تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیفنس نیوز گزارش داد اشکالات پیاپی اف- ۳۵/خروج اضطراری معیوب، سامانه نرم افزاری پر ایراد و قدرت مانور پایین+ فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دیفنس نیوز گزارش داد
اشکالات پیاپی اف- ۳۵/خروج اضطراری معیوب، سامانه نرم افزاری پر ایراد و قدرت مانور پایین+ فیلم
ایرادهای «جنگنده اف ۳۵» پر سر و صدای نیروی هوایی آمریکا مانند اشکال در موتورها، سامانه نرم افزاری و موارد دیگر به حدی رسیده است که پیش‌بینی می‌شود این جنگنده تا سال ۲۰۲۲ به معیارهای لازم و ایده‌آل نرسد.

خبرگزاری فارس: اشکالات پیاپی اف- ۳۵/خروج اضطراری معیوب، سامانه نرم افزاری پر ایراد و قدرت مانور پایین+ فیلم



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آشکار شدن یک مشکل دیگر در جنگنده «اف- 35» نیروی هوایی آمریکا و ضربه وارد شدن به گردن خلبان آزمایشی این هواپیما هنگام خروج اضطراری آزمایشی در سرعت‌های پایین، نگرانی‌هایی را در کنگره آمریکا برانگیخته است. به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز» در هنگام آزمایش کلاه جدید خلبان اف 35 در تابستان سال جاری به گردن آدمک خلبان هنگام خروج در سرعت‌های پایین ضربه‌ای خطرناک وارد شد. منابع مطلع در برنامه‌های ساخت این جنگنده نیز تایید کردند در هنگام خروج اضطراری آدمک‌های سبک وزن آزمایشی در اف 35 گردن آن‌ها دچار آسیب‌های کشنده شده است. به همین دلیل ارتش آمریکا تصمیم گرفته مانع پرواز خلبانان زیر 136 پوند وزن با این جنگنده شود. «جکی اسپییر» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و عضو کمیته فرعی نیروهای مسلح کنگره در این زمینه با انتقاد از نیروی هوایی آمریکا گفت: «محدودیت‌هایی را که در پرواز با اف 35 شاهد هستیم به خاطر عدم آزمایش مناسب صندلی‌های خروج اضطراری در سطحی است که بتواند این جنگنده‌ها پرواز عادی داشته باشند. پنتاگون با عجله سعی کرده آن‌ها را قبل از موعد مقرر درست کند. این نمونه‌ای دیگر از قصور ما در تدارکات است که باید رفع شوند.» بر اساس این گزارش، خروج اضطراری مناسب در 2 مرحله صورت می‌گیرد. ابتدا ماده انفجاری یا راکت قرار گرفته شده در زیر صندلی با انفجار صندلی و خلبان را به سمت بالا پرتاب می‌کند و در مرحله بعد با شکسته شدن کابین خلبان به بیرون پرتاب می‌شود. ظاهرا شرکت سازنده این صندلی‌ها به نام «مارتین بیکر» صندلی‌هایی را ساخته که هنگام چرخش بیش از اندازه لازم به جلو پرتاب می‌شوند. از سویی دیگر جنگنده اف 35 با مشکلات دیگری چون موتورها، و سامانه نرم افزاری نیز مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود اف 35 بی، تا سال 2022 به جنگ افزارهای پیشرفته مجهز نشود. در ژوئن سال جاری نیز این جنگنده در یک درگیری هوایی نزدیک آزمایشی مقابل جنگنده اف-16 از توان کمتری در مانورها برخوردار بوده و این به خاطر قدرت کمتر این جنگنده پر هزینه در برابر اف 16 بوده است.

اف 35 در پرواز آزمایشی بر عرشه ناو هواپیمابر وبگاه فوق در ادامه ضمن قیاس توانمندی‌های جنگنده اف 35 با اف 16 نوشت: اف 16 می‌تواند روزانه یک ساعت و نیم پرواز کند اما اف 35 قادر به یک ساعت پرواز  هر  2 روز یک بار است. خلبانان اف 35 لازم است حداقل ماهی 30 ساعت با این هواپیما پرواز کنند اما اینک تنها می‌توان 15ساعت در ماه با این جنگنده پرواز کرد در حالی‌که با جنگنده اف 16 می‌توان 36 ساعت در ماه پرواز نمود. همچنین جنگنده اف 35 فاقد فضای دید مناسب در کابین برای خلبان در نبردهای رودروی روی هوایی است. از بعد پنهان کاری نیز اف 16بدلیل بدنه باریک‌تر بودن رهگیری‌اش سخت‌تر است. این وبگاه نوشت: جنگنده اف 35 با رادار خود قادر است به اف 16 در فاصله 145 تا 150 کیلومتری حمله کند اما در صورت استفاده اف 16 از پارازیت این فاصله باید در 2تا 29 کیلومتری باشد. در نقطه مقابل اف 16 از فاصله 13 کیلومتر با کمک جنگ الکترونیک قادر به شناسایی اف 35 است. این جنگنده قادر است از مسافت 2 تا 2.6 کیلومتری به اف 35 حمله کند. به عبارت دیگر ویژگی راداری اف 35 تنها برای حمله از مسافت دور مناسب است . در بخش دیگر این مطلب آمده است: در مجموع باید گفت اف 35 از لحاظ  دستگاه‌های هشداری و تجهیزات نظامی بر اف 16برتری دارد در حالی‌که اف 16 از لحاظ موشک‌های کروز، قدرت مانور و پاسخ به هر حمله‌ای بر این جنگنده برتری دارد. سورتی پروازهای بیشتر اف 16 و هزینه نگهداری پایین‌تر بر برخی معایب این جنگنده سایه افکنده است. برتری ماندگاری اف 16 مزیت راهبردی قابل توجه می‌باشد. در انتهای این گزارش فیلمی کوتاه از پرواز آزمایشی اف 35 به نمایش گذاشته می‌شود. لازم به ذکر است که فیلم‌های مرتبط با نقص‌های این جنگنده کمتر در دسترس یا قابلیت پیاده کردن را دارند.

تصاویری از پرواز آزمایشی اف 35 انتهای پیام/م


لینک را کپی کنید


94/08/10 - 00:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن