تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819614209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا دوشنبه منتظر مي مانيم تا بابک زنجاني بدهي خود را بدهد / بعد از آن مردم قضاوت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۳۷ب.ظ)
وکيل شرکت ملي نفت در گفت و گو با موج: تا دوشنبه منتظر مي مانيم تا بابک زنجاني بدهي خود را بدهد / بعد از آن مردم قضاوت کنند موج - وکيل شرکت ملي نفت در واکنش به اظهارات امروز بابک زنجاني که گفت تا دوشنبه بدهي نفتي خود را پرداخت مي کند، گفت: در دو سال گذشته بارها و بارها از ايشان خلف وعده ديده‌ايم اما براي نشان دادن حسن نيت خود باز هم تا روز دوشنبه اين هفته صبر مي‌کنيم.
مهدوي وکيل شرکت ملي نفت در گفتگو با خبرنگار موج با بيان اينکه بابک زنجاني در جلسه امروز دادگاه ادعاهاي نادرست و خلاف واقع مطرح کرد، گفت: ايشان تلاش مي‌کند دادگاه را از مسير حقوقي خارج کرده و به سوي يک فضاي سياسي و پوپوليستي سوق دهد تا دادگاه را از مسير اصلي، منحرف کند.
وي در مورد اينکه ميلياردر نفتي گفته است که تا دوشنبه بدهي خود به شرکت ملي نفت را پرداخت مي کند، گفت: ما در دو سال گذشته بارها و بارها از ايشان خلف وعده ديده‌ايم. ايشان بارها ادعاي واريز بدهي خود را داشت که همه آن موارد نادرست بود و پولي واريز نشد. اما ما براي نشان دادن حسن نيت خود باز هم تا روز دوشنبه اين هفته صبر مي‌کنيم.
وکيل شرکت ملي نفت ادامه داد: بعد از روز دوشنبه مردم قضاوت کنند آيا بابک زنجاني واقعا به دنبال پس دادن پول بيت‌المال است يا به دنبال راهي براي هدر دادن بيت‌المال و وارد کردن خسارت به کشور است.

ادعاهاي قبلي زنجاني
به گزارش خبرگزاري موج، در سه سال گذشته بابک زنجاني و شرکاي وي بار‌ها اعلام کردند که در بانک‌هاي خارجي مبالغ ارزي کلاني را در اختيار دارند و حاضر هستند بابت بدهي‌ خود آن مبالغ را در اختيار وزارت نفت قرار دهند. هر بار نيز با معرفي يک بانک خارجي به وزارت نفت و مسئولان بانک مرکزي، خواهان وصول مطالبات شرکت ملي نفت ايران از آن محل شده‌اند.
بانک‌هايي در روسيه، ترکيه، کانادا و مالزي براي اين منظور معرفي شده‌اند که پس از بررسي بانک مرکزي، خالي بودن حساب‌هاي معرفي شده، آشکار شده است.

در ابتداي دومين روز جلسه محاکمه بابک زنجاني نيز، قاضي صلواتي به نقل از وکلاي خارجي متهم اعلام کرد که بابک زنجاني و شرکايش حاضر هستند کليه بدهي‌هاي شرکت ملي نفت ايران را از طريق ارائه ضمانت‌نامه بانکي، پرداخت کنند.
در واکنش به آن، شرکت ملي نفت ايران در نامه‌اي به قاضي صلواتي، با اشاره به سابقه ادعاهاي گذشته زنجاني و يادآوري اين نکته که تاکنون در عمل هيچ وجهي، اعم از ريالي و ارزي به حساب اين شرکت واريز نشده است، آمادگي مجدد خود را براي هر نوع همکاري و اقدامات لازم براي وصول مطالبات، اعلام کرد.

ادعاي واريز 4 ميليارد يورو به حساب سازمان تامين اجتماعي
در روند پيگيري براي وصول مطالبات از شرکت ISO) International Safe Oil) متعلق به بابک زنجاني، وي اعلام کرد که حدود 4 ميليارد يورو به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز کرده تا در مقابل آن تعدادي شرکت و هم‌چنين املاک از آن سازمان خريداري کنند. زنجاني اعلام آمادگي کرد که حاضر است حجم خريد از سازمان تامين اجتماعي را معادل بدهي خود به وزارت نفت کاهش دهند تا قسمتي از وجوه نزد سازمان تامين اجتماعي بابت مطالبات نفت پرداخت شود. زنجاني با ارائه کپي تاييديه بانک مسکن اعلام کرد که معادل مبلغ 442،524،454،500 ين ژاپن به حساب بانک مسکن به نفع سازمان تامين اجتماعي واريز کرده که بانک مسکن نيز با افتتاح حساب ارزي بنام سازمان تامين اجتماعي، مبلغ مزبور را به حساب آن سازمان منظور کرده است.

بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران طي نامه شماره اي در تاريخ 22 اسفند سال 91 از بانک مسکن درخواست نمود تا مبلغ 442،524،454،500 ين ژاپن (معادل حدود 4 ميليارد يورو) را به حساب‌هاي تعيين شده توسط بانک مرکزي واريز کند که بانک مسکن در تاريخ 29فروردين سال 91 طي نامه اي به سازمان تامين اجتماعي اعلام کرد وجه مذکور از نظر بانک مسکن ابطال شده و غير قابل استفاده است.
رونوشت اين نامه در پاسخ نامه مورخ 1391/12/22 بانک مرکزي، به اين بانک ارسال شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن