تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806934988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفرنامه سلامت در ۱۰ استان کشور اردو می‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر:
سفرنامه سلامت در ۱۰ استان کشور اردو می‌زند

هلال احمر قزوین


شناسهٔ خبر: 2953738 - شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
استانها > قزوین

قزوین- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: به‌منظور ترویج سبک زندگی و پیشگیری از بیمارهای رایج سفرنامه سلامت و امید در نیمه دوم امسال در ۱۰ استان و ۴۰ شهرستان کشور اردو می‌زند. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: فرحناز رافع در سفر به استان قزوین ضمن بازدید از فعالیت‌های واحد جوانان جمعیت هلال‌احمر قزوین برای برپایی اردوی سفرنامه سلامت در این استان اعلام آمادگی کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور همچنین در گفتگوی مشروح با خبرنگار مهر به سؤالات مطرح‌شده پاسخ گفت. * جمعیت هلال‌احمر به‌ویژه سازمان جوانان با چه هدفی وارد حوزه سلامت شده و چه برنامه‌هایی را برای تأمین آن پیش‌بینی کرده است؟ متأسفانه در حال حاضر در کشور سونامی بیماری‌های قلبی و عروقی در حال وقوع است و تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آن از کشته‌شدگان سوانح جاده‌ای و شهدای جنگ هم بیشتر شده و تداوم آن نگران‌کننده است.

شاید علت عمده این بیمارها سبک‌های غلط زندگی و تغییر ذائقه مردم در استفاده از روش‌های غذایی غلط است که به نظر می‌رسد همه باید برای اصلاح آن اقدام کنند و وارد صحنه شوند. البته برای تغییر سبک زندگی و دیدگاه مردم نیازمند آموزش و اطلاع‌رسانی هستیم که در این راستا سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر کارهای خیرخواهانه خود احساس وظیفه کرده و وارد عرصه شده تا به ارتقای سلامت جامعه کمک کند. سفرنامه سلامت و امید در راستای تحقق سیاست‌های کلان ابلاغی رهبری و برنامه‌های دولت در خصوص تأمین سلامت مردم طراحی‌شده و چون در این زمینه جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان عضو یکی از فدراسیون‌های صلیب سرخ بین‌المللی و جهانی و جمعیت‌های ملی به فعالیت‌های بشردوستانه مشغول است در این راه با جدیت وارد کارشده است. طرح سفرنامه سلامت در سال گذشته در ۱۲ استان و ۴۸ شهرستان کشور اجرا شد که از گلستان شروع شد و در استان خوزستان ادامه یافت و امسال آن را توسعه‌خواهیم داد. امسال طرح سفرنامه سلامت در ۱۰ استان کشور و ۴۰ شهرستان ازجمله قزوین ادامه می‌یابد تا سلامتی را به مردم هدیه کنیم و در این طرح علاوه بر تجمع مردمی و ایجاد شورونشاط عمومی برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی‌شده که اجرا می‌شود.

* برای پیشگیری از بیمارهای رایج و نگران‌کننده مانند سرطان و آموزش سلامت به مردم چه برنامه‌ای دارید؟  فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده در این سفرنامه متنوع است اما آموزش و پیشگیری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد به‌ویژه در پیشگیری از سرطان‌های شایع، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی جدی هستیم. به دلیل افزایش جامعه سالمندی آموزش‌های بهداشتی در حوزه سالمندان و ویزیت رایگان توسط پزشکان برای مردم توسط متخصصان با سیستم ارجاع پیش‌بینی‌شده و در کنار آن اهدای خون و کارهای محیط زیستی هم پیش‌بینی‌شده است. مهم‌ترین اولویت ما در سفرنامه سلامت، آموزش و پیشگیری است تا شاهد تغییر سبک زندگی با تغییر نوع نگاه مردم باشیم و اگر این اصلاح رفتاری صورت گیرد می‌توانیم سلامتی روح و روان را به مردم هدیه کنیم. باید بتوانیم ارزش‌هایی را در شیوه زندگی مردم تعریف کنیم تا شاهد تغییر رفتارهای ماندگار شود که اصلاح شیوه‌های رفتاری ضروری است و باید به مردم کمک کنیم این کار محقق شود. تلاش می‌کنیم در سفرنامه سلامت و امید فقط برنامه‌ها در قالب همایش نباشد چون امروز بیشترین مشکلات ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است و با سونامی این بیماری روبرو هستیم لذا مقابله با این بیماری در اولویت قرار دارد.

* به چه دلیل استان قزوین برای اجرای طرح انتخاب‌شده است؟ قابلیت‌های استان قزوین در بخش‌های مختلف متعدد است و شاید مهم‌ترین آن حمایت استاندار قزوین و تأکید ایشان بر فعالیت‌های سلامت‌محور است و در کنار آن آقای ره انجام از مدیران باتجربه و نمونه جمعیت هلال‌احمر کشور است که سابقه خوبی در مدیریت فعالیت‌ها و اجرای کارهای ابتکاری دارد لذا در آینده نزدیک طرح «سفرنامه سلامت» در استان قزوین هم اجرا خواهد شد که هدف از آن تغییر در نوع نگاه مردم به سبک زندگی است. همان‌گونه که اشاره شد تلاش می‌کنیم این سفرنامه فقط یک همایش نباشد بلکه نگاه مردم را با مشارکت خیرین عوض کنیم تا تشکل‌ها به‌سلامت اهمیت دهند لذا با طرح «باران مهربانی» که در هر شهرستان صورت می‌گیرد با کمک خیرین، خانه سلامت و امید را راه‌اندازی می‌کنیم تا به مشکلات هر شهرستان رسیدگی شود.
 
مهم‌ترین رویکرد ما پیشگیری از بیمارهای شایع در هر استان است و اگر در منطقه‌ای مثلاً سرطان ریه، بیماری قبلی، عروقی یا بیمارهای دام و طیور شایع باشد آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم. در این مسیر مشارکت خیرین تعیین‌کننده است و ما نیز در تداوم سفر با تشکیل تونل‌های سلامت به موضوع تحکیم خانواده هم به‌طورجدی خواهیم پرداخت. * برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌ها اقدامی شده است؟ در این زمینه نیز پیش‌بینی لازم صورت گرفته و در اجرای این برنامه با مشارکت شبکه اول سیما و گروه اجتماعی با برپایی سفرنامه سلامت در هر استان ۳۰ دقیقه برنامه زنده پخش می‌شود و ظرفیت و توانمندی هر شهر و استان را معرفی می‌کنیم. * به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر شاهد ریزش تعداد داوطلبان هستیم آیا این موضوع تائید می‌شود و برای پیشگیری ازآنچه برنامه‌ای دارید؟

در هر جا که فعالیت مردمی صورت می‌گیرد ریزش اعضا امری طبیعی است و این موضوع در سراسر کشور وجود دارد. در کل جهان هم در سازمان‌های خیریه و مردمی هرسال تعداد داوطلبان با کاهش قابل‌توجهی مواجه می‌شود اما این وضعیت در ایران کمتر است و تلاش می‌کنیم با فراخوان‌های جدید این وضعیت جبران شود. در حال حاضر تعداد اعضا سازمان جوانان هلال‌احمر چند نفر است؟ در حال حاضر ۷۰۰ هزار داوطلب در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر عضویت دارند و به کارهای خیرخواهانه مشغول‌اند و در روزهای آینده با فراخوان عمومی برای جذب داوطلب اقدام خواهیم کرد و از مردم انتظار داریم چون گذشته به ندای ما لبیک بگویند. درخواست ما از مردم و جوانان این است که برای کارهای نوع‌دوستانه در کنار ما باشند تا بتوانیم با مشارکت مردم فعالیت‌هایی را انجام دهیم تا عدالت اجتماعی توسعه پیدا کند. حضور سازمان در فعالیت‌های امدادی و خیرخواهانه در سایر مناطق جهان چگونه است؟ فعالیت‌های خیرخواهانه جمعیت هلال‌احمر ایران در حوادث جهانی مثال‌زدنی است و در بیشتر این حوادث در صورت نیاز امدادگرانی از ایران حضور پیدا می‌کنند تا به یاری همنوعان خود بشتابند برای نمونه در قحطی سومالی، سیل و زلزله پاکستان ایرانی‌ها بلافاصله حضور پیدا می‌کنند و با عشق و علاقه انسانی کمک‌رسانی می‌کنند.

حضور جوانان ایران در برنامه‌های انسانی مثال‌زدنی است و برای ما مرزها معنا ندارد بلکه کارهای انسانی در هر جا که لازم باشد از سوی جمعیت جدی گرفته‌شده و همراهی و مشارکت در آن‌ها شاخص است. امیدواریم با تداوم مشارکت‌های مردمی کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه در جمعیت هلال‌احمر و سازمان جوانان همچنان شاهد اجرای برنامه‌های تأثیرگذار برای ایجاد آرامش و سلامت مردم باشیم.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن