تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804148227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالان صنعت گردشگري خواستار ايجاد تشکل حرفه‌اي قانونمند شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
فعالان صنعت گردشگري خواستار ايجاد تشکل حرفه‌اي قانونمند شدند موج - کرمانشاه - فعالان بخش خصوصي و پيشکسوتان صنعت گردشگري در نشست صميمانه با معاون گردشگري سازمان، خواستار ايجاد تشکل‌هاي حرفه‌اي قانونمند و فراگير براي اجراي سياست هاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در چارچوب برنامه ششم توسعه کشور و سياست هاي دولت در حوزه گردشگري شدند.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ در اين ديدار که به درخواست جمع کثيري از پيشکسوتان صنعت گردشگري فعال در حوزه هاي مختلف، دفاتر و شرکت هاي خدمات مسافرتي و گردشگري، مديران زنجيره هاي هتلداري کشور و راهنمايان گردشگري برگزار شد، حاضرين، پيشنهادات و نقطه نظرات خود را در رابطه با نحوه مواجهه با شرايط پساتحريم و ضرورت هاي موجود مطرح کردند.
قريب، مدير عامل شرکت ايرانگردي و جهانگردي، در اين نشست با بيان اينکه، صنعت گردشگري در کشورمان شکننده است، گفت: مشکل معافيت از ماليات يکي از مواردي است که نشان مي دهد صنعت گردشگري در ايران هنوز نتوانسته روي پاي خودش بايستد.
وي تصريح کرد: ما در اين صنعت بن بست‌هايي داريم که بايد باز شود، گروه هايي هستند که با گردشگري آشنا نيستند، معرفي مزاياي صنعت گردشگري به اين افراد راهگشاي بسياري از مشکلات و مسائل خواهد بود و اين کار بدون حضور انجمن هاي تخصصي در حوزه گردشگري امکانپذير نخواهد بود.
کشايي، مدير عامل گروه هتل هاي کوثر، با اشاره به اينکه بخش خصوصي و دولتي را نبايد جدا و مجزا دانست، گفت: اين جدايي، ضربه سنگيني به صنعت گردشگري مي زند و خانوده گردشگري را تضعيف مي کند.
وي افزود: اين نوع نگاه به صنعت گردشگري و مجزا کردن بخش خصوصي و دولتي بايد کنار گذاشته شود ما بايد همه در کنار هم قرار بگيريم.
در ادامه اميني، مدير عامل شرکت خدمات مسافرتي آرين توريست، با اشاره به اينکه معاونت گردشگري در طول 2 سال گذشته برنامه ها و اقدامات بسياري را به انجام رسانده است، تصريح کرد: اگر بيانيه اي داده مي شود و عده اي امضا مي کنند، يک موضوع تازه نيست؛ چراکه در هر دوره اي از اين اتفاقات مي افتد، افرادي هستند که وقتي منافعشان به خطر مي‌افتد از اين راهکارها استفاده مي کنند.
وي ادامه داد: بخش خصوصي حامي معاونت گردشگري است، مشکلاتي که وجود دارد نشات گرفته از درون صنف گردشگري است، ما خودمان تشتت آرا داريم، اجازه بدهيد معاونت گردشگري به کارهاي کليدي خود بپردازد.
مداح، يکي ديگر از فعالان حوزه گردشگري، در اين نشست صميمانه گفت: فرهنگ توريسم و مردم بايد در کشورمان اصلاح شود، امروز مشغوليات ما در اين صنعت به دليل ناهماهنگي هاي موجود در ميان بخش غيردولتي و دولتي به قدري زياد شده است که موارد مهم را از ياد برده ايم.
وي ادامه داد: تا زماني که ذهنيت مردم و جامعه نسبت به گردشگري و فرهنگ گردشگر پذيري اصلاح نشود مشکلات اين بخش حل نمي شود.
رقيه حاتمي پور، مدير عامل دفتر خدمات گردشگري فلامينگو، هم در اين نشست گفت: بخش غيردولتي فعال در حوزه گردشگري بايد يک ساختار قوي و منسجم داشته باشد تا همه اجزا و اعضا را در خود جاي دهد.
وي ادامه داد: اين تشکل قوي بايد در احراز صلاحيت افرادي که مي خواهند به عنوان نماينده بخش غيردولتي در صنعت گردشگري فعاليت داشته باشند نقش اصلي و اساسي ايفا کند.
در اين جلسه سعيدي، مدير عامل شرکت خدمات مسافرتي و گردشگري گاليور، گفت: جامعه گردشگري يک خانواده بزرگ است که مي تواند خدمات بسيار بزرگي به کشور ارائه کند، ما انتظار داريم که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از اين خانواده صنعت گردشگري حمايت کند.
وي تصريح کرد: دخالت سازمان هاي ديگر در حوزه گردشگري بايد از طريق قانون محدود شود و اين موضوع به جز حمايت سازمان ميراث فرهنگي از جامعه فعالان گردشگري ممکن نمي شود.
سعيدي ادامه داد: دولت بايد وظيفه سياستگذاري خودش را انجام دهد و در عين حال بخش خصوصي هم وظايف خود را داشته باشد، دولت بايد از افرادي که در چارچوب قانون صنعت گردشگري فعالند و آماده ارائه خدمات رايگان هستند استفاده کند.
رنج کشان، مدير عامل دفتر خدمات مسافرتي دلتابان، در اين جلسه با تقدير و تشکر از اقدامات و عملکرد معاونت گردشگري طي 2 سال گذشته گفت: در طول 20 سالي که من در اين حوزه فعال هستم، تنها در اين دولت بود که مسئولين گردشگري کشور در اين حد و حجم از آژانس داران دعوت مي کنند تا در جلسات شرکت داشته باشند.
وي ضمن اشاره به فعاليت ها و برنامه هاي همکاري خود با معاونت گردشگري در چارچوب طرح ساماندهي تورهاي خروجي و با ابراز تمايل نسبت به ايجاد تشکل حرفه اي در صنعت گردشگري، يادآور شد: ايجاد اين تشکل بي شک در بهبود وضع موجود و رفع مسائل و مشکلاتي که امروز ما دچار آن هستيم، تاثير بسزايي خواهد داشت.
اکبر غمخوار، مدير عامل دفتر خدمات مسافرتي پرسپوليس و عضو هيات مديره انجمن خدمات گردشگري استان تهران، در اين نشست با اشاره به اينکه بخش خصوصي بايد با بلوغ فکري به کار خود ادامه دهد، گفت: ما در بخش خصوصي نيازمند ايجاد تشکل ها و انجمن هاي قوي و فراگير هستيم.
وي ادامه داد: ما اعتقاد داريم دولت در اين بخش حداقل تصدي گري را داشته باشد و امور کلان را در اختيار بگيرد، ما گروه مقابل دولت نيستيم و علاقه مند به تعامل با مجموعه دولت هستيم، اگر بخش خصوصي قدرتمند شود مي تواند به عنوان يک بازوي کمکي در اختيار دولت قرار گيرد.
همچنين فرزانه، مدير عامل شرکت خدمات مسافرتي و گردشگري تعطيلات، در اين نشست با تقدير از زحمات و تلاشهاي معاونت گردشگري، گفت: ما نيازمند ايجاد يک تشکل قوي و منسجم در اين صنعت هستيم، تاکنون تعامل بسيار مثبت و سازنده اي در اين حوزه وجود داشته و به نظر مي رسد برخي نامه نگاري هايي که انجام شده به دليل بي اطلاعي و عدم آگاهي کافي نسبت به موضوعات بوده است.
وي تصريح کرد: برخي از همکاران ما نسبت به موضوعات بي اطلاع هستند و اگر نظرخواهي به شکل درستي انجام شود بي ترديد اين سوء تفاهم ها رفع خواهد شد.
در پايان اين نشست صميمانه مرتضي رحماني موحد معاون گردشگري با اشاره به اينکه تعامل بين بخش خصوصي و دولتي انکار ناپذير است، گفت: ايجاد يک تشکل حرفه اي و قدرتمند يک نياز و ضرورت براي صنعت گردشگري است که با توجه به آيين نامه دولت بايد به آن عمل کنيم.
وي ادامه داد: اين تشکل بايد به قدري قوي باشد که به عنوان يک مرجع در صنعت گردشگري شناخته شود، تاکنون به دليل برخي احتياط ها و روابط حاکم در فعالين اين بخش، هيچ نظارتي از ناحيه افراد فعال در گردشگري بر عملکردها نبوده است، بنابراين اگر قانون رعايت شود براي همه اتفاقات بهتري رقم خواهد خورد.
رحماني موحد تاکيد کرد: ما در تلاش هستيم تا با کسب دستور رياست سازمان، براي اجراي بخش مربوط به تشکيل و فعاليت تشکلهاي تاسيسات گردشگري در ماده 25 آئين نامه ايجاد، اصلاح، تکميل، درجه بندي و نرخگذاري تاسيسات گردشگري، يک ساختار اجرايي تعيين کنيم، چراکه اين ماده مي تواند در احقاق حقوق فعالان گردشگري به ويژه در شرايط پساتحريم بسيار مفيد و موثر باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن