تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر دولت قادر به اجراي الزامات نبود نبايد زير بار برجام مي‌رفت/ رفع تحريم‌ها نبايد ما را از مسير اقتصاد مقاومتي منحرف كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اگر دولت قادر به اجراي الزامات نبود نبايد زير بار برجام مي‌رفت/ رفع تحريم‌ها نبايد ما را از مسير اقتصاد مقاومتي منحرف كند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: دولت بايد به سخنان مقام معظم رهبري جامه ي عمل بپوشاند و اگر دولت قادر به اجراي اين الزامات نبود نبايد زير بار برجام مي رفت.


جوان‌آنلاين: منصور حقيقت پور در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» اظهارداشت: نامه ي مقام معظم رهبري به رئيس جمهور در خصوص برجام از جنبه هاي مختلف قابل بررسي است، اولا مهر تاييدي بر رفتارهاي قانوني نهادهاي كشور از جمله مجلس و شوراي عالي امنيت ملي است كه نقطه نظرات مقام معظم رهبري نزديك و هم پوشاني با نظرات مجلس و شوراي عالي امنيت ملي دارد كه ايشان البته اين موارد را تكميل تر كرده اند.
 

وي تصريح كرد: از جنبه ي سياسي اين نامه در واقع توانسته است اتمام حجتي براي همه ي جريانات سياسي داخل كشور باشد كه همگي رويكرد حضرت آقا را در اجراي مشروط برجام رعايت كنند و همان نظر مجلس را مد نظر قرار دهند البته دولت هم موظف است كه تمام دستورات ايشان را به عنوان قانون و حتي فراتر از قانون مد نظر قرار دهد و اجرا كند.
 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شوراي اسلامي افزود: بنابراين از اين نظر تكليف همه ي دستگاه ها و مجلس شوراي اسلامي، شوراي عالي امنيت ملي و دولت مشخص شد؛ ما در مجلس وظيفه داريم كه كار پايش را انجام دهيم و بر اجراي صحيح اين تعهدات نظارت كنيم و مراقبت كنيم تا دشمن عهدشكني و پيمان شكني نكند تا هر كجا كه عهدشكني كردند ما بتوانيم برابر قانون از قاعده ماشه استفاده كنيم. 
 

وي ادامه د اد: شوراي عالي امنيت ملي نيز در سطح ديگري كار خود را انجام خواهد داد و دستگاه هاي ديگر نيز مامور اجراي عمليات هاي خود هستند تا با توكل بر خدا ببينيم چه خواهد شد.
 

حقيقت پور در پاسخ به اينكه دولت تا چه اندازه مي تواند به صحبت هاي مقام معظم رهبري در خصوص برجام جامه ي عمل بپوشاند، نيز گفت: دولت بايد به سخنان مقام معظم رهبري جامه ي عمل بپوشاند و اگر دولت قادر به اجراي اين الزامات نبود نبايد زير بار برجام مي رفت. بنابراين حتما مطالعاتي صورت گرفته و قادر به انجام آن هستند.
 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شوراي اسلامي تاكيد كرد: دولت بايد توجه داشته باشد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سازمان انرژی اتمی، ‌تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به ‌گونه ‌ای ساماندهی کند که در پایان دوره ‌ی  هشت ساله هیچ کمبود فناوری برای ایجاد غنی‌سازی مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.
 

به گفته وي، اگر چه رفع تحريم ها در جهت رفع ظلم و احقاق حقوق مردم ايران كار لازمي است اما نبايد ما را از مسير اقتصاد مقاومتي منحرف كند.
 

حقيقت پور با بيان اينكه هر گونه خلف وعده غربي ها در خصوص لغو تحريم ها اصل برجام را خدشه دار و نقض خواهد كرد نيز تصريح كرد: اگر تحريم ها لغو نشود اصل مذاكرات هسته اي نيز زير سوال خواهد رفت و امريكايي ها و طرف غربي بايد بدانند كه اگر به الزامات پايبند نباشد قطعا برجام را نقض كرده اند و ما نيز به وظيفه خود عمل خواهيم كرد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن