تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816414951
اوضاع دینداری در آخرالزمان به روایت پیامبر(ص)
واضح آرشیو وب فارسی:شاهین نا: زمانی بر مردم خواهد آمد که چهره شان چهره انسانی و قلوبشان قلوب شیطانی است. مانند گرگ های بیابانی خون می ریزند، از کارهای بد یکدیگر را نهی نمی کنند. اگر آنها را تبعیت کنی، تو را به تردید می اندازند.به گزارش پایگاه خبری شاهین نا ؛ واژه «آخرالزمان» یکی از واژه هایی است که بارها در روایات پیشوایان معصوم(ع) و متون ادیان الهی آمده است. آخرالزمان نه فقط یک دوره زمانی خاص است، بلکه واقعاً به مرحله ای ویژه در پایان زمان اتلاق می شود. فهم زمانی دقیق و تعیین این دوره، بسیار سخت و بلکه ناممکن است. به همین خاطر، ادیان به بیان خصوصیات این دوره پرداخته اند. البته به نظر می رسد آخرالزمان از چنان وسعت زمانی ای برخوردار باشد که بتوان مطمئن بود هنوز تا پایان زمان، راه درازی مانده است. چرا که پیامبر اکرم(ص) در ادیان الهی، پیامبر آخرالزمان معرفی شده است و زمان ظهور امام عصر(عج) نیز آخرالزمان بیان شده است و زمان وقوع قیامت هم آخرالزمان معرفی شده است. در متون دینی ما بارها عبارت آخرالزمان آمده است، در این میان ویژگی های متفاوتی از آخرالزمان ذکر شده که کنار هم قرار دادن آنها می تواند تصویر روشنی از آخرالزمان به ما بدهد. مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم درباره «دینداری در آخرالزمان» در یادداشتی می نویسد: پیامبر اکرم اسلام(ص) فرموده اند: «یکون فی آخر الزمان عباد جهّال و قرّاء فسقه»(۱)؛ در آخر الزمان، پرستش گرانی نادان و قرآن خوانانی گناهکار (و فاسق) خواهد بود. کتاب معارج الیقین فی اصول الدین نوشته شیخ محمد بن محمد سبزواری از قول پیامبر اکرم(ص) نقل می کند که فرمودند: گروهی از امّت من در آخرالزمان خواهند آمد که به مساجد می روند و دور هم می نشینند و در مسجد در مورد محبّت دنیا حرف می زنند. با آنها ننشینید.(۲) همچنان که در مورد برخی علمای ریاکار آمده است: مردم را به آخرت ترغیب می کنند و خود به آن علاقه ای ندارند و مردم را به زهد در دنیا دعوت می کنند ولی خود زهد نمی ورزند.(۳) در روایتی دیگر از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که روزی ایشان در جمع اصحاب خود به کودکی نگاه کردند و بعد فرمودند: وای بر فرزندان آخر الزمان به سبب پدرانشان. به ایشان عرض شد: به سبب پدران مشرک و کافرشان؟ فرمودند: نه! از پدران مسلمانشان که هیچ چیزی از واجبات را به آنها یاد نمی دهند و اگر آنها خود بخواهند فرا بگیرند نیز منعشان می کنند و به جای آن به کمترین چیز از دنیا برای فرزندانشان راضی می شوند.(۴) پیامبر اکرم(ص) در روایتی در بیان حال همه مردم و نه فقط مسلمانان آخرالزمان می فرمایند: «زمانی بر مردم خواهد آمد که چهره شان چهره انسانی و قلوبشان قلوب شیطانی است. مانند گرگ های بیابانی خون می ریزند، از کارهای بد یکدیگر را نهی نمی کنند. اگر آنها را تبعیت کنی، تو را به تردید می اندازند، اگر برایشان حرف بزنی، تو را تکذیب می کنند و اگر از نزد آنها بروی، بد تو را می گویند. سنت الهی نزد آنان بدعت و بدعت نزد آنان سنّت است. انسان حلیم در چنین جامعه ای فریب خورده دانسته می شود و فریب دهندگان، انسان های حلیم معرفی می شوند. مؤمن بین آنها مستضعف است و فاسق و گنهکار، محترم… پناه بردن به آنها عین پشیمانی، عزتمندی با آنها عین ذلّت و خواستن از آنها عین فقر است.(۵) ایشان در بیان دیگری می فرمایند: «زمانی بر مردم خواهد آمد که شکم هایشان خدای آنهاست و زنان قبله آنان و دینارهایشان دین آنان و شرفشان، متاع خرید و فروش آنهاست. از ایمان جز اسم آن و از اسلام جز آداب آن و از قرآن جز تدریس آن چیزی نمی ماند. مساجد آنها آباد و قلوبشان از هدایت ویران است. دانشمندانشان بدترین مخلوقات روی زمین محسوب می شوند. برخی در آخرالزمان قرآن می خوانند امّا قرآن به قلوب آنها راه ندارد. «لا یجاوز ایمانهم حناجرهم» یعنی ایمان از حنجره هایشان عبور نمی کند.(۶) علاوه بر شاخصه ارزشمندی دنیا در زندگی مردم آخرالزمان که ناشی از کم توجهی آنها به آخرت می باشد، شاخصه دیگر این مردم، با توجه به روایات وارده، نجات یافتن عدّه ای در آخرالزمان از شر دنیا و گرفتاری های آن است. این افراد اگر چه در اقلیّت زندگی می کنند و همواره از هر جهت مستضعف اند، امّا در ایمان خود راسخ اند. در دینداری این گروه سه محور لحاظ شده است: ۱٫ ایمان به غیب: نگاه اینان به غیب، نگاهی ماورای این دنیاست و غیب در نظر اینان، نه یک مسأله معرفت شناختی بلکه یک حقیقت هستی شناختی است. همچنان که در برخی روایات، غیب را مسأله وجود حضرت بقیه الله الأعظم(عج) دانسته اند و ایمان آورندگان به غیب در آخرالزمان، ثابتان در امر غیبت حضرتش معرفی شده اند. از همین جهت است که پیامبر اکرم اسلام(ص) در وصف این گروه از مردم آخرالزمان در روایتی به حضرت علی(ع) می فرمایند: یا علی! عجیب ترین افراد در ایمان و بزرگترین آنها در ثواب، قومی هستند که در آخرالزمان می آیند. پیامبر اکرم(ص) را ندیده اند و امام نیز از نظر آنها پنهان است و آنان در سیاهی به روشنی ایمان می آورند (یا از روی نوشته ها ایمان می آورند.(۷) ۲٫ سختی در دینداری: ویژگی دیگر مردم آخرالزمان، دینداری در آخر الزمان است که در روایات آمده است که توجه و تقیّد به دینداری جزء سخت ترین کارهاست و دینداران در نهایت مشقّت، دین خود را حفظ می کنند و البته خداوند نصرت خود را بر مقیّدان به دینداری در آخر الزمان فرو خواهد فرستاد. ۳٫ انتظار ظهور منجی: عقیده به ظهور منجی در عقاید اسلامی، وسعت فوق العاده ای دارد و به عنوان یک عقیده زیر بنایی شناخته شده است و تنها یک مذهب از مذاهب اسلامی معتقد به این امر نیستند بلکه در تمامی فرق اسلامی این بحث ریشه دارد به طوری که مردم آخرالزمان تشویق برای انتظار فرج گشته و عامل نجات از فتنه های آخر الزمان را فرج منجی خوانده اند. پیامبر اکرم(ص) در سال دهم هجرت در غدیر خم در آن اجتماع بی نظیر که از سراسر بلاد اسلامی و از همه اقشار و صفوف حضور داشتند، ۴ بار نام مبارک آن حضرت را در خطبه معروف غدیر طرح نمود و فرمود: «… آگاه باشید که آخرین خلیفه از ما، قائم آل محمد(ص) است» و سپس در چند جمله پشت سر هم، صفات و ویژگی های آن حضرت را چنین تبیین فرمود: اوست غلبه کننده بر ادیان، انتقام گیرنده ظالمان، او فاتح دژها و منهدم کننده آنهاست. او وارث دانش ها و حاکم بر ادراکهاست. او ولی خدا بر روی زمین است و بالاخره او کسی است که تمام گذشتگان، ظهور او را پیشگویی کرده اند.(۸) در مورد حتمی بودن ظهورش، حضرت محمد(ص) فرموده اند: اگر از زمان فقط یک روز باقی مانده باشد، خداوند مردی از اهل بیت مرا بر می انگیزد تا زمین را پر از عدل کند همچنان که از جور پر شده باشد.(۹) پی نوشت ها: ۱٫ سبزواری، محمد بن محمّد، معارج الیقین فی اصول الدین، تحقیق علاء آل جعفر، موسسه آل البیت، ۱۴۱۳ق، ص۱۳۱٫ مستدرک حاکم، ج۴، ص۳۱۵٫ ۲٫ همان، ص۱۷۹ و ۳۵۶٫ مجموعه ورّام، ج۱، ص۶۹٫ ۳٫ دیلمی، حسن بن ابی الحسن، اعلام الدین فی صفات المؤمنین، موسسه آل البیت، ص۹۰٫ تنبیه الخواطر، ج۱، ص۳۰۱٫ ۴٫ معارج الیقین، ص۲۸۵، مستدرک الوسائل، ج۱۵، ص۱۱۶، ح۱۷۷۰٫ ۵٫ مجلسی، محمدباقر، بحارالأنوار، ج۲۲، ص۴۵۳٫ ۶٫ المکتبه الشامله، صحیح کنوز السنه النبویّه، السنن الکبری للنسائی. ۷٫ معارج الیقین، ص۵۰۸٫ خصال ص۵۹۴٫ من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۳۶۶٫ مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۲۵، ح۱۲٫ ۸٫ بحارالأنوار، همان، ج۵۱، ص۱۰۹٫ ۹٫ سجستانی، سنن ابو داود، ج۲، ص۲۰۷٫ التذکره، ص۲۰۴٫ منهاج السنّه، ص۲۱۱ فارس
جمعه ، ۸آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شاهین نا]
[مشاهده در: www.shahinna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]
صفحات پیشنهادی
اوضاع دینداری درآخرالزمان به روایت پیامبر(ص)
زمانی بر مردم خواهد آمد که چهره شان چهره انسانی و قلوبشان قلوب شیطانی است مانند گرگ های بیابانی خون می ریزند از کارهای بد یکدیگر را نهی نمی کنند اگر آنها را تبعیت کنی تو را به تردید می اندازند عقیق واژه آخرالزمان یکی از واژه هایی است که بارها در روایات پیشوایان معصوم ع و مجمعه با منتظران/ اوضاع دینداری در آخرالزمان به روایت پیامبر(ص)
جمعه با منتظران اوضاع دینداری در آخرالزمان به روایت پیامبر ص زمانی بر مردم خواهد آمد که چهره شان چهره انسانی و قلوبشان قلوب شیطانی است مانند گرگ های بیابانی خون می ریزند از کارهای بد یکدیگر را نهی نمی کنند اگر آنها را تبعیت کنی تو را به تردید می اندازند به گزارش خبرنگار آییناوضاع دینداری در آخرالزمان
زمانی بر مردم خواهد آمد که چهره شان چهره انسانی و قلوبشان قلوب شیطانی است مانند گرگ های بیابانی خون می ریزند از کارهای بد یکدیگر را نهی نمی کنند اگر آنها را تبعیت کنی تو را به تردید می اندازند به گزارش ایران اسلامی واژه آخرالزمان یکی از واژه هایی است که بارها در روایات پیشواروایت اعتماد از برجام انتخابات
روایت اعتماد از برجام انتخابات تهران- ایرنا- روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه چهارم آبان نوشت تنها چهار ماه دیگر به انتخابات مجلس دهم باقی مانده و انتظار می رود مدیران کشور و کارگردانان جناح های سیاسی پس از فرجام برجام یخ های سیاست های داخلی را باز و فضا را برای انتخابات پرشوپشت پرده تغییر دو معاون استاندار و یک فرماندار/سه «روایت» از سه «برکناری»
به نظر می رسد دولت در این استان نیرویی را به کار گرفته که توانایی پیاده سازی سیاست های انتخاباتی دولت را داشته باشد همان هدفی که مد نظر رحمانی فضلی در ساختمان فاطمی استکسانی که از کار برکنار شدند یا تلفن همراه شان خاموش است و یا از دلیل برکناری خود به طور کامل بی خبرند وزارت کشالحدث / قیس عبدالکریم : سفر جان کری تاثیری بر اوضاع فلسطین ندارد
تهران خبرگزاری صدا و سیما سیاسی 1394 08 0400 17 11 09قیس عبدالکریم معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک فلسطین گفت طبیعی است که سفر جان کری تاثیری در اوضاع فلسطین نداشته باشد به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث قیس عبدالکریم افزود جان کری نتوانسته است به اهداف خود از سفر به اردن بجشنواره محمد(ص) پیامبر صلح، نوری ست بر ظلمت ها و پلشتی های سینما
متاسفانه در دوره ای به سر می بریم که سینما دچار پلشتی هایی ست و امیدوارم برگزاری جشنواره محمد ص پیامبر صلح باعث بوجود آمدن فضای مناسب شده و تاثیراتش نوری باشد بر این ظلمت و پلشتی ها به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا حبیب الله بهمنی کارگردان سینما با بیان اینکه پس از انرقابت های جهانی دوومیدانی معلولان به روایت تصویر
به گزارش خبرگزاری تسنیم در پایان چهارمین روز از رقابت های جهانی دوومیدانی معلولان در قطر کاروان کشورمان موفق به کسب 2 طلا 4 نقره و یک برنز شد و هم اکنون در رده یازدهم قرار دارد مسابقات جهانی معلولان شرایطی را فراهم آورده تا کسانی که دچار نقص عضو هستند بتوانند توانایی های شانفراز و فرود قیمت مواد خوراکی به روایت بانک مرکزی
بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران رابرای هفته منتهی به 24 مهر ماه 94 اعلام کرد که براین اساس نرخ چهار گروه مواد خوراکی نسبت هفته قبل از آن ثابت اما قیمت سه گروه دیگر کاهش داشته البته نرخ چهار گروه مواد خوراکی نیز با افزایش مواجه شده است بهشیوه مبادله اورانیوم به روایت کمالوندی
شیوه مبادله اورانیوم به روایت کمالوندی کمالوندی تصریح کرد همه تلاش خود را می کنیم که قرارداد ها و تعهدات ایران و روسیه به نحوی منعقد شود که مشکلی ایجاد نکند و سوء تفاهمی ایجاد نشود به گزارش نامه نیوز بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر مبادله اورانیوم بر اساس-
گوناگون
پربازدیدترینها