تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802791897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمرو موسی: آمریکا بحران‌ها را حل نمی‌کند/بحران سوریه بدون ایران حل نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عمرو موسی: آمریکا بحران‌ها را حل نمی‌کند/بحران سوریه بدون ایران حل نمی‌شود
دبیرکل سابق اتحادیه عرب با بیان اینکه آمریکا بحران‌ها را اداره می‌کند اما آنها را حل نمی‌کند، اذعان کرد که اختلافاتی در حاشیه میان مصر و عربستان رخ می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز، عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای با شبکه خبری روسیا الیوم درخصوص نقاط تماس یا همگرایی میان قاهره و مسکو در بحران سوریه به صورت کلی گفت: در چنین مشکلات پیچیده‌ای نقاط تماس بسیاری وجود دارد که برخی از آنها موقت و برخی دیگر عمیق و برخی دیگر جدید است و نوع دیگری نیز وجود دارد که تعامل با آن آسان است اما در مورد مشکلی چون سوریه با تمامی پیچیدگی‌هایش که از عراق به اردن و سپس به لبنان و از آنجا به سایر کشورهای عربی و خصوصاً کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انتقال یافت نمی‌توان در چنین شرایطی خطوط مستقیم همیشگی یافت. خطوط غیرمستقیمی را در چنین شرایطی می‌یابیم و این مساله نباید ما را بترساند. مساله مهم این است که این مساله را مورد توجه قرار دهیم که دو کشور مصر و عربستان مسوولیت گسترده‌ای در قبال اوضاع جهان عرب و در حال حاضر و در آینده دارند و اختلافاتی در این حاشیه رخ می‌دهد. اما آنچه که باید انجام دهیم این است که دو کشور مصر و عربستان در خط استراتژیکی با هم قرار بگیرند که در امنیت و وضعیت حال و آینده منطقه نقش دارد.


عمرو موسی در مورد نشست چهارجانبه وین در 23 اکتبر و دومین دیداری که مقدمه‌ای برای دیدار گسترده برگزار شد، تصریح کرد: سوالی که عربستان و تعدادی از کشورهای عربی و کشورهای منطقه و کشورهای بین‌المللی مطرح می‌کنند این است که آیا بعد از این همه تخریب‌ها و مشکلات می‌توان به جای نخست به عنوان یک راه‌حل بازگشت و این سوالی منطقی است. گروه دیگری در مورد رئیس‌جمهور سوریه صحبت می‌کنند اما برایشان بودن یا نبودن او در قدرت اهمیت ندارد بلکه این موضع آنها به دلیل درسی است که از عراق گرفته‌اند و آنها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا در صورت خروج بشار اسد از قدرت اوضاع در سوریه درست می‌شود و چه کسی جایگزین او خواهد بود و چگونه به جایگزینی برای اسد دست می‌یابیم؟ همگان در مورد تغییر ریشه‌ای و حکمرانی در سوریه صحبت می‌کنند اما این مساله به زودی رخ خواهد داد؟ آیا بیانیه ژنو می‌تواند تضمینی باشد که سوریه با دولت وحدت ملی یا دولت ائتلافی بتواند ثبات را برقرار سازد و تمامی مشکلات را حل کند؟

وی افزود: طبیعتاً روسیه بازیگر اصلی در سوریه است و من به عنوان یک شخص عرب می‌دانم که در جهان عرب حمایتی از روسیه وجود دارد و این مساله به دلیل موضع مسکو در قبال مساله فلسطین است که در مقابل آن دیگر مواضع بسیار منفی‌ای وجود دارد که به عرب‌ها و حقوقشان لطمه وارد می‌کند و بر این اساس تفاهمی وجود دارد تا اختلافات از طریق تفاهمات و توافقات حل شود چراکه می‌بینیم مسوولان برجسته‌ای از عربستان و امارات به مصر می‌آیند و زمینه‌ای برای تفاهم و کم کردن دامنه اختلافات وجود دارد.

عمرو موسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نشست‌های وین مواضع عربستان و ایران را به صورت کلی درخصوص مسائل منطقه و بالاخص در مورد پرونده سوریه نزدیک می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: نشستن بر پشت یک میز مشکل را حل نخواهد کرد بلکه پنجره‌ای را باز می‌کند که می‌تواند به نوعی گفت‌وگو و طرح سوال و سپس به همگرایی بینجامد. همچنین اختلافات میان عربستان و ایران در این امور خلاصه می‌شود که ایران سیاست خاصی را در قبال بحرین و جزایر سه گانه در پیش گرفته است و طرح کشورهای عربی در مورد نزاع عربی - اسرائیلی نمی‌پذیرد و همچنین موضع خاصی را در مورد یمن اتخاذ کرده است و عربستان را در مرزهای جنوبی‌اش به چالش می‌کشاند و همه این مسائل علاوه بر رخدادهای سوریه می‌تواند به تنش‌های بیشتر بینجامد.

وی در بخشی از سخنان خود به این امر نیز اشاره کرد که آمریکا بحران‌ها را اداره می‌کند، اما آنها را حل نمی‌کند.

عمرو موسی درخصوص وجود نگرشی همچنین گزارش‌های پیرامون تمایل مسکو و واشنگتن برای وارد کردن ایران به پرونده‌های منطقه عنوان داشت: ایران به تنهایی در سوریه هیچ‌گاه نخواهد توانست مشکل را حل کند به عبارت دیگر راه‌حل ایرانی برای سوریه وجود نخواهد داشت بلکه این راه‌حل منطقه‌ای است. در مورد پرونده سوریه باید گفت که نمی‌توان این مساله را بدون همکاری با ایران در دستیابی به این راه‌حل حل و فصل کرد.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب در پاسخ به سوالی پیرامون سوریه در صورت رفتن اسد از قدرت اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث تردید آمریکا شده است درسی است که آنها از عراق گرفتند. آنها صدام را سرنگون کردند اما آشوب فرا گرفت و تصویر مشخصی برای مرحله بعد از اسد تکمیل نشده است و یقیناً دوره‌ای بعد از اسد وجود خواهد داشت و همان‌طور که گفتیم بازگشت به جایگاه نخست مساله غیرممکن است.



منبع: ایسنا


۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن