تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803073131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب اجلاس سوری وین در رسانه های خارجی/ حضور ایران، بازتابی از تغییر نگرش همه اطراف بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بازتاب اجلاس سوری وین در رسانه های خارجی/ حضور ایران، بازتابی از تغییر نگرش همه اطراف بود
حضور کلیدی ایران در نشست وین و بندهای بیانیه پایانی این اجلاس با استقبال مثبت رسانه‌های خارجی همراه شده است.
به گزارش نامه نیوز، سایت روزنامه الحیات در گزارشی با اشاره به پایان نشست سوریه در وین و انتشار بیانیه پایانی این اجلاس نوشت: نشست بین المللی-منطقه ای وین روز گذشته با انتشار بیانیه پایانی نمایندگان و وزرای خارجه 17 کشور و سازمان درباره اصول حل بحران سوریه به پایان رسید. در این بیانیه تلاش برای اجرای یک آتش بس جامع و ادامه فعالیت نهادهای دولتی سوریه و تشکیل حکومت انتقالی در سوریه دیده می شود، این در حالبی است که اختلافات بر سر سرنوشت بشار اسد و نقش وی در دوره انتقالی همچنان باقی ماند.

الحیات در ادامه نوشت: ولی طرف های حاضر در نشست وین توافق کردند تا نشست دیگری را طی 2 هفته آینده در پایتخت اتریش برگزار کنند. این در حالی است که دولت آمریکا اعلام کرد که در حدود 50 مشاور نظامی برای حمایت از اعراب مسلح و کردها در جنگ علیه داعش در منطقه شمالی شرق سوریه اعزام خواهد کرد.

این روزنامه پرتیراژ عربی در ادامه نوشت: بیانیه مشترک نشست وین تا اندازه زیادی نگاه مثبت را درخصوص حل بحران سوریه افزایش داد و خواستار تشکیل دولت انتقالی با قدرت کامل اجرایی شد. بیانیه وین همچنین خواستار اجرای آتش بس در سراسر سوریه شد و افزود با وجود باقی ماندن تفاوت های عمده اما توافق بر سر ضرورت سرعت بخشیدن به تمامی تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ سوریه صورت گرفته  است.

سایت شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز در گزارشی در این باره به نقش ایران با حضور در این نشست اشاره کرد و نوشت: حضور ایران در نشست بین المللی وین بازتابی از تمامی طرف هایی است که اکنون فهمیده اند که به مذاکرات جدی برای صلح در سوریه نیاز است.

یک کارشناس روس در این باره نوشت: آمریکا فهمیده است که هیچ راحل نظامی برای هیچ یک از طرفین درگیر در سوریه در خصوص بحران این کشور عملی نیست.

راشاتودی در ادامه می نویسد: برای نخستین بار ایران در اجلاس بین المللی مذاکره بر سربحران سوریه شرکت می کند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به همتایان خود در وین با هدف حضور در مذاکراتی برای پایان دادن به جنگ 5 ساله در سوریه پیوست.

نشریه آلمانی اشپیگل در گزارشی درباره نشست روز گذشته در وین با هدف حل بحران سوریه نوشت که نشست سوریه تاکنون تلاش کرده است تا جنگ در این کشور را به وسیله راهکاری سیاسی به پایان برساند. آمریکا، روسیه و دیگران در زمینه مسایل مهم با هم به توافق رسیدند با این حال سوال‌های کلیدی همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند.
 
در این گزارش آمده است: « شرکت‌کنندگان در این نشست درباره برگزاری انتخابات آزاد و آتش‌بس در کشور به توافق رسیدند. نشست روز گذشته با توافقی 17 ماده‌ای پایان یافت که بنابر آن تلاش شد تا کشور چند پاره نشود و تمامیت ارضی آن هم حفظ شود.اینها در شرایطی است طرف‌های درگیر در سوریه در این نشست شرکت نداشتند.»
 
«این مذاکرات در هفته آینده هم ادامه خواهد داشت. آلمان همچنان بر پیشبرد راهکار سیاسی برای حل بحران تاکید دارد. «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه این کشور هم در این مورد گفت: « برنامه بیشتر شامل ایجاد دولت انتقالی و برگزاری انتخاباتی زیر نظارت سازمان ملل است.»  






۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن