تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804717100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گام دوم دیپلماسی جهانی دولت یازدهم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گام دوم دیپلماسی جهانی دولت یازدهم
دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم پس از پشت سر گذاشتن مذاکرات فشرده بین ایران و 1+5 در دو سال نخست آغاز کار، اکنون عرصه مذاکرات بین المللی حل و فصل بحران سوریه را در پیش رو دارد.
به گزارش نامه نیوز، واشنگتن به عنوان اصلیترین عضو اردوگاه ضد سوری پس از پنج سال مخالفت با حضور ایران در مذاکرات مربوط به حل و فصل بحران سوریه، سه شنبه شب مجبور شد از تهران برای شرکت در نشست آینده چند جانبه وین درباره این بحران دعوت کند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه که با اعزام تروریست های بین المللی، سوریه را به درگیری و جنگ داخلی کشانده اند، پس از پنج سال بحران آفرینی که عراق را نیز فرا گرفته است، مجبور شده اند واقعیت ناکامی برنامه ریزی های خود را در خاورمیانه و موفقیت ابتکارهای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه منطقه ای و بین المللی بویژه بحران سوریه بپذیرند.

مقام های دولت آمریکا دیروز (سه شنبه) اعلام کردند بطور رسمی از ایران دعوت شده در گفت وگوهای صلح سوریه که قرار است پنجشنبه آینده در وین پایتخت اتریش برگزار شود، شرکت کند.

شبکه خبری «ای بی سی» شامگاه دیروز به نقل از چند مقام دولت آمریکا که خواسته اند نامشان فاش نشود، اعلام کرد که مقامات بلندپایه آمریکایی در پی مذاکرات طولانی به گونه رسمی از نمایندگان دولت ایران دعوت کرده اند در دور تازه گفت و گوی های صلح سوریه که باحضور وزرای خارجه آمریکا، روسیه و برخی کشور های اروپایی و عرب منطقه برگزارمی شود، شرکت کند.

چند ساعت پیش از اعلام این خبر، روسیه که در همگرایی کامل منطقه ای با ایران بارها تاکید کرده است بحران سوریه فقط باید از طریق مذاکره سوری سوری، بدون مداخله خارجی و اولویت مبارزه قاطع با تروریست ها حل شود، حضور تهران را در نشست های وین شرط اصلی نتیجه بخش بودن گفت وگوها اعلام کرده بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شامگاه سه شنبه در مسکو ضمن انتقاد از مخالفت با حضور ایران و کشورهای منطقه برای مذاکرات حل بحران سوریه، گفت: گروه کوچک کنونی مذاکره کننده (روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه) توان حل سیاسی بحران سوریه را ندارد.

لاوروف افزود: درصدد هستیم ایران و کشورهای دیگر منطقه در دور دوم نشست وین برای بررسی بحران سوریه شرکت کنند.

وی همچنین با انتقاد از مخالفان تلاش های بین المللی برای حل سیاسی بحران سوریه، گفت: بسیاری به این واقعیت رسیده اند که حل و فصل بحران کنونی فقط از راه سیاسی و مذاکره ممکن است و شرکای غربی ما حتی آنان که پیش از این تردید داشتند اکنون درک می کنند که راه حل دیگری وجود ندارد.

تنها ساعتی پس از دعوت رسمی واشنگتن از تهران برای حضور در مذاکرات وین، وزیران امور خارجه ایران و روسیه نیز در گفت و گوی تلفنی خود درباره حل و فصل بحران سوریه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه روسیه، در این گفت وگوی تلفنی دو طرف با بررسی راه های حل و فصل بحران کنونی با محوریت روند آغاز مذاکرات سیاسی سوری سوری، تاکید کردند: مساعدت تمام کشورهای کلیدی منطقه برای آغاز روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه ضرورت دارد.

این سومین گفت و گوی تلفنی لاوروف و محمدجواد ظریف وزیران امور خارجه روسیه و ایران در هفته اخیر با محوریت بحران سوریه است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اکنون با برنامه حضور در مذاکرات وین و فرصت ارائه دیدگاه های خود در روند حل سیاسی مهمترین بحران جهانی، جایگاه خود را در اردوگاه ضد تروریسم جهانی ارتقا داده است.

اکنون پس از کارنامه موفق دیپلماسی دولت یازدهم در به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خطوط قرمز نظام و مصالح ملی در قالب برجام و اجرایی شدن آن، پرونده سوریه نیز روی میز کار ظریف و دیپلمات های وزارت امور خارجه ایران قرار گرفته است، تا طی مذاکرات و در جریان مبارزه با تروریسم، ثبات و آرامش را به این کشور بازگردانند و با راهکارهای سیاسی و همگرایی منطقه ای جایگاه جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا بخشند.






۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن