تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804318859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بابک زنجاني: من را از زندان و اعدام نترسانيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
چهارمين جلسه دادگاه متهمان نفتي؛ بابک زنجاني: من را از زندان و اعدام نترسانيد موج-چهارمين جلسه رسيدگي به پرونده موسوم به فساد نفتي صبح امروز (شنبه) در دادگاه انقلاب به صورت علني برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در سه جلسه قبلي دادگاه، نماينده مدعي‌العموم کيفرخواست 3 متهم پرونده را قرائت کرد و امروز بابک زنجاني متهم رديف اول پرونده به دفاع از خود پرداخت.
در ابتداي جلسه دادگاه، قاضي صلواتي با گراميداشت ياد و خاطره جان باختگان فاجعه منا گفت:‌ امروز چهارمين جلسه رسيدگي به پرونده متهمان نفتي است. اين جلسه با استناد به ماده 352 قانون آيين دادرسي کيفري به صورت علني و با حضور وکلاي مدافع شاکيان و متهمان و معاون دادستان برگزار شده است.
بابک زنجاني با قرار گرفتن در جايگاه در ابتدا با قرائت بخش‌هايي از زيارت عاشورا گفت: دفاعيات من شامل مقدمه چند صفحه‌اي و داراي دو فصل است. فصل اول شامل عملکرد اين جانب است که قرائت مي‌کنم و فصل ديگر بررسي خط به خط کيفرخواست است که در جاي خود از آن دفاع خواهم کرد تا ان‌شاء ا... بتوانم اين اتهامات را از پيش پاي خود بردارم.
بابک زنجاني در خصوص تشکيل پرونده خود گفت: وزارت نفت در دولت قبل محموله‌هاي غيرقابل فروش را در اختيار شرکت خارجي HK قرار داده و پس از مدتي آن شرکت خارجي دچار تحريم شد و وجوه حاصله غيرقابل وصول شد.
اين متهم پرونده موسوم به فساد نفتي ادامه داد: با عوض شدن دولت وزير جديد نفت به خاطر اين که دستوري مديريت شده براي هدايت ديگران داشت از اين فرصت استفاده و تفاهم نامه‌ يک طرفه‌اي را انعقاد و اعلام مي‌کند که تحريم‌ها به وزارت نفت ربطي ندارد و قوه قضائيه را به ياري مي‌طلبد. سپس با کمک بانک مرکزي دادسرا را به خاطر اين که وجوه بابک زنجاني از کجا آمده پي گير اين موضوع مي‌کند. از آنجا که مطرح مي‌شود منشا پول‌ها مشخص نيست عمليات بابک زنجاني را فاقد منشا مي‌دانند و همه مراودات به اين واسطه صوري و سندها جعل محسوب مي‌شود.
متهم رديف اول پرونده موسوم به فساد نفتي گفت: عمل اخلال در نظام اقتصادي به بنده نسبت داده شده و من به عنوان مفسد في‌الارض شناخته مي‌شوم. حرف من اين است که وزارت نفت طرف من نيست. ناگفته نماند که دادسراي ايران صلاحيت بررسي وجوه بانک خارجي را ندارد.
وي گفت: از طرف ديگر عمليات مالي يک بانک خارجي چه ربطي به اخلال در نظام اقتصادي دارد. اين اختلاف ما با دادسرا است. امکان ندارد که در سال‌هاي 88 تا 92 ميليارد‌ها تومان پول ما به 24 بانک در کشور و بيش از 100 بانک در خارج از کشور جابه جا و وصول شود آن وقت بگويند که جعلي و صوري بوده است و با اطلاعات غلط مطرح کنند که من آنها را فريب دادم؛ بنابراين لازم است رئيس دادگاه به اين مهم توجه کند و دادستان عزيز بداند که آنها مطالب نادرست را به ايشان داده‌اند.
زنجاني در ادامه مطالبي را به برخي افراد نسبت داد که قاضي صلواتي در اين هنگام خطاب به متهم تذکر داد و گفت: شما حق توهين به شخصي را نداريد.
بابک زنجاني در ادامه دفاعيات خود با اشاره به موضوع اعتراض به کارشناسان بانک مرکزي که در جلسه قبل مطرح شد گفت: اعتراض ما به شخص کارشناس نيست، بلکه اعتراض ما به بانک مرکزي است.
وي گفت: اين که مطرح مي‌کنند زنجاني چندين بار بازي کرده و حرف نزده، زياده خواهي است. خواسته‌شان اين است که آنها در خارج بانک باز کنند و پول را وصول کنند و ما سوال هم نکنيم، محال است. آيا وظيفه‌ من اين است که حساب باز کنم؟ به نظر من يک مرد وقتي حرف مي‌زند بايد به حرف خود عمل کند. چه وزير باشد و چه يک شخص ديگر. وزير مي‌گويد جاي پول را نشان دهد، بايد بگويم که وقتي وکلاي خارجي من مطرح مي‌کنند که ضمانت نامه مي‌دهيم يعني مي‌خواهيم پول را برگردانيم.
بابک زنجاني ادامه داد: در رسانه ها مطرح مي‌کنند که زنجاني يک ريال هم برنگردانده؟ مگر شما شماره حساب داديد که ما هم نريختيم! صدور ضمانت نامه قرارداد و حساب بانکي مي‌خواهد. به دليل اين که بهانه‌اي دست کسي ندهيم با لطف خداوند در دو مرحله هزار و 968 ميليون يورو ضمانت‌نامه به ذي نفعي HK از يک بانک تا دو روز ديگر تقديم مي‌کنم.
متهم رديف اول پرونده موسوم به فساد نفتي با اشاره به اين که نزديک دو سال است در بازداشت بوده‌ام گفت: در اين دو سال دادسرا تلاش کرده تا به نتيجه برسد، البته دادستاني هم در چارچوب قانون چيزي را کم نگذاشته است.
بابک زنجاني در ادامه مطالبي را عليه دولت عنوان کرد که قاضي صلواتي براي بار دوم تذکر داد و گفت: شما اجازه توهين به دولت را نداريد. پرونده شما قضايي است و بحث سياسي نيست. قوه قضائيه مستقل است و در کمال قاطعيت به کار خود ادامه مي‌دهد. شما با منطق و استدلال از خود دفاع کنيد.
بابک زنجاني گفت: با زور و قدرت نمي‌توان کار اقتصادي انجام داد. در کار تجاري هر بنگاه اقتصادي موظف است که به سود و ضرر خود فکر کند. اين قانون تجارت بين‌الملل است. دو سال است که حرف‌هاي ناروا را شنيدم و سکوت کردم، در حالي که حرف‌هايي نبايد زده مي‌شد و جز قاضي نبايد کسي راجع به پرونده صحبت کند.
وي بيان کرد: بنده را رکورددار کلاهبرداري ناميدند، در دنيا محکوم شدم و هر روز يک نفر به عنوان روشنفکر مقاله ارائه مي‌دهد، در صورتي که هيچ کس نمي‌داند چه اتفاقي افتاده و همه اطلاعات خود را از رسانه‌ها مي‌گيرند. هر چه که آن ها مطرح مي‌کنند دروغ و تهمت است.
بابک زنجاني در ادامه چنين ادعا کرد: من يک تاجر حرفه‌اي هستم و از عملکرد خود دفاع مي‌کنم. عملکرد اقتصادي من آنقدر شفاف و درست و حرفه‌اي بوده که جاي ايراد ندارد! من اگر قصد کلاهبرداري داشتم با وجود سرمايه‌هاي خارجي‌ام چرا بايد در داخل کشور سرمايه گذاري کنم.
وي در ادامه چنين مطرح کرد: در کيفرخواست قرائت شده نکات عجيبي وجود دارد. در پرونده من همه چيز برعکس است. کيفرخواست داراي ايرادات زيادي است.
متهم رديف اول پرونده مطالبي را در مورد بازجويي‌اش عنوان کرد که قاضي صلواتي در اين هنگام خطاب به متهم گفت: در ارتباط با مسائل مربوط به زندان در جاي خود آنها را مطرح و از آن دفاع خواهيد کرد.
وي در ادامه با اشاره به اين که ملکي از من به مبلغ هزار و 760 ميليارد تومان ارزيابي و به يک شرکت ديگر منتقل شد، افزود: من از سال 88 تا 91، 502 ميليون دلار بابت خريد هواپيما پول دادم. با عوض شدن دولت وزير نفت اعلام کرد که تفاهم نامه وزير قبل فاقد اعتبار است و از قوه قضاييه خواستار ممنوع‌الخروجي من شد و نهايتا در تاريخ 9 دي 92 بازداشت شدم.
وي ادامه داد: در تاريخ 2 بهمن92 حجت‌الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي، معاون اول قوه قضاييه و آقاي جعفري با من در زندان ملاقاتي داشتند. اين انسان آن قدر بزرگ است که در زندان با من ملاقات کرد. ايشان به من گفتند بايد تسويه حساب را انجام دهم. من گفتم پول‌هاي بيروني‌ام قابل جابجايي نيست و وي مطرح کرد که از اموالت وجوه را برگردان. در تاريخ 3بهمن 92 يک روز پس از اين ملاقات نامه‌اي را نوشتم و اعلام کردم که حاضرم با اموالم تهاتري انجام دهم و در دولت تصويب شد که اموال من را به جاي بدهي‌ام بردارند و در تاريخ 20 ارديبهشت 93 وکالت بلاعزل را براي انتقال اموالم ارائه دادم.
وي ادامه داد: آقاي «ح. ف. ه»(متهم رديف سوم) عضو هيات مديره من در هلدينگ بوده و تخلفي نکرده، ايشان از سال 88 تا 90 بابت کار اقتصادي خود 15 ميليارد تومان پول گرفته که ربطي به وزارت نفت ندارد. اينجانب مسووليت تمام مصوبات شرکت را به عهده مي‌گيرم و از آن دفاع مي‌کنم؛ چرا که وي بي‌گناه است.
در اين هنگام بابک زنجاني با لبخند خطاب به قاضي دادگاه گفت که خسته‌تان کردم که اين گفته باعث لبخند رئيس دادگاه شد.
بابک زنجاني گفت: من و شرکت‌ها و بانک‌هايم در ارسال بار از مالزي به ايران و انتقال آن به انبار مستنداتي نداريم. من در عملکرد خود تخلفي ندارم و هر کمکي که لازم بوده انجام دادم.
وي در رابطه با مصوبه هيات وزيران در تاريخ 7تير 91 گفت: شرکت HK با مصوبه هيات وزيران فعاليت کرده و بانک من را تاييد کرد. من هيچ آشنايي با هيات وزيران ندارم و به من ربطي نداشت که HK مصوبه وصول پول را دارد يا خير؟ مصوبه در تاريخ 7 تير91 بوده و فعاليت من قبل از اين مصوبه بوده است. مجموعه من از سال 88 تا 90 فعاليت خود را انجام داده است.
بابک زنجاني مدعي شد:اگر کسي عملکرد من را رانت مي‌بيند بيايند و اموال من در کشورهاي ديگر را جا به جا کنند. غريبه‌ها از کشورهاي اطراف حمايت مي‌کنند، اما مسوولان اجرايي اين موارد را ناديده مي‌گيرند. ما اين همه خدمات انجام داديم، آن هم با کارمزدهاي زير يک درصد. امروز ما را اخلالگر نشان مي‌دهند و من را از زندان و اعدام مي‌ترسانند، من را از زندان و اعدام نترسانيد؛ زيرا جانم را براي کشور گذاشته‌ام.
متهم رديف اول پرونده موسوم به فساد نفتي با اشاره به اين که 4 ميليارد يورو به سازمان تامين اجتماعي کمک کرده است، گفت: من در بانک مسکن يک ميليون يورو را سپرده‌گذاري کردم.
وي ادامه داد: بازپرس پرونده مي‌گويد به دليل اين که مبالغ از بانک مالزي آمده و ما نمي دانيم که منشا اين وجوه از کجاست آن را صوري مي‌داند. در صورتي که ناگفته نماند من 76 شرکت را شناسايي کردم. 1520 برگ چک روزانه صادر مي شده و بايد وي ببيند که آيا چک‌هاي برگشتي من زياد بوده يا خير؟ چرا 5 ميليون چک پاس شده را نمي بينند؟
اين متهم با بيان اين که بايد طبق قانون بين الملل عمل کرد، گفت: متاسفانه هواپيماي 15 ميليون دلاري‌ام، فرش گران قيمت، ويلا، خانه و زندگي مادر و خواهرم را به جرم متهم بودن من تصاحب کرده اند. 15 هزار متر از زمين ما در فرشته را فروخته‌اند.
در اين هنگام قاضي صلواتي خطاب به متهم گفت: در مورد توقيف و کارشناسي اموال در جلسه بعد معاون دادستان هم حضور مي يابد و توضيح مي دهند.
بابک زنجاني گفت: من به آقاي جعفري و تورک اعتماد کامل دارم. ما يک مجموعه‌اي در تاجيکستان داريم و سرورهاي قدرتمند در زيرزمين دارد که تمام تلفن هاي مجموعه هاي من ضبط مي شود. اجازه دهيد يک روز مکالماتي را که آقايان نفتي داشته اند را براي شما پخش کنم.
بابک زنجاني در تذکري به سازمان تامين اجتماعي مدعي شد: من از اين سازمان چيزي نگرفته ام. من پولي را ريختم و آنها (سازمان تامين اجتماعي) چک دادند و بانک مسکن آن را برداشته است. لذا شکايت شما قانوني نيست و مردود است و از بانک مسکن بخواهيد در مقابل چک ها، وجوه را برگرداند.
متهم رديف اول پرونده موسوم به فساد نفتي با اين ادعا که کيفرخواست مذکور اشتباه است،خطاب به بازپرس پرونده گفت: بازپرس اگر متوجه فسادي مي شود با رديابي مي تواند پول را توقيف کند و حق قضاوت ندارد. من بارها نامه نوشتم و نسبت به اين موضوعات تذکر دادم. خانواده من را به دفترخانه برده و گفته اند که بايد ملک خود را به نام وزارت نفت کنند. مغازه خانواده ام را گرفته اند و در آن کاسبي مي کنند.
سپس قاضي صلواتي در اين ميان گفت: شما براي رئيس جمهور، رئيس مجلس، کميسيون اقتصادي نامه فرستاديد که من آن را تحويل دادم. اگر اعتراض يا نامه‌اي داريد بنويسيد و ارائه کنيد.
نجفي نماينده دادستان نيز گفت: تمام نامه هايي که به بازپرس ارجاع شده بلا استثنا ارسال شده است.
بابک زنجاني خطاب به قاضي صلواتي گفت: همه مي دانند که جايگاه شما جايگاه پيامبر خداست. من شکايت خود را به گوش حضرت آقا مي رسانم. متاسفانه مطرح مي کنند که بابک زنجاني به يک خانم ماهي 4 هزار يورو حقوق مي داده؟ 4 هزار يورو يعني 16 ميليون تومان که اين رقم را به مدير خارج از کشورم و از جيب خودم مي دادم.
وي مدعي شد: شما بدانيد که در وزارت نفت به مدير يکي از شرکت ها ماهانه 350 ميليون تومان مي‌دهند آن هم از جيب مردم نه از جيب خودشان.
با نزديک شدن به وقت اذان قاضي صلواتي ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد و افزود جلسه بعدي فردا (يکشنبه) برگزار مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، رسول کوهپايه‌زاده پيش از ورود به دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: طبق روال، شاکي طرح شکايت مي‌کند و در ابتدا هم متهم دفاع مي‌کند. امروز احتمالا موکلم دفاعيات 200 صفحه‌اي خود را ارائه خواهد داد.
وي از برگزاري روند دادگاه موکلش ابراز رضايت کرد و گفت: تاکنون آنچه که اتفاق افتاده طبق مقررات بوده و کسي فکر نمي‌کرد که با درخواست استمهال ما موافقت شود ولي ديديم که اين اتفاق افتاد.
کوهپايه‌زاده درباره نامه‌اي که وکلاي خارجي براي اخذ رضايت ارايه داده بودند و اين که آيا اين نامه جدي است؟ گفت: بله، اين نامه کاملا جدي است.
وي درباره اين موضوع که مطرح شده بابک زنجاني به برخي از رسانه‌ها براي پوشش اخبار پول داده است، گفت: انتظارم اين بود که رسانه‌ها حرکت صنفي محکمي نشان دهند. خواهش مي‌کنم رسانه‌ها با همان وسواس که کيفرخواست را منتشر کردند دفاعيات موکلم را منتشر کنند.
وي يادآور شد که فکر نکنم امروز نوبت دفاعيات من شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن