تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادي 204 روستا در صلاح‌الدين عراق از دست داعش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آزادي 204 روستا در صلاح‌الدين عراق از دست داعش
نيروهاي عراقي در راستاي پاكسازي شهرها از وجود تروريست‌هاي داعش توانستند مناطقي از استان صلاح الدين را آزاد كنند. پليس فدرال عراق از آزادي 204 روستا و محله در استان «صلاح‌الدين» خبر داد.
نيروهاي امنيتي و مردمي عراق همچنان به پيشروي خود براي آزادسازي مناطق باقيمانده استان صلاح الدين از اشغال گروه تكفيري داعش ادامه مي‌دهند و با وارد كردن تلفات به تروريست‌ها توانسته‌اند برخي مناطق اين استان را آزاد كنند. سرلشكر «شاكر جودت» فرماندهي پليس فدرال عراق، روز شنبه اعلام كرد كه طي عمليات‌هاي اخير در استان «صلاح‌الدين»، 204 روستا و محله از دست داعش آزاد، 101 تروريست كشته، 85 منزل بمبگذاري شده منفجر و 300 منزل بمبگذاري شده و 474 بمب جاسازي شده خنثي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نوشته «السومريه نيوز»، وي طي يك كنفرانس خبري اعلام كرد كه براي نخستين بار در عمليات آزادسازي «بيجي»، شش تيپ از پليس فدارال و سه تيپ توپخانه‌اي آن و چندين پهپاد مشاركت داشتند. وي افزود كه اين نيروها به سوي منطقه «الشرقاط» پيشروي داشتند و آزادسازي «البوجواري»، «بيجي»، شهرك «الصينيه» و فرودگاه اين شهرك از جمله دستاوردهاي اين پيشروي‌ها بود.  از سوي ديگر، باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا در تماس تلفني با حيدرالعبادي نخست‌وزير عراق بر حمايت واشنگتن از بغداد در جنگ با داعش تأكيد كرد. بر اساس بيانيه كاخ سفيد، اوباما در اين تماس بر تداوم حمايت امريكا از عراق در نبرد با داعش تأكيد كرد و در ادامه از پيشروي‌هاي نيروهاي مسلح عراقي عليه داعش در شهر «بيجي» و حملات جاري عليه اين گروه در «الرمادي» استقبال كرد و گفت: «امريكا با همكاري دولت عراق بر حمايت از نيروهاي عراقي در عرصه‌هاي نبرد خواهد افزود.» نخست‌وزير عراق نيز بر اهميت حمايت جامعه بين‌الملل از عراق كه با خطر داعش مواجه است، تأكيد كرد. دولت امريكا نيز در مقابل بر احترام كامل به حق حاكميت عراق و وحدت اراضي‌اش تأكيد ورزيد و براي كمك به عراق در بحران مالي‌اش، ابراز آمادگي كرد.
همچنين رئيس اقليم كردستان عراق در ديدار با فرمانده نيروهاي مركزي امريكا و هيئت همراه وي، عمليات ضد تروريسم در «الحويجه» را ضربه‌اي به پيكره داعش و گامي مهم در جهت افزايش هماهنگي‌ها و همكاري‌ها ميان دو طرف براي نبرد با داعش خواند. به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه خبري شفق نيوز، مسعود بارزاني، رئيس اقليم كردستان عراق در اين ديدار گفت: «عمليات الحويجه براي آزادسازي گروگان‌ها، گامي ويژه در راستاي هماهنگي‌ها و همكاري ميان ائتلاف امريكايي ضد داعش و پيشمرگ‌ها براي مقابله با داعش است.» بارزاني در نشست مشترك با ژنرال لويد آستين، فرمانده نيروهاي مركزي امريكا و هيئت همراهش تجهيزات نظامي مورد نياز پيشمرگ‌ها، آمادگي‌ها براي آزادسازي موصل و تحولات ميداني در جبهه‌هاي نبرد با داعش در استان الانبار و بيجي را مورد بررسي قرار داد.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن