تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819840048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قم 8 درصد تخم مرغ و 4 درصد گوشت قرمز کشور را توليد مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۸ب.ظ)
قم 8 درصد تخم مرغ و 4 درصد گوشت قرمز کشور را توليد مي‌کند موج - رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان قم پيش بيني کرد: سالانه 150 کيلوگرم خاويار پرورشي در اين استان توليد شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا طلايي افزود: در حال حاضر 10 تا 15 تن گوشت ماهي خاويار پرورشي نيز در استان قم توليد مي‌شود و تلاش مي‌کنيم با کمک سازمان شيلات ايران بخشي از اين محصول به خارج صادر مي‌شود.
وي ميزان صادرات خاويار پرورشي فيل ماهي استان قم به دبي و اروپا در سال 93 را 120 کيلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: طي سه سال اخير 319 کيلوگرم خاويار پرورشي در اين استان توليدشده است.
طلايي با اشاره به اين که پرورش ماهيان خاوياري از سال 81 در استان قم آغاز شده است، اظهار داشت: يک مزرعه با 25 استخر بتوني به قطر 4 تا 7 متر براي توليد ماهيان خاوياري مشغول به کار است.
وي آب شور اين استان را از مزاياي توليد و پرورش ماهيان خاوياري دانست و در عين حال کيفيت خاويار پرورشي را خوب ارزيابي کرد.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان قم افزود: به علت کم آبي و شور بودن آب اين استان، به سمت توسعه فعاليت‌هاي شيلاتي گام برمي داريم.
وي به احداث پروژه جديد در حوزه پرورش ماهيان خاوياري نيز اشاره کرد و گفت: اين پروژه جديد پرورش ماهيان خاوياري با 25 استخر، ظرفيت توليد يک هزار کيلوگرم خاويار و توليد نزديک به 20 تن گوشت ماهيان خاوياري را دارد.
طلايي ميزان توليد ماهيان گرم آبي را در سال گذشته 710 تن و ماهيان سرد آبي را 720 تن عنوان کرد و اذعان داشت: توليد و پرورش اين ماهيان در استخرهاي دومنظوره صورت مي‌گيرد.
وي تصريح کرد: توسعه کشاورزي در اين استان به دليل شرايط کم آبي به سمت مکانيزه کردن فعاليت زراعي و توسعه باغات به خصوص باغات پسته سوق پيدا کرده است.
طلايي ادامه داد: سطح باغات پسته استان 8 هزار هکتار و عملکرد توليد نيز يک تن در هکتار است.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان قم اضافه کرد: اراضي کم بازده نيز به باغ (به ويژه باغ پسته) تبديل مي‌شود.
وي کل سطح اراضي کشاورزي اين استان را 70 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 52 هزار هکتار از اين اراضي زراعي و 18 هزار هکتار باغي است.
اين مقام مسوول عمده محصولات زراعي استان را جو و يونجه عنوان و خاطرنشان کرد: استان قم در توليد جو رتبه پنجم و در توليد يونهجه رتبه دهم کشور را دارد.
طلايي درباره سامانه‌هاي نوين آبياري گفت: امسال حداقل براي 3 هزار هکتار از اراضي کشاورزي، اجراي سيستم آبياري تحت فشار برنامه داريم.
وي از اجراي نزديک به 400 هکتار آبياري ميکرو تا پايان سال جاري در اراضي زراعي استان قم خبر داد و افزود: اجراي سيستم آبياري ميکرو به طور عمده در مزارع گندم، کلزا و جو اجرا مي‌شود.
طلايي تاکيد کرد: اگر بخواهيم در حوزه زراعت باقي بمانيم بايد طي سال‌هاي آتي آبياري ميکرو را بين 4 تا 5 هزار هکتار توسعه دهيم.
وي با اشاره به لوله گذاري در سطح يک هزار کيلومتر براي انتقال آب در بخش کشاورزي قم طي هشت سال گذشته گفت: به علت تبخير بالا و شوري آب، آبياري باراني در استان قم جواب نمي‌دهد و ما بيشتر بايد سيستم آبياري قطره اي ميکرو و لوله گذاري انتقال آب را اجرا کنيم.
طلايي در مورد وضعيت دامداري استان قم نيز اظهار داشت: اين استان باب برخورداري از پنج مجتمع دامداري بزرگ، موقعيت خوبي به لحاظ دامداري دارد به طوري که دام 21 استان کشور براي خريد و فروش به استان قم مي‌آيد.
وي تصريح کرد: 4 درصد گوشت قرمز کشور در اين استان توليد مي‌شود و به علت موقعيت خوب دامداري و وجود کاروانسراها، قيمت گذاري علوفه نيز در قم انجام مي‌گيرد.
رئيس سازمان جهادکشاورزي قم به ظرفيت توليد مرغ تخم گذار و مرغ گوشتي اين استان نيز اشاره و اعلام کرد: 8 درصد تخم مرغ کشور در اين استان توليد مي‌شود.
وي افزود: در اين استان 566 واحد مرغ تخم گذار گوشتي فعاليت مي‌کند.
طلايي بيشترين ميزان اشتغال را در بخش صنايع تبديلي و تکميلي استان قم دانست و اذعان داشت: اين استان در زمينه توليد عرقيجات و آب ميوه و همچنين بسته بندي پسته، ظرفيت‌هاي خوبي دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن