تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804345130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نفت آماده دریافت مطالبات از متهم نفتی است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزارت نفت آماده دریافت مطالبات از متهم نفتی است
چهارمین جلسه دادگاه بابک زنجانی میلیاردر نفتی روز شنبه 9 آبان ماه به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه ، بابک زنجانی در مقام دفاع درآمد و علاوه بر فرافکنی ، چاشنی سیاسی کاری را به رویه نادرست گذشته خود اضافه کرد. موضوعی که بارها موجب تذکر رئیس دادگاه به وی شد.
آفتاب : در این دادگاه میلیاردر نفتی به جای پاسخگویی صریح به اتهامات وارده، همه توپها را به زمین وزارت نفت (شاکی اصلی پرونده)، بانک مرکزی، تحریم ها و دستگاه قضایی انداخت. 


وی اقدام وزیر نفت در طرح شکایت از خود را اقدامی سیاسی تلقی کرد و با بیان اینکه وزیر نفت جوسازی وعلیه او سیاه نمایی کرده، دادسرا را متهم به فریب خوردن کرد. بابک زنجانی به مانند گذشته بارها مدعی شد که آماده پرداخت پول بوده اما وزارت نفت شماره حسابی ارائه نکرده است. وی همچنین مدعی شد که مبلغ 1968 میلیون یورو، ضمانت نامه به ذی النفعی شرکت HK از شرکت های وابسته به شرکت ملی نفت ایران ، صادر شده که روز دوشنبه وصول می شود. 


به گزارش ایرنا، ادعاها و اظهارات بابک زنجانی درجلسه دادگاه روز شنبه، پرده دیگری از ماهیت و رفتار سودجویانه و فسادانگیر وی را آشکار کرد. در این جلسه بابک زنجانی با توسل به انواع ترفندها سعی در انحراف دادگاه از مسیر حقوقی و کشاندن آن به مسائل سیاسی داشت. رویه ای که احتمالا در جلسات بعدی نیز تکرار شود. اظهارات وی مبنی بر آمادگی برای پرداخت بدهی بیت المال و عدم دریافت این بدهی از سوی وزارت نفت در حالیست که وزارت نفت علنا و رسما بارها اعلام کرده که تاکنون هیچ پولی بابت بدهی بابک زنجانی به حساب های شرکت ملی نفت ایران از سوی وی واریز نشده و این وزارتخانه همچنان آماده است به هر نحوی که متهم مشخص می کند طلب بیت المال را دریافت دارد. اما چنانکه در کیفرخواست پرونده بابک زنجانی نیز تاکید شده از آذرماه سال 91 تا دی ماه سال 92 تحرکات و تلاش های متعددی در دولت های دهم و یازدهم برای بازپس گیری مطالبات نفتی صورت گرفته که هیچکدام از آنها منجر به پرداخت حتی یک دلار از بدهی های وی به شرکت ملی نفت ایران نشده است. در این فاصله زمانی 5 سناریو از سوی بابک زنجانی برای پرداخت بدهی طراحی گردید که هیچ کدام به نتیجه نرسیده و هدفی جز خرید زمان برای وی در قبال وزارت نفت نداشته است. تسویه بدهی از طریق مناسبات اقتصادی بابک زنجانی با سازمان تامین اجتماعی، صدور ضمانت نامه بانکی غیرواقعی موسسه مالی و اعتباری توسعه، صدور یک چک بلامحل با محور یک بانک ژاپنی به نام بانک توکیو- میتسوبیشی UFJ ، مداخله دادن بانک مرکزی تاجیکستان و نهایتا وارد کردن بانک روسی خم اگزیم سناریوهایی بود که بابک زنجانی در فاصله یک ساله قبل از زندان برای عدم پرداخت بدهی بیت المال به کار بست. 


در واقع طرح های صوری و سودجویانه بابک زنجانی صرفا برای رد گم کردن و خرید زمان و در نهایت فرار از پرداخت بدهی بود. به این دلیل با شکایت وزارت نفت و با هدف جلوگیری از ضایع شدن اموال ملت ، بابک زنجانی در 9 دی ماه 92 از سوی دستگاه قضایی بازداشت شد. در طول تقریبا 22 ماه گذشته نیز تلاش های دستگاه قضایی برای وادار ساختن وی به پرداخت بدهی ناکام ماند. 


در این رابطه وکیل شرکت ملی نفت ایران در واکنش به اظهارات بابک زنجانی در جلسه چهارم ضمن اشاره به اینکه متهم بزرگ نفتی سعی در تغییر فضای دادگاه از حقوقی به سیاسی و انحراف افکار عمومی دارد، تاکید کرد که بابک زنجانی همچنان به دنبال این است که از بازپرداخت حقوق ملت ایران فرار کند. 


به گزارش ایرنا، غلامرضا مهدوی با اشاره به جدیدترین وعده متهم نفتی به بازپرداخت بدهی خود تا روز دوشنبه گفت: شرکت ملی نفت آمادگی دریافت طلب بیت المال به شرط نداشتن هر گونه فریب از سوی متهم در هر شرایطی را دارد و در صورت دریافت خبر آن را رسما اعلام کند. 


به هرحال باید تا روز دوشنبه صبر کرد و دید آیا بابک زنجانی به دنبال پس دادن پول بیت المال است یا به مانند گذشته همچنان به دنبال راهی برای فراز از پرداخت بدهی است. 






تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن