تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819177687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار البرز، بسته مشکلات ملی صنایع و واحدهای اقتصادی استان البرز به هیئت دولت اعلام می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


استاندار البرز، بسته مشکلات ملی صنایع و واحدهای اقتصادی استان البرز به هیئت دولت اعلام می شود استان‌ها > البرز - رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز از ارائه بسته مشکلات ملی صنایع و واحدهای تولیدی و بانکی این استان به هیئت دولت خبر داد.


به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، "سیدحمیدطهائی" پیش از ظهر امروز در « بیست و هشتمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی» که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد و محوریت آن نیز تشریح گزارشی از بسته حمایتی دولت در بخش صنعت خودرو، ارزیابی روند تک نرخی شدن قیمت ارز، نحوه صادرات و واردلات در شرایط پسا تحریم و بهبود فضای کسب کار بود و بیش از سه ساعت به طول انجامید،نکات مهمی را مطرح کرد.
بسته مشکلات کسب و کار به هیئت دولت گزارش می شود
تشکیل کارگروه ویژه ای به منظور جمع بندی مسائل و مشکلات در فضای کسب و کار و اقتصادی نخستین مصوبه ای بود که استاندار آن را در دستور کار شورای گفتگو قرار داد و گفت: این کارگروه ذیل معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری البرز، موانع و مشکلات موجود را احصاء و به تفکیک در دو بخش ملی و استانی احراز خواهد کرد.
وی افزود: موانعی که دستگاه ها به منظور رفع دغدغه های صنایع، واحدهای تولیدی و بانک ها با آن دست به گریبان هستند، جمع بندی وبه هیئت دولت گزارش می شود.
زمان آن فرا رسیده روی پای خود بایستیم نه درآمدهای نفتی
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه با تأکید بر ضرورت قطع وابستگی نفتی، تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده تا از درآمدهای نفتی رهایی و به خود اتکایی برسیم، درب چاه های نفت باید بسته شود و کشور به جای آنکه روی درآمدهای نفتی بایستد، روی پای خود بایستد.
در دیدار با دکتر نوبخت مشکلات قطعه سازان را مطرح کردم
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه پیگیر مسائل و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی است،در بخشی که مسائل قطعه سازان اختصاص داشت، گفت: در دیداری که اخیراٌ با سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشتم، مستقیماً دغدغه های قطعه سازان را خدمت دکتر نوبخت اعلام کردم.
تصمیمات دولت در خصوص مشکلات قطعه سازان یکطرفه نبوده است
وی با بیان اینکه پس از طرح این دغدغه ها بود که بازدید دکتر نوبخت از صنایع مرتبط صورت گرفت، افزود: تصمیمات دولت در خصوص موانع موجود صورت گرفته و مسائل یکطرفه نبوده است بلکه با پیشنهادات خود قطعه سازان انجام شده است.
مشوق های صادراتی در نظرگرفته شود
طهائی در بخش دیگری با تشریح موقعیت استان از حیث برخورداری فرودگاه باری در کشور، ایجاد مشوق های صادراتی به منظور توسعه مبادلات تجاری را مهم قلمداد و بر ضرورت اجرایی شدن آن تأکید کرد و گفت: با ایجاد بسته های تشویقی، از واردات کالاهای بی کیفیت نیز جلوگیری خواهد شد.
لزوم استقرار دولت الکترونیک تا پایان سال
استاندار البرز همچنین اجرایی شدن فرایند دولت الکترونیک را گامی موثر در کاهش مراجعات در این بخش دانست و گفت: کلیه دستگاه های اجرایی باید تا پایان سال به خدمات دولت الکترونیک مجهز شوند که این امر می تواند راهکاری برای رفع بخشی از مشکلات باشد و همچنین دست برخی سوء استفاده گران را نیز از این چرخه کوتاه کند.
وی افزود: همانگونه که اگر کارکنان دولت کار نکنند بخش عمده ای از کارها تعطیل می شود، باید اقدامات تشویقی و تنبیهی نیز در این زمینه وجود داشته باشد.
طهائی استقرار اداره کل بازرسی و رسیدگی به امور شکایات مردمی استانداری البرز و همچنین سامانه ارتباطی 111 سامد را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان جهت طرح مستقیم مشکلات عنوان کرد و گفت: واحدهای بازرسی و رسیدگی به شکایات باید در دستگاه ها فعال شود تا مرجعی برای پیگیری مسائل وجود داشته باشد.
استاندار البرز در ادامه به شرایط پسا تحریم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تا به اکنون تنها بسترهای برداشتن تحریم ها مهیا شده و هیچ تحریمی نیز برداشته نشده است، بنابراین نباید انتظار تحولات وجود داشته باشد.
گفتنی است، در بیست و هشتمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات مالیاتی در عرصه اقتصادی نیز با تحلیل کارشناسان و صاحبنظران این حوزه به بررسی و واکاوی گذاشته شد.

کلید واژه ها: استان البرز -




شنبه 9 آبان 1394 - 13:27:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن