تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820303024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت جنتی با افزایش تعرفه کاغذ


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مخالفت جنتی با افزایش تعرفه کاغذ
ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع مخالفان افزایش تعرفه کاغذ و انتخاب ایران به عنوان مهمان ویژه سال آینده نمایشگاه کتاب بلگراد از جمله اخبار حوزه کتاب در این هفته بودند.
به گزارش نامه نیوز، مرور اخبار حوزه کتاب در این هفته را با خبر مخالفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با افزایش تعرفه کاغذ آغاز می کنیم. وزیر ارشاد درحالی با افزایش تعرفه وادرات کاغذ مخالفت کرد که پیشتر نمایندگان واردات و مصرف کاغذ، مخالفت خود را با پیشنهاد یک تولیدکننده برای افزایش ۱۱ درصدی این تعرفه اعلام کرده بودند.
 
دو هفته پیش خبری در بازار واردات و مصرف کاغذ پیچید مبنی بر احتمال افزایش تعرفه واردات کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه. بر اساس این خبر، دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست افزایش تعرفه کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر را از ۴ به ۱۵ به کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات ارایه کرد. این پیشنهاد مبتنی بر درخواست و پیگیری تولیدکنندگان کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه در کشور صورت گرفته است.
 
طبق خبری هم که روز سه شنبه ۵ آبان منتشر شد، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال نامه‌ای به سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی این وزارتخانه، مخالفت خود را با افزایش تعرفه واردات کاغذ چاپ و تحریر اعلام کرد.
 
مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۵ هنوز مشخص نیست
 
علی اکبر اشعری سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب در گفتگویی که این هفته با خبرنگار مهر داشت، درباره اعلام آمادگی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه باغ کتاب و تپه‌های عباس آبادی طی یک نشست خبری و اینکه آیا شورای سیاستگذاری در این خصوص، تصمیم خاصی گرفته است یا خیر؟، گفت: هنوز در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۵ تصمیم‌گیری نشده است البته مجموعه ارشاد و شهرداری تهران به دنبال برگزاری یک نمایشگاه آبرومند و قابل دفاع هستند طوری که رضایت مردم جلب شود.
 
وی ادامه داد: وزارت ارشاد و شهرداری تهران در حال بحث و بررسی کارشناسی سه گزینه موجود در این زمینه هستند؛ شهر آفتاب، باغ کتاب و مصلی. البته صحبت‌های آقای نوریان به نوعی اعلام آمادگی شرکت نوسازی اراضی عباس آباد برای برگزاری نمایشگاه کتاب در این مجموعه است ولی نمایشگاه امکاناتی را نیاز دارد که کسانی که سال‌ها با آن درگیر بوده‌اند، بهتر می‌توانند درباره نیازهای آن نظر کارشناسی بدهند البته منظورم این نیست که حرف ایشان ممکن است مقبول واقع نشود بلکه به این معناست که بهتر است به نظرات کارشناسی بیشتر توجه شود.
 
آغاز به کار نمایشگاه کتاب بلگراد با حضور ایران
 
شصتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شامگاه یکشنبه ۳ آبان با شعار «اگر کتاب نبود چه می شد» با حضور ایران در شهر بلگراد پایتخت صربستان و مونته نگرو افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۱۰ آبان برپا خواهد بود و از کشور ایران، موسسه نمایشگاه های فرهنگی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان در این نمایشگاه حضور دارند.
 
در غرفه ایران افزون بر ارائه بیش از ۱۰۰ اثر نفیس فارسی که به زبان صربی ترجمه شده اند، گوشه هایی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی با آثاری از صنایع دستی، بروشور های فرهنگی، نقشه و فیلم در معرض دید علاقه مندان و مخاطبان قرار گرفته است.
 
ایران مهمان ویژه سال بعد نمایشگاه بلگراد شد
 
از جمله اخبار مهمی که درباره نمایشگاه کتاب بلگراد منتشر شد، انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد برای سال آینده میلادی بود که از سوی ولادان ووکوساولیویچ معاون فرهنگی شهردار بلگراد (عالی ترین مقام مسئول نمایشگاه) در جریان آخرین کنفرانس خبری وی که در آستانه برگزاری نمایشگاه بلگراد برگزار شده بود، اعلام شد.
 
ارسال ۲۷۰۰ اثر به جایزه «کتاب سال»
 
معاون فرهنگی، پژوهشی خانه کتاب این هفته از وصول ۲۷۰۰ اثر در دبیرخانه سی و سومین دوره جایزه کتاب سال خبر داد.
 
افشین داورپناه معاون فرهنگی، پژوهشی موسسه خانه کتاب در این باره گفت: عداد کتاب‌هایی که تا پایان ساعت اداری روز چهارشنبه ۲۹ مهرماه به دبیرخانه ااین جایزه ارسال شده، ۲۷۰۰ عنوان است که در این میان بیشترین آثار مربوط به حوزه ادبیات است.
 
داورپناه همچنین در گفتگویی که با خبرنگار مهر درباره این جایزه داشت، گفت: مهلت ارسال اثر به جایزه کتاب سال تا ۱۰ آبان تمدید شد.
 
برگزاری دومین سمینار ادبیات کودک در استانبول
 
از جمله اخبار ادبی دیگر این هفته، برگزاری دومین سمینار بین‌المللی ادبیات کودک و نوجوان در شهر استانبول بود که از ۲۳ تا ۲۵ اکتبر، برابر با اول تا سوم آبان ماه  برگزار شد. مجمع تویسندگان ادبیات کودک و نوجوان ترکیه و شهرداری متطقه اسکودار استانبول برگزارکنندگان این سمینار بودند. این سمینار با حضور ۷۰ مقاله از ۱۷ کشور برگزار شد و تعدادی از محققان و نویسندگان ایرانی نیز با مقالات و آثار خود در آن شرکت کردند.
 
 




منبع: مهر


۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن