تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804806994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور بدون پیش شرط ایران در نشست وین


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



حضور بدون پیش شرط ایران در نشست وین
روز نو : دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران درخصوص درخواست رسمی از تهران برای شرکت در نشست آتی وین با موضوع بررسی راهکارهای حل مساله سوریه گفت: ما از همان ابتدای درگیری های ناخواسته و تحمیلی علیه مردم سوریه، معتقد به راه حل سیاسی بودیم.
"علی شمخانی" که برای دیدار با عالی ترین مقامات پاکستان، به اسلام آباد سفر کرده است، عصر چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با "سرتاج عزیز" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: هیچ تغییری در مواضع ایران در قبال موضوع سوریه ایجاد نشده و ایران از همان روز آغازین درگیری ناخواسته و تحمیلی به مردم سوریه، راه حل مشکل سوریه را راه حل سیاسی و از طریق مذاکره می دانست و همواره بر آن پافشاری کرده است.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ گونه پیش شرط، برای حضور در نشست سوریه در وین دعوت شده است و امیدواریم در این نشست تصمیمی منطقی اتخاذ شود که درباره آن اجماع وجود داشته باشد.
شمخانی گفت: بیش از سه سال با حکومت مردمی و مشروع سوریه جنگیدند تا آن را ساقط کنند اما شکست خوردند و بحران آوارگان و تروریسم را در این کشور ایجاد کردند و سرانجام پس از ایجاد مشکلات فراوان برای مردم سوریه و تخریب زیرساخت های این کشور، احساس کردند که حرف ایران حرف درستی است و به حرف ایران برای حل سیاسی مساله سوریه رسیدند.
دبیر شواری عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ورود روسیه به عرصه مبارزه با تروریست ها در سوریه، تغییرات میدانی اساسی در سطح سوریه و ناامیدی از پیروزی تروریست ها در سوریه، آنها (طرف های حامی تروریسم و حامی براندازی حکومت مشروع سوریه) را وادار کرد تا ناچار شوند از ایران برای حضور در نشست بررسی راهکارهای حل مساله سوریه درخواست کنند .


** ائتلاف 60 کشور به رهبری امریکا بدنبال مقابله واقعی با تروریسم نیست
شمخانی در بخشی دیگر از این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال یک خبرنگار پاکستانی مبنی بر اینکه آیا ایران تمایل دارد به ائتلاف غربی مبارزه با داعش ملحق شود، تصریح کرد:ایران با کسانی که به مبارزه تصنعی با تروریست ها می پردازند، بطور قطع نمی تواند همکاری و اتحاد داشته باشد.
وی افزود: ائتلاف 60 کشور غربی درچند ماه اخیر که از ظهور و بروز آن می گذرد، هیچ کارنامه موفقی در مبارزه با تروریسم ندارد. ائتلاف غرب و به ویژه آمریکا داعش را ابزاری برای پیشبرد سیاست های خود در منطقه بخدمت گرفته است اما ایران در مبارزه با داعش کاملا جدی است و سند جدیت ایران در مبارزه با تروریست ها، شهدایی است که در این راه تقدیم کرده ایم.


** نقش تسهیل کننده پاکستان در ایجاد ثبات در افغانستان را تحسین می کنیم 
شمخانی همچنین با بیان اینکه ایران نقش تسهیل کننده پاکستان را در ایجاد ثبات در افغانستان تحسین می کند، گفت: آماده ایم تا با برادران پاکستانی در صحنه افغانستان با هدف ایجاد ثبات در این کشور کار کنیم. همه ما بر این مهم اتفاق نظر داریم که امنیت و ثبات در افغانستان به نفع همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه است.


** آماده کمک به پاکستان و هند برای حل سیاسی مساله کشمیر هستیم
شمخانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری از رسانه های پاکستان مبنی بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله کشمیر گفت: نباید تردید کرد که کسی که تلاش می کند در منطقه مسلمان زدایی کند و اختلاف ایجاد کند، رژیم صهیونیستی است و باید این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشیم.
وی اظهار داشت: مساله کشمیر باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و ایران آمادگی دارد تا در صورت توافق پاکستان و هند و با توجه روابط دوستانه ایران با هر دو کشور، برای کمک به حل سیاسی مساله کشمیر تمام تلاش خود را بکار گیرد.


** تقدیر از تصمیم درست پاکستان در قبال موضوع یمن
شمخانی در سخنان خود در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین از تصمیم های صحیح پاکستان در خصوص برخی تحولات منطقه ای از جمله وارد نشدن به جنگ یمن، قدر دانی کرد.
دبیر شواری عالی امنیت ملی همچنین جان باختن حجاج پاکستانی در فاجعه منا و همچنین جان باختن تعدادی از مردم این کشور در زلزله اخیر را به مردم و دولت پاکستان تسلیت گفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای امداد رسانی به زلزله زدگان پاکستان اعلام کرد.




تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن