تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805048733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش صحیح مراقبت از باتری لیتیوم یون گوشی های هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: روش صحیح مراقبت از باتری لیتیوم یون گوشی های هوشمند
بخش دانش و فناوری الف، 7 آبان 94

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
این یک واقعیت است که باتری ها در میان مهمترین اجزای سخت افزاری گوشی های هوشمند امروزه می باشند . مهم نیست که گجت شما پیشرفته ترین پردازنده را دارد یا از یک نوت بوک رده میانی رم بیشتری دارد یا بزرگترین دوربین را به همراه دارد. اگر عمر باتری کافی را نداشته باشد شما احتمالا باقی خصوصیات پیشرفته گوشی هوشمندتان را به سرعت فراموش می کنید.

بدون شک شما راهنماهای زیادی را که ترفندهای صرفه جویی در باتری را ارائه می دهند دیده اید. اما اکثر آنها تمایل به بیان نکات همیشگی زیر را دارند: “ این خصوصیات را غیر فعال کنید”، “برنامه های زیر را حذف کنید”،”از این ویژگی گوشی هوشمند خود استفاده نکنید” و غیره. اگر شما همه این ترفندها را اجرا کنید . شما با یک گوشی روبرو می شوید نه چیزی “هوشمند”. و این چیزی است که هیچ کس نمی خواهد.

امروز، یک بررسی دقیق تر در باتری های لیتیوم یون خواهیم داشت و برخی ترفندها برای طولانی تر کردن عمر آنها ارائه خواهیم داد. همچنین برخی خرافات که هنوز در مورد باتری ها به گوشی می رسد را خواهیم شکست.

خصوصیات باتری های لیتیوم یونی
۱. ارتباط متقابل بین ولتاژ سلول و طول عمر باتری
همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، یک باتری که دارای سلول با ولتاژ ۴.۲ می باشد، به طور معمول بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دوره شارژ ۱۰۰ درصد را فراهم می کند.اگر ما ولتاژ اسمی را کاهش دهیم مثلا با ولتاژ ۴ ، ما بین ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ چرخه تخلیه شارژ خواهیم داشت، اما حداکثر ظرفیت توان مخزن تقریبا ۸۰ درصد باتری ۴.۲ ولتی خواهد بود.به همین دلیل تولیدکنندگان نیاز به پیدا کردن میانگین مناسب بین این دو متغیر می باشند. یا باتری برق بیشتری را نگه دارد و عمر کوتاه تری داشته باشد. یا اینکه ولتاژ اسمی کمتری داشته باشد و عمر بیشتری را داشته باشد.

۲. ارتباط بین عمق تخلیه شارژ و ظرفیت باتری
باتری شما عمر بیشتری خواهد داشت اگر آن را بیشتر شارژ کنید و از تخلیه کامل باتری جلوگیری کنید. در جدول زیر، شما می توانید تعداد چرخه باتری که به به طور معمول با سطوح متفاوت تخلیه باتری قبل از اینکه ظرفیت باتری به میزان ۳۰ درصد خرابی برسد مشاهده کنید( حتی اگر شما در گوشه بالای نوار وضعیت گوشی ۱۰۰ درصد را ببینید باز باتری بدتر شده است)

برای مثال ، اگر شما معمولا می گذارید تا باتری تلفنتان به صورت کامل تخلیه شود تا به صفر درصد برسد ، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه شارژ را قبل از اینکه ظرفیت باتری توسط فساد به ۷۰ درصد برسد خواهید داشت. اگر شما عادت دارید که گوشی را بیشتر شارژ کنید و نمی گذارید که شارژ آن کامل تخلیه شود ، باتری با طول عمر بیشتری خواهید داشت .

۳. شارژ سریع باعث فشار به باتری می شود.
در صورت امکان، یک شارژر با شدت جریان برق خروجی کمتری انتخاب کنید. هر چند این کار باعث می شود که باتری کندتر شارژ شود ، ولی فشار کمتری به باتری وارد می شود . این فشار باعث خرابی باتری در توانایی نگهداری طولانی مدت شارژ خواهد شد. هرچند تولید کنندگان باتری راه هایی برای دور زدن این مسئله دارند اما به طور کلی باتری توان شارژ و تخلیه سریع را ندارد.

بعد از توجه به چند خصوصیت اساسی باتری های لیتیوم یون ،حالا زمان شکستن برخی خرافات و ارائه ترفندهایی برای مراقبت از باتری می باشد . اکثر پیشنهادات زیر از اطلاعات بالا گرفته شده است.

روش صحیح مراقبت از باتری گوشی هوشند کدام است
۱. چندین شارژ جزئی بهتر از یک فول شارژ می باشد.
خب ، درست مثل زندگی واقعی ، چند دو سرعت بهتر از یک دو مارتن می باشد . باتری های لیتیوم یون شارژهای جزئی را دوست دارند. برای مثال از ۳۰ درصد تا ۶۰ درصد یا از ۴۵ درصد تا ۷۹ درصد ، این کار سلولهای باتری را بیشتر در حالت ایده آل شان نگه می دارد. این بدان معنی است که بهانه ای برای چند بار شارژ نکردن گوشی در صورت امکان در طول روز نخواهید داشت .

۲. از تخلیه شارژ کامل جلوی گیری کنید
گذاشتن گوشی در ماکزیمم ولتاژ برای یک بازه زمانی طولانی بد می باشد ولی تخلیه آن تا به صفر برسد خیلی بدتر می باشد. در حالی که باتری های جدید نمی توانند به صورت کامل تخلیه شوند (هرچقدر انجام دهید باز یک میزان کوچکی از الکتریسیته به صورت غیر قابل دسترس برای گوشی شما در باتری باقی می ماند )

۳. بهترین حالت برای باتری گوشی شما در ۴۰ درصد شارژ می باشد
یک دلیل وجود دارد که چرا اکثر گوشی ها قبل از شارژ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد شارژ دارند . این یک حالت ایده آل برای باتری است که ولتاژ آن نه بالا و نه پایین می باشد . اول از همه این حد شارژ سلول های باتری را تحت فشار قرار نمی دهند ،و هنوز اجازه تخلیه آهسته شارژ را تا زمانی که مجددا شارژ شود می دهد . ۴. از دمای بالا جلوگیری کنید

دمای بالا برای باتری شما بد می باشد. باتری شما می تواند تا ۸۰ درصد ظرفیت کلی اش را از دست بدهد اگر شما آن را در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد برای یک سال قرار دهید، اگر چه ما شک داریم که کسی این کار را انجام دهد ، در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گوشی شما بعد از یک سال ۲۰ درصد ماکزیمم ظرفیت خود را از دست خواهد داد.

۵. دمای خیلی پایین هم خوب نیست

اگر شما نیاز دارید که یک باتری را ذخیره کنید (به دلایل ناشناخته) ، مطمئن شوید که در دمای خیلی پایین نگه داری نمی شود . انجماد باعث فساد سلولهای باتری و از دست دادن توان نگهداری شارژشان می گردد ، شبیه به تاثیری که گرما در آنها دارد.

۶. ترک باتری به صورت کاملا خالی برای مدت طولانی آن را بی استفاده می گرداند .

به طور معمول، باتری های لیتیوم یون شما اگر سطح ولتاژ آنها تقریبا به ۳ ولت در هر سلول برسد خالی می شوند. اگر ولتاژ درونی باتری به زیر ۲.۷ ولت برسد ، مدار محافظ باتری آن را در حالت sleep قرار می دهد ، که آن را غیر قابل شارژ می گرداند. این بدترین سناریو می باشد. این دلیل این توصیه هست که همیشه از شارژ گوشی در یک حدی مطمئن شوید ( ایده آل آن ۴۰ درصد می باشد همان طور که قبلا ذکر شد).

۷. باتری های لیتیوم یون یک عمر مفیدی دارند .

به عبارت ساده ، روی یک باتری لیتیوم یون نگاه بلند مدت نداشته باشید، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما از آن استفاده می کنید یا خیر ،آنها به آرامی در طول زمان از ظرفیت ماکزیممشان کم می گردد .







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن