تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزشمار هفته بسیج دانش‌آموزی اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: روزشمار هفته بسیج دانش‌آموزی اعلام شد سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی خبر داد: روزشمار هفته بسیج دانش‌آموزی اعلام شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان ساعت 15:29

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا شهرتهران، قاسم حبیب‌زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه از 8 تا 13 آبان‌ماه تحت هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، گفت: در هفته بسیج دانش‌آموزی قصد دارم ضمن آگاهی‌دهی به نسل چهارم انقلاب باعث حضور آگاهانه آنها به ویژه راهپیمایی روز دانش‌آموز شویم.

وی ادامه داد: شعار امسال هفته بسیج «دانش‌آموز بسیجی، حماسه‌ساز امروز، آینده‌ساز فردا» است.

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت بیشتر به بعد آموزش توجه می‌شود اظهار کرد: البته تلاش‌هایی برای توجه بیشتر به بعد پرورشی در نظام تعلیم و تربیت انجام شده که سند تحول بنیادین نیز در همین راستا برنامه‌های متعددی دارد. هنوز راه زیادی با این امر داریم و در بسیج دانش‌آموزی تلاش می‌کنیم در حوزه پرورشی خلاءهایی که دانش‌آموزان با آن روبه‌رو هستند را برطرف کنیم.

حبیب‌زاده در ادامه به اعلام روزشمار هفته بسیج دانش‌آموزی و برنامه‌های ترتیب داده شده برای این هفته پرداخت و افزود: پنجشنبه (هفتم آبان‌ماه) تحت عنوان «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نامگذاری شده است. برنامه اصلی این روز تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است. غبارروبی از مزار شهدای دانش‌اموز و معلمان شهید نیز در این روز انجام می‌شود و در تهران دانش‌آموزان بسیجی بر سر مزار شهید فهمیده حضور می‌یابند.

وی افزود: جمعه(8 آبان‌ماه) تحت عنوان «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌خواهی» نامگذاری شده است و حضور در مصلاهای نماز جمعه و برگزاری حلقه‌های صالحین از جمله برنامه‌های این روز است. هماهنگ شده است که مسوولان بسیج دانش‌آموز استان‌ها سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه باشند.

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه روز شنبه(9 آبان) تحت عنوان «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان‌خواهی» نامگذاری شده است، گفت: در آیین صبحگاه مدارس زنگ ایثار و شجاعت نواخته خواهد شد و یادواره شهدای دانش‌آموز را خواهیم داشت. شهید شاخص در حوزه بسیج دانش‌آموزان پسر، شهید ابهری و در حوزه دختران، شهیده ایران قربانی است که زندگینامه آنها به صورت برشور تهیه شده و در مدارس توزیع می‌شود.

حبیب‌زاده ادامه داد: یکشنبه( 10 آبان‌ماه) تحت عنوان «دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایتمداری» نامگذاری شده است و در این روز دیدار و گفت‌وگوی دانش‌آموزان با مسوولان کشور در سطوح مختلف خواهیم داشت و در همین راستا دانش‌آموزان بسیجی با وزیر آموزش و پرورش نیز دیداری دارند.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه( 11 آبان‌ماه) تحت عنوان «دانش‌آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری» نامگذاری شده است، گفت: هم‌اندیشی نخبگان بسیج دانش‌آموزی با استانداران فرمانداران برای این روز برنامه‌ریزی شده است. روز سه‌شنبه( 12 آبان‌ماه) نیز روز «دانش‌آموز بسیجی اخلاق ورزی و پایداری» است و دانش‌آموزان خوزستانی در یادمان شلمچه با شهدای دفاع مقدس تجدید بیعت می‌کنند.

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: روز چهارشنبه( 13 آبان‌ماه) نیز برنامه استکبارستیزی و تجمع مقابل لانه جاسوسی را داریم.

حبیب‌زاده در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و درباره برنامه‌های بسیج برای تقویت هویت دینی و اسلامی در دانش‌آموزان اظهار کرد: بسیار علاقه‌مند هستیم که برنامه‌های خود را برای همه دانش‌آموزان اجرا کنیم اما 13 میلیون دانش‌آموز داریم و بضاعت محدود ما اجازه تحت پوشش قرار دادن همه اینها را ذیل بسیج نمی‌دهد البته برنامه‌های متنوعی داریم که بعضا جامعه هدف آن همه دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: قبول داریم که ممکن است اعتقادات و باورهای بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان ما تحت تاثیر شرایط جدید منطبق شود. بخشی از برنامه‌های ما ناظر بر مصونیت بخشی به دانش‌آموزان در این حوزه است. به عنوان مثال اعزام دانش‌آموزان مقطع متوسطه به اردوهای راهیان نور برای تقویت همین باورها همه ساله اجرا می‌شود.

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: یا در حلقه‌های صالحین دانش‌آموزان آموزش‌هایی می‌بینند و در تابستان امسال سعی کرده‌ایم سرگروه‌های صالحین بسیج را تحت آموزش قرار دهیم و کتابچه‌هایی را برای آنان آماده کرده‌ایم که به زودی توزیع خواهد شد. اردوهای هفت روزه طرح جهادی نیز به پیشگیری از آسیب‌ها توجه دارد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه عمده تاثیرات از فضای مجازی به وجود می‌آید گفت: کاری را تحت عنوان جبهه مقاومت سایبری شروع کرده‌ایم و از هر استان 60 نفر را انتخاب کرده‌ایم تا تحت آموزش‌هایی برای چگونگی ورود موثر در شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرند. این برنامه از ابتدای مهرماه آغاز شده است هرچند با حد مطلوب فاصله بسیاری داریم اما هدف‌گذاری ما جلوگیری از بروز آسیب‌هاست.

وی با بیان اینکه از 105 هزار واحد آموزشی سراسر کشور 60 هزار واحد آموزشی دارای دفتر بسیج هستند، گفت: تقریبا 4 میلیون و 800 تا 5 میلیون نفر تا به عبارتی 45 تا 48 درصد دانش‌آموزان سراسر کشور عضو بسیج هستند.

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا شعارهای راهپیمایی 13 آبان‌ماه پس از تصویب برجام تغییر خواهند کرد؟ گفت: شعارهایی که طراحی می‌کنیم نسبت مستقیم با عملکرد آمریکا دارد. اگر آمریکا تغییر کند و حقوق حقه ما را به رسمیت بشناسد، ما هم تغییراتی ایجاد می‌کنیم اما شاهد هستیم که آمریکا همچنان ما را تهدید نظامی می‌کند و روز گذشته یکی از روزنامه‌های آمریکایی نوشت که ترور دانشمندان هسته‌ای باید مکمل برجام در نظر گرفته شود. در واقع همچنان زمزمه‌هایی مبنی بر پابرجا ماندن تحریم‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد آمریکای امروز با آمریکای دیروز و آمریکای 30 سال پیش تفاوتی ندارد. حبیب‌زاده افزود: تا زمانی که آمریکا استکبارستیزانه برخورد کند، شعارهای ما هم استکبارستیزانه خواهد بود.

وی درباره نمایش تجهیزات نظامی برای دانش‌آموزان گفت: به لحاظ قانونی مجاز نیستیم ابزارآلات جنگی را به مدارس ببریم اما در اردوهای راهیان نور یک شب در مناطق عملیاتی مانور نظامی دو ساعته برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا یک میلیون و 25 هزار نفر را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم.

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره افزایش سهم خانواده‌ها از هزینه‌های اردوهای راهیان نور گفت: تصمیمی که در قرارگاه گرفته شده، این است که خانواده‌ها هم مشارکت داشته باشند. راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی کشور است و بودجه کلانی می‌طلبد و شاید انتظار به جایی نباشد که همه این هزینه‌ها به روی دوش دولت بیفتد. اینکه خانواده‌ها یک پنجم هزینه اردوها را بپردازند، چندان سنگین نیست و ارتباطی هم با عدم همکاری استان‌ها در اعزام دانش‌آموزان ندارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن