تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803075731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در جلسه ی مطبوعاتی در دادگستری استان کرمان، کاظم غریب آبادی گفت:انقلاب ما، انقلابی حقوق بشری بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


در جلسه ی مطبوعاتی در دادگستری استان کرمان، کاظم غریب آبادی گفت:انقلاب ما، انقلابی حقوق بشری بود استان‌ها > کرمان - ظهر پنج شنبه در جلسه ی مطبوعاتی واقع در سالن اجتماعات حوزه رئیس کل دادگستری استان کرمان، کاظم غریب آبادی اظهار داشت: حقوق بشر یکی از موضوعات مهمی است که جامعه جهانی با آن مواجه است.

به گزارش خبرآنلاین،معاون امور بین‌ الملل و همکاری‌ های بین‌ المللی قضایی ستاد حقوق بشر افزود: حقوق بشراگرچه واژه مقدسی است، اما سوء‌ استفاده زیادی از آن می ‌شود و شاهد نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف هستیم.
غریب ‌آبادی با اشاره به اوضاع یمن و حضور گروه‌های تروریستی و حرکات تکفیری‌ ها و سلفی‌ها در عراق و سوریه تصریح کرد: مردم بحرین هم از حقوق اولیه خود برخوردار نیستند.
وی گفت: در فلسطین اشغالی نیز شاهد جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی هستیم و نقض حقوق اقلیت‌ها در کشورها بیداد می‌کند و کمتر از 200 هزار نفر به علت اوضاع منطقه خاورمیانه به کشورهای اروپایی پناهنده شده‌ اند و در حالی که گروه‌های تروریستی را آمریکا و اروپا پرورش داده ‌اند، اما از پذیرش آوارگان خودداری می ‌کنند.
معاون امور بین‌ الملل و همکاری‌ های بین‌ المللی قضایی ستاد حقوق بشر تصریح کرد: در آمریکا حقوق بشر هم در داخل از جمله نقض سیستماتیک حقوق سیاه پوستان که بیداد می کند و هم خارج از آن یعنی تجاوزتی که به سایر کشورها انجام داده اند و موارد متعدد دیگر.
غریب آبادی خاطر نشان کرد: در سال 2014 عقیده و براورد نهادهای حقوق بشری به ویژه نهادهای غیر دولتی بین المللی این بود که آمریکا و اسرائیل بزرگترین ناقضان حقوق بشر بوده اند و مطمئناً در سال 2015 نیز همین گونه خواهد بود و ادامه خواهد داشت.
وی گفت: استفاده ی ابزاری از حقوق بشر و سوء استفاده سیاسی از آن پدیده هایی هستند که امروزه با آن مواجه هستیم.
غریب آبادی تاکید کرد: در زمینه ی حقوق بشر ضمن رصد موضوعات مختلف به پایش وضعیت آن در جهان به خصوص در کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر می پردازیم و با توجه به وجود رویکردهای سیاسی در این مقوله، پاسخگویی به ادعاها و اتهاماتی که علیه جمهور اسلامی متوجه کشور ایران است وظیفه ی ذاتی ما می باشد و به کسانی که یک سویه به ارائه ی اطلاعات جهت انحراف اذهان عمومی علیه جمهوری اسلامی ایران می پردازند، اجازه ی تحقق اهدافشان را نمی دهیم.
وی در بیان اهمیت تبادل نظر با مسئولین انتظامی و قضایی گفت: تبادل نظر با مسئولین انتظامی و قضایی استان و تشریح آخرین تحولات حقوق بشر امر مهمی می باشد زیرا درک واقعی و صحیح از تحولات حقوق بشر در جهان بسیار مهم است و اطلاع یافتن از نظرات همکارانی که که با مردم سر و کار دارند حائز اهمیت می باشد.
معاون امور بین‌ الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشر خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که به حقوق بشر اهمیت وافری می دهد. فصل سوم قانون اساسی ما که حقوق ملت نام دارد در بین کشورها بی نظیر است همچنین ساختارهای متعددی که برای حفظ، تامین و تضمین حقوق بشر و حقوق شهروندی تعبیه شده است حاکی از توجه نظام حکومتی ایران به این زمینه است. وی با اشاره به اینکه ایران کشوری اسلامی است افزود: مبنای قانون اساسی و مقررات ما، اسلام می باشد و از آنجایی که در دین مبین اسلام به حقوق بشر توجه شده است، نیازی نداریم کسی به ما یاد بدهد که چگونه با مردم خودمان رفتار کنیم و حقوق آن ها را تامین کنیم.
غریب آبادی گفت: انقلاب ما انقلابی حقوق بشری بود که برای تامین حقوق مردم و رهایی از دیکتاتوری پیشرفت های بسیار عظیمی در حوزه ی مختلف و مرتبط با حقوق بشر داشت و ایران نسبت به کشورهای مدعی بسیار جلوتر است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنی های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پایان نخواهد و اگر یک موضوع حل شود سراغ سایر موضوعات می روند. تمایل کشورهای غربی به اینکه ایران را از لحاظ حقوق بشر تحت فشار قرار دهند امر مکتوم و پنهانی نیست.
معاون امور بین‌ الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشر گفت: در عرصه ی حقوق بشر راهبردی چهار وجهی داریم و بر اساس همان راهبرد و با سیاست خودمان ضمن هوشیاری کامل نسبت به اینکه اجازه ندهیم از بهانه ها برای اعمال فشار و انحراف افکار عمومی بین المللی استفاده کنند، پیش می رویم.
غریب آبادی در تشریح وجوه راهبرد ستاد حقو بشر در ایران گفت: یکی از وجوه راهبرد ما در زمینه ی حقوق بشر پاسخ به اتهامات به صورت مستند و مستدل است.
وی افزود: همکاری متقابل و سازنده و تعامل منطقی یکی دیگر از وجوه راهبردی در این زمینه است. کشور ایران با مکانیزم های بین المللی حقوق بشری همکاری موثری دارد زیرا به عضویت معاهدات حقوق بشری متعددی درآمده است.
غریب آبادی گفت: وجه سوم، پایش وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها به ویژه کشورهای غربی در ستاد حقوق بشر می باشد و وجه چهارم انعکاس دستاوردها و پیشرفت ها در حوزه ی حقوق بشر در مجامع بین المللی است و مجامع بین المللی این فرصت را در اختیار ما قرار می دهند که اقدامات و دستاوردهای خود را تشریح کنیم.
معاون امور بین‌ الملل وهمکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشر در به بیان برخی از آمارهای مربوط به فعالیت بانوان در ایران پرداخت و گفت: در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 9 هزار نفر شاغل زن داریم و حدود 300 نفر از آنها مدیر هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان زن و مرد در ایران با هم برابری می‌ کند، 75 هزار نفر کادر علمی خانم داریم، سه معاون رئیس‌ جمهور، 9 نماینده زن در مجلس شورای اسلامی، 811 هزار متخصص زن و800 قاضی زن در ایران فعالیت می‌ کنند.
غریب ‌آبادی افزود: اینکه در دولت یازدهم مرکز زنان ریاست جمهوری تبدیل به معاونت زنان و امور خانواده شد، نشان از توجه به نقش زنان در جمهوری اسلامی دارد.
وی با اشاره به اینکه میزان رسانه‌های ایران در مقایسه با سایر کشورها بی ‌نظیر است از فعالیت بیش از 6 هزار نشریه و 120 روزنامه و خبرگزاری فعال در کشور خبر داد.
معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشر بیان داشت: ما هیچ روزنامه ‌نگاری را بازداشت نمی‌ کنیم بلکه مجرمان را دستگیر می ‌کنیم و هر فردی فارغ از شغل خود در برابر قانون باید پاسخگو است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت 25 هزار سازمان غیردولتی، 5 هزار ngo در زمینه حقوق بشر و تجمعاتی که در داخل کشور به صورت قانونی برگزار می ‌شود، نشانه آزادی ‌های سیاسی در ایران است.
معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق بشردر پاسخ به پرسش خبرنگار "پیام ما" مبنی بر اینکه اکثر گزاراش های نقض حقوق بشر در ایران معطوف به مجازات های قانونی کشور ما که مبتنی بر شرع مقدس اسلام می باشد، است. آیا این امر نوعی اسلام ستیزی می باشد؟ گفت: جرم انگاری توسط کشورها یک قاعده ی کلی بین المللی می باشد.
غریب آبادی افزود: در جمهوری اسلامی ایران جرم انگاری زمانی مقبول است و مبنای تعیین مجازات تلقی می شود که به تصویب مجلس برسد. همان طور که می داینم جرایم و مجازات توسط قانون تعیین می شود. در این که اهداف ایران ستیزی، اسلام ستیزی یا فشار سیاسی بر ایران و یا مخلوطی از هر سه دنبال شود، جای تامل است.
وی گفت: درخصوص مجازاتی که طبق موازین دینی و شرعی داریم، جمهوری اسلامی ایران به صورت تمام قد از آن دفاع می کند زیرا این امور طبق مبانی دینی و قانونی ما می باشد.
غریب آبادی تاکید کرد: در برخی حوزه ها با صحبت هایی توانستیم برخی از این ادعاها را کم رنگ کنیم برای مثال در حوزه ی قصاص که یکی از موازین شرعی ما است و به قانون تبدیل شده است، حقی شخصی است و دولت حق مداخله ندارد. در این زمینه نهادهای حقوق بشر قانع شده اند که قتل، جرم مهمی است.
وی افزود: در سایر زمینه ها که مرتبط با پایه های دینی ما می باشد، از طریق روشنگری نسبت به دلایل مجازات های شرعی به دفاعمان ادامه می دهیم.  

کلید واژه ها: حقوق بشر - استان کرمان -




پنجشنبه 7 آبان 1394 - 19:40:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن