تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820438143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کربلا فرهنگ و هويت شيعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۸ق.ظ)
استاد حوزه علميه: کربلا فرهنگ و هويت شيعه است موج - قم - استاد حوزه علميه قم گفت: کربلا فرهنگ و هويت شيعه است و بايد به کربلا به عنوان يک فرهنگ جامع نگاه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، استاد حوزه علميه گفت در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اينکه بسياري از جريانات در تاريخ حادثه و رخداد بوده‌اند، گفت: ولي کربلا يک رخداد و حادثه نيست، بلکه فرهنگ انسان شدن، از خود رميدن و به خدا رسيدن و فرهنگ خدا شناسي است و در واقع بايد گفت که کربلا فرهنگ و هويت شيعه است و بايد به کربلا به عنوان يک فرهنگ جامع نگاه کرد.
وي ادامه داد: کربلا؛ يعني تفسير قرآن کريم و آنچه خداي منان در قرآن کريم در ارتباط با مومنان و متقين مطرح مي‌کند در کربلا رخ داد و ما بايد تلاش کنيم زندگي‌مان را با فرهنگ کربلا بسازيم.
حجت الاسلام والمسلمين حسين گنجي با اشاره به اينکه خداي متعال زيارت عاشورا را فرستاد تا فرهنگ کربلا را براي ما بيان کند، ابراز کرد: بشر به هر چه نياز دارد براي چگونه زندگي کردن و چگونه ماندن در فرهنگ کربلا وجود دارد و اين فرهنگ اين نقص و کمبودي ندارد.
وي با طرح اين سوال که امام زمان(عج) در هنگام ظهور چه فرهنگي را در جامعه جاري مي‌کنند، گفت: با بررسي در روايات ائمه اطهار(ع) روشن است که حضرت ولي عصر(عج) با ظهورشان فرهنگ کربلا را جهاني و همگاني مي‌کنند و کجي‌ها، انحرافات و فساد را از زمين برمي‌چينند.
حجت الاسلام والمسلمين گنجي با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) که فرمودند، خداي متعال ولايت ما اهل بيت را نقطه مرکزي قرآن و همه کتاب‌هاي آسماني قرار داده است، گفت: قرآن بدون ولايت نتيجه‌اش وهابيت، داعش و گروه‌هاي تکفيري مي‌شوند و قرآن با امامت ايفاي نقش مي‌کند، نماز با ولايت معنا دارد و امام حسين(ع) و يارانشان در ميدان جنگ فرهنگ امامت را به عالميان ارائه دادند.
استاد حوزه علميه قم با تاکيد بر اينکه نخستين جملات امام زمان(عج) در روز ظهورشان روضه‌خواني براي امام حسين(ع) و شعار يارانشان «يا لثارات الحسين» است، خاطرنشان کرد: دقيقاً فرهنگ کربلا در عصر ظهور تجلي مي‌کند و ايشان براي اهل عالم روضه شهادت جدشان در حالت تشنگي در ميان دو نهر آب را مي‌خوانند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن