. در عصری که بیشتر قدرتمندان دنیا فکر می کردند که دیگر اسلام به عنوان یک مکتب از جامعه رفته است و مادیت هم از شرق و هم از غرب بر سر مردم می بارید ناگهان چنین جرقه ای از ایران آن هم از پایگاه حوزه بزرگ قم بلند می شود و این شرایط را درست می کند. وی بیان کرد: اگر ما توانسته بودیم با همان افکاری که امام (ره) این انقلاب را راه انداخته بود، پیش برویم وضعیت امروز بسیار متفاوت بود اما با افکاری که در مردم وجود دارد و با آگاهی هایی که مردم پیدا کردند این امید وجود دارد که ما مد جدیدی از پیشرفت های همه جانبه به نام اسلام و قرآن در دنیا ثبت کنیم که تا امروز اجازه ندادند انجام شود. او تصریح کرد: امام مسایل مهم را ساده بیان می کردند و به زبان امت خود حرف می زدند. با دقت در اظهارات امام مشخص می شود که کمتر سخنرانی در صحبت های ایشان وجود دارد که متکی به قرآن نباشد و نقطه حساس بحث خود را به قرآن منتهی نکرده باشند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایشان واقعا به عنوان یک چهره واقعا قرآنی است که زندگی، تحصیلات، تدریس و نیز اقدامات سیاسی-اجتماعی ایشان را می توان به یک نقطه برگرداند که کشف و فهم ایشان از قرآن و معارف اصلی قرآن بوده است. در چنین شرایطی با تأخیر، چنین اجلاسی تهیه شده است. او با اشاره به اینکه ۶۰۰ مقاله پس از فراخوان همایش به دبیرخانه همایش رسیده است، گفت: در مروری که بر این مقالات داشته ام مشاهده کردم بسیاری از این مقالات تخصصی است و با آن زاویه به اظهارات امام و قرآن نگاه کرده اند که در تخصص ایشان بوده است. این نشانه خوبی است که امام با همه این زوایا با قرآن مواجه شدند و پدیده ای در آثار ایشان وجود دارد که به درد همه می خورد. این بعد باز نشده است و باید روی آن کار فراوانی صورت بگیرد. هاشمی افزود: اقدام بزرگی لازم است تا آثار امام (ره) را بشناسیم. ایشان در شرایطی که شرق و غرب با انقلاب ما مخالف بودند این انقلاب را به پیروزی رساندند در آن دوره ادبیات رسانه ها نیز بسیار بر محور مادیت و شاید ماتریالیسم تاریخی می چرخید. اینکه ایشان بتواند در این اوضاع هم کشورهای قدرتمند مسلط بر ایران را از کشور بیرون کند و هم کشوری که همه چیز را به اندازه کافی برای ماندن خود داشت، قابل تأمل است. او با بیان اینکه امام(ره) با وجود اینکه ۱۴ سال در ایران نبودند، مانند خورشید پشت ابر تابیدند و مردم را هدایت کردند، گفت: ایران در نقطه ی حساس خاورمیانه قرار دارد که بزرگترین منبع انرژی دنیا را در شمال و جنوب خود جای داده است. چندی پیش در تحقیقی اعلام شد که ایران جز ۳ کشور اول در دنیاست که دارای منابع فراوان است. امام در چنین منطقه ای این انقلاب را برپا کردند، به پیروزی رساندند و حفظ هم کردند. هاشمی رفسنجانی با اشاره به آنچه در بهار عربی رخ داد، اظهار کرد: حرکت های بدون تفکر از شانس کمتری برای پیروزی برخوردارند. امروز مشاهده می شود که مردم در انقلاب های عربی توانستند مستکبرین را شکست دهند، اما بعد از پیروزی، انقلاب بیشتر آنها از جمله مصر و لیبی با شکست روبرو شد. این در حالیست که امام(ره) در آن زمان توانست به کمک روحیه انقلابی و کمک مردم، کشور را از شرایط سخت، تحریم ها و بایکوت ها بیرون بیاورد. اطراف کشور ما همه جا آشوب یا خطر است، اما کشور امن است، با اینکه برنامه دارند ایران را ناامن کنند اما نتوانستند. امام با قرآن به اینجا رسیدند. او با ذکر خاطره ای از کلاس های درس امام(ره) گفت: امام معمولا برای نصیحت شاگردانشان، آنها را به آیه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا» توجه می دادند. به نوعی که گاهی شاگردان با امام شوخی می کردند که ایشان همین یک آیه را از قرآن بلد هستند. ایشان هم می گفتند همین آیه را بفهمید، مسایل فراوانی را فهمیده اید. جالب این است که آیه تکرار می شد، اما مطالب و نصایح استخراج شده از آیه، تکرار نمی شد. ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در تفسیر این آیه از دید امام اظهار کرد: در ابتدای این آیه خداوند به پیامبر(ص) به این مضمون می گوید که «من می خواهم یک مطلب مهم به شما بگویم..». چنین تعبیری نشان از اهمیت مطلبی دارد که خداوند می خواهد بفرماید. امام(ره) این موضوع را با تعبیرات مختلف توضیح می دادند. مطلب این است که مردم اگر می خواهید قیام کنید، در ابتدا باید اخلاص داشته باشید. قیام در اینجا تنها به معنای قیام نیست و به معنای اقدام است. اینجا صحبت از اساس کار است که اگر برای خدا باشد خداوند نیز آن را به نتیجه می رساند. او تصریح کرد: اخلاص رکن اول مسایلی است که لازم داریم. ما مطالب مختصری از اخلاص می فهمیم، اما در تفاسیر خود، مبنا را این قرار می دادند که قرآن زا سطح بسیار بالایی تنزل کرده و به جایی رسیده است که همه مردم بتوانند بخشی از آن را بفهمند. قرآن سند بین خدا و مردم بوده است، تا قیامت نیز باید باشد و بعد از این نیز کتابی نخواهد آمد. هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه براساس اندیشه های امام، تأویل و محتوای قرآن را فقط خدا و مخاطب خدا یعنی پیامبر(ص) می فهمند، گفت: جای دیگری در قؤان گفته شده است که قرآن دارای محکمات و متشابهات است که این متشابهات را غیر از خداوند و راسخون در علم کسی نمی داند. این موضوعات را پیامبر(ص) و چهارده معصوم(ع) می دانستند و برا ساس مشاهداتشان قرآن را درک می کردند. بعد از راسخون فی العلم هستند که اکتسابی از طریق خودسازی و عرفان به این مرتبه می رسند. او در ادامه تفسیری که از آیه ارائه داد با اشاره به اینکه مفهوم تفکرون در آیه بالا یعنی قیام شما می تواند فردی یا جمعی باشد، گفت: اما بعد از اینکه تصمیم گرفتید حرکتی را در هر موضوع مهمی انجام دهید، احتیاج به تفکر دارید. این نکته از نگاه حضرت امام بسیار مهم بود یعنی وقتی قصد اقدامی -چه به صورت جمعی و چه فردی- دارید باید به تفکر بپردازید. در قرآن به تفکر، تعقل، عقل و علم تأکید فراوان شده است. امتی که کارهایش با علم و تفکر و تفقه نباشد به مشکل بر می خورد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من این آیه را که «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی ثم تتفکروا» اینگونه می فهمم که امام اگر توانستند در راه خود موفق باشند و بر مستکبراهن و مستبدان در ایران پیروز شوند و طاغوت را شکست دهند، به این دلیل بود که زندگی ایشان مملو از نور قرآن و تفکر در انجام کارها بود و با محاسبه جلو آمدند. او تاکید کرد: در کارهای مهم باید با اخلاص وارد شد؛ البته این اخلاص برای الهیون و کسانی که به خدا ایمان دارند صدق می کند، اما باید به عنوان یک انسان با تفکر و دانش و مقتضیات کار را سنجید و بعد اقدام کرد. در دنیایی زندگی می کنیم که با سرعت زیاد به سمت پیشرفت علم می رود. پیشرفت هایی که گستره اش از اعماق آسمان ها تا اعماق زمین وجود دارد و اگر ما بخواهیم در دنیایی که هر لحظه در حال پیشرفت است با حرف های عوامانه کار کنیم به مشکل برخواهیم خورد و قطعا احتیاج به تفکر و تعلم داریم. هاشمی رفسنجانی با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف علمی با بیان اینکه ارتباطات دنیای امروز را ما درست نکرده ایم، گفت: این ارتباطات را کسانی درست کرده اند که اتفاقا ما آنها را قبول نداریم، اما کار علمی بزرگی برای ارتباطات انجام داده اند. این حرکت در ایران در حال جلو رفتن است و امروز وضعی بسیار بهتر از گذشته داریم، اما این کافی نیست. به این شکل نباید باشد که محدود و تحریم باشیم. عده ای می گفتند بگذاریم تحریم باشیم تا روی پای خودمان بایستیم. کجا اینطور است؟ معجزه قرآن این است که به ما درس می دهد که تفکر کنیم. او تصریح کرد: دنیا در حال جلو رفتن است و متاسفانه ما مواجه با قشری از انسان های کوته فکر و جامد و دگم هستیم که این پیشرفت ها را نمی بینند و خیال می کنند که با کارهای سطحی و دادن شعاری وظیفه خود را انجام می دهند و اسلام را پیش می برند، اما اسلام به این شکل پیش نمی رود. حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی تصویری: امام خمینی به دنبال حل اختلافات زمینی بود آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی به همایش بین المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)»، تأکید امام خمینی(ره) بر وحدت را تجلی اندیشه قرآنی ایشان دانست. به گزارش شفقنا به نقل از ایکنا، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در پیام ویدئویی به همایش بین المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» که از صبح امروز، یکشنبه ۱۰ آبان ماه، در مرکز همایش های برج میلاد تهران در حال برگزاری است، تصریح کرد: ظهور قرآن بر اندیشه، فرع بر قرآن شناسی است و هر کس هر میزان قرآن را بشناسد به همان میزان قرآن در اندیشه و عملش ظهور خواهد یافت. وی ادامه داد: امام(ره)، نزول قرآن را به نحو تجلی می دانست از این رو قرآن را گاهی در باطن و گاهی در ظاهر تفسیر می کرد و هیچ گاه نقطه اوج معانی قرآنی را از نظر دور نمی داشت. آیت الله العظمی جوادی آملی افزوده است: ایشان همواره خداوند را کارگردان اصلی امور می دانستند و در سخت ترین و شیرین ترین موارد امور را به خدا باز می گرداندند و خود و دیگران را سپاه و ستاد الهی تلقی می کردند. وی با بیان اینکه امام(ره) قرآن را حبل متین می دانست، می افزاید: ایشان همواره مسلمانان را در هنگام مشکلات به توسل به قرآن توصیه می کردند و هرگز سخن از یأس نمی کردند زیرا به منبع ازلی قرآن و عترت وصل بودند. این مفسر قرآن در پیام خود آورده است: امام خمینی(ره) در خصوص اختلافات نگران بودند که این اختلافات، اختلافات الهی نباشد زیرا اختلافات الهی قابل حل نیست و در این موارد تنها باید به دعا پرداخت و وقتی اختلافات زمینی باشند می توان آن ها را با گفت وگو و نصیحت حل کرد. وی ادامه می دهد: توجه فراوان امام خمینی(ره) به وحدت مسلمانان محصول این است که ایشان قرآن را حبل متین می دانستند. اگر ایشان بحث های خود را بر فلسفه، کلام، فقه و عرفانیات بیان کرده اند به بیان مباحث علمی پرداخته اند اما ایشان در تبدیل علم به عمل و برقراری حکومت عدل و تأسیس جامعه عادلانه قرآن را در عمل محقق کرده اند. آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه عمل امام را باید در پرتو قرآن تحلیل کرد، اضافه می کند: امام خمینی در پرتو قرآن، استقلال، امنیت و آزادی را به جامعه داد و در این جامعه به دنبال حل اختلافات زمینی بود. وی در پایان پیام خود، سیره و اندیشه امام از منظر قرآن را از نظر علمی در سه ضلع عرفان، تفسیر و برهان، قابل مشاهده می داند و می گوید: ایشان قرآن را در عینیت در نظام جمهوری اسلامی ایران محقق کردند. انتقاد دبیر همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی از صداوسیما دبیر اولین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام در شمار یکی از دانشمندان و محققان تاریخ اسلام در قرآن پژوهی است، گفت: متأسفانه ابعاد فکری حضرت امام (ره) به دلیل پررنگ بودن ابعاد شخصیتی ایشان در بعد سیاسی، چنان که باید شناخته نشده است. به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، دبیر همایش بین المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه کریمه کتاب خود را با دو واژه برهان و نور ارائه کرده است؛ برهان به معنای حجت قاطع و نور، از میان برنده ۱۰ نوع تیرگی گناه. برهان، رشد دهنده عقلانیت و نور، صفابخش دل و جان است و سیر کمالات انسانی جز از این دو راه، میسر نیست. در تاریخ اسلام کم نبوده اند مصلحان بزرگی که برای احیای فرهنگ دینی و بازگشت به قرآن اقدامات بزرگی انجام دادند اما در این میان حضرت امام در بعدی وسیع تر و گسترده ی جهانی درخشید. آن مصلح بزرگ همواره از مهجوریت قرآن بین مسلمانان رنج می برد و این نکته را گوشزد می کرد. او تصریح کرد: حضرت امام (ره) علاوه بر تأسیس نظام جمهوری اسلامی که هم ارکان آن بر پایه مبانی قرآنی شکل گرفته و هم منشأ آن قرآنی بوده است، خود نیز در شمار یکی از دانشمندان و محققان تاریخ اسلام در قرآن پژوهی هستند. متأسفانه ابعاد فکری حضرت امام (ره) به دلیل پررنگ بودن ابعاد شخصیتی ایشان در بعد سیاسی، چنان که باید شناخته نشده است. از این رو به منظور تبیین اندیشه های قرآنی حضرت امام (ره) برگزاری همایشی علمی تحت عنوان قرآن در اندیشه و سیره امام (ره) به ابتکار وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهتمام و حمایت همه جانبه یادگار امام، سید حسن خمینی در دی ماه سال گذشته رقم خورد. انجام این مسوولیت نیز به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و موسسه تنظیم و نشر آثار واگذار شد. نهادهای دیگری از جمله چهار وزارتخانه، دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگاه امام و انقلاب اسلامی و همین طور شهرداری نیز در این زمینه مشارکت داشتند. در بعد خارجی، نهادهایی از جمله مجمع جهانی اهل بیت و جامعه المصطفی نیز در این زمینه همکاری و مساعدت کردند. خسروی افزود: گرچه رسانه ملی در حالی که هر روز انواع تیزرهای تبلیغاتی را برای معرفی مداحی های خاص تبلیغ می کرد از پخش حتی یک خط زیرنویس برای تبلیغ فراخوان این همایش دریغ ورزید، اما بیش از ۵۰ مقاله خارجی و ۶۰۰ مقاله داخلی به دبیرخانه همایش واصل شد. از میان این تعداد، ۱۱۰ مقاله امتیاز لازم را کسب کردند و ۲۴ مقاله نیز در ردیف مقالات برتر قرار گرفتند. در میان مقالات خارجی که به همت حاج شیخ محمدرضا نوراللهیان و اهتمام معاونت قرآن و عترت سامان گرفت ۵۵ مقاله به ۸ زبان مختلف اعم از روسی، انگلیسی، ترکی ترجمه شد که برخی از این مقالات امروز در همین همایش عرضه خواهد شد. او با بیان اینکه روشن است که قرآن کریم اختصاص به یک عصر و یک نسل ندارد، گفت: امام امت فردی بود که عدالت قرآنی را در عرصه حیات اجتماعی، اخلاق قرآنی را در عرصه حیات فردی و توصیه قرآنی را در عرصه حیات اعتقادی تجسم بخشید. امیدواریم این همایش همه ساله در تمام سطوح مختلف ملی و بین المللی و تنها با رویکرد ملی و اخلاقی تداوم یابد. ایازی: امام(ره) به دنبال پاسخ گویی مشکلات جامعه با قرآن بود حجت الاسلام و المسلمین ایازی در تبیین و تشریح مقاله خود در همایش امام(ره) و قرآن با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به تفسیر مقاصدی قرآن پرداخته است، گفت: ایشان به دنبال پاسخ دادن به مشکلات جامعه از طریق قرآن بودند. به گزارش شفقنا به نقل از ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی ایازی، استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز، یکشنبه ۱۰ آبان ماه،در تشریح مقاله خود در همایش «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» گفت: امام(ره) به تفسیر مقاصدی از قرآن پرداخته است. موضوع مقاله من تفسیر مقاصدی در اندیشه و آراء امام خمینی(ره) است؛ ایشان در کتاب آداب الصلاه، بحثی تفسیری مطرح می کنند و می گویند آن چه عالمان ما تلاش کرده اند تلاش برای شرح معالی آیات بوده و به رغم زحمات مفسرین بزرگ، کسی به تفسیر مقاصدی نپرداخته است. وی افزود: به نظر ایشان باید حقیقت قرآن را تبیین کنیم. امام(ره) دغدغه خود را از تبیین و تفسیر دین و معارف دینی ابراز می دارند؛ ایشان نگران بودند که جامعه دینی نتواند مشکلات خود را به قرآن عرضه کرده و پاسخ آن ها را بگیرد. وی افزود: امام(ره) به دنبال آن بودند تا مشکلات جامعه را با قرآن جواب دهند. ایشان می گفتند نگرانم اسلام متهم به عدم توانایی در اداره جهان گردد. امام(ره) معتقد بودند با توجه به تحولات گذشته و روش تفسیری غالب، تفسیر مقاصدی به عمل نیاید؛ ایشان می گفتند، تفسیر قرآن برای هدایت انسان است و طریق سلوک که هدایت به عالم غیب و سعادت است اما از آن جایی که ایشان در کتاب آداب الصلاه جنبه های عرفانی را مد نظر داشتند، مقاصد عرفانی آیات قرآن را بیان کرد ه اند؛ امام خمینی(ره) در بیانیه ها و سخنرانی های خود مقاصد سیاسی و اجتماعی قرآن را بیان کرده اند. ایازی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از ضرورت اندیشه اجتماعی و فکر جمعی و کارشناسانه در توجه به ضرورت های جامعه سخن می گویند و تفسسیر روزآمد قرآن با ارائه مصادیق امروزی را انجام می دهند؛ برای مثال، «رباط الخیر» که مراد از آن «اسب» بود را قدرت ارتباطات و تجهیزات باز دارنده تعبیر می کنند. به گفته ایازی، تفسیر مقاصدی تفسیری است که از ظاهر کلام در جایی که نمی توان، از آن بهره می گیرد و این با تأویل متفاوت است؛ برای مثال تأویل در مورد صفات الهی صورت می گیرد و از ظاهر به باطن می رود اما تفسیر مقاصدی با قواعدی حالی و مقالی به تفسیر روزآمد می پردازد. وی در پایان گفت: مقاله من معیار، مبانی و روش های تفاسیر مقاصدی را بیان کرده و به آسیب شناسی تفسیر مقاصدی پرداخته است تا از آفات تفسیر به رأی مصون باشد. www.fa.shafaqna.com


یکشنبه ، ۱۰آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شفقنا]
[مشاهده در: www.fa.shafaqna.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن