تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819845589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاري چاه بيستم ياران شمالي آغاز مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳ق.ظ)
تا سه هفته آينده؛ حفاري چاه بيستم ياران شمالي آغاز مي شود موج - مجري طرح توسعه ياران شمالي از حفاري چاه بيستم ياران شمالي تا سه هفته آينده خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ريزي انجام شده انتظار داريم تا پايان امسال حفاري چاه‌هاي اين ميدان به پايان برسد.
به گزارش خبرگزاري موج، آرش باقرزاده، مجري طرح توسعه ياران شمالي، در جريان بازديد وزير نفت از اين ميدان، به تشريح وضع اين پروژه پرداخت و گفت: براساس برنامه‌ريزي انجام شده، توليد ۳۰ هزار بشکه‌اي اين ميدان از بهار سال آينده شروع مي‌شود.
وي با اشاره به پيشرفت ۶۰ درصدي اين پروژه ادامه داد: هم‌اکنون حفاري ۱۹ حلقه چاه در حال پايان است و تا سه هفته آينده حفاري چاه بيستم ياران شمالي نيز آغاز مي‌شود؛ ضمن اين که براساس برنامه‌ريزي انجام شده انتظار داريم تا پايان سال حفاري همه چاه‌هاي اين ميدان به پايان برسد.
باقرزاده با اشاره به حفاري ۶۶ هزار متري در ياران شمالي، تصريح کرد: در حال حاضر ۵ قلم از ۲۱ قلم کالاي دير تحويل وارد سايت شده است که اميدواريم تا پايان امسال همه کالاها وارد شوند.
مجري طرح توسعه ياران شمالي با بيان اين‌که هم اکنون ۱۲۰۰ نفر در اجراي طرح توسعه اين ميدان مشغول به کار هستند، ادامه داد: ۷۲ درصد از نيروهاي به کار گرفته شده در اين ميدان، بومي هستند.
ميدان نفتي ياران شمالي که توسعه آن در فاز يکم با هدف توليد روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت در دستور کار قرار دارد، در استان خوزستان و در فاصله تقريبي ۱۳۰ کيلومتري از غرب شهر اهواز در نزديکي مرز ايران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهويزه قرار گرفته است؛ اين ميدان در غرب ميدان آزادگان شمالي و شمال ميدان ياران جنوبي واقع است و API نفت توليدي آن بين ۱۶ تا ۱۸ برآورد مي‌شود.
وزير نفت روز پنجشنبه (‌۷ آبان) ضمن بازديد از پروژه‌هاي غرب کارون در جريان آخرين مراحل پيشرفت اين پروژه‌ها قرار گرفت و مجريان طرح‌هاي غرب کارون وضع پيشرفت پروژه‌ها را تشريح کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن