تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804100008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست کلي تلگرام همراهي با قوانين داخلي کشورهاست/ رويکرد تلگرام متفاوت با فيس بوک است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۰ب.ظ)
يک عضو هيات علمي دانشگاه در پاسخ به موج: سياست کلي تلگرام همراهي با قوانين داخلي کشورهاست/ رويکرد تلگرام متفاوت با فيس بوک است موج - دکتر نامخواه با اشاره به احتمال خارج شدن فليتر کامل تلگرام از دستور کار دولت گفت: تلگرام نشان داده است برخلاف فيس بوک عنادي در قالب انتشار مسائل غيراخلاقي و مداخله در امور داخلي کشورها ندارد.
دکتر نامخواه، عضو هيات علمي دانشگاه، در پاسخ به سوال خبرنگار موج در مورد امنيت سايبري در کشور و فيلتر شدن شبکه هاي اجتماعي گفت: راجع به شبکه هاي اجتماعي دو مساله وجود دارد؛ يکي بحث فني شبکه هاي اجتماعي است و ديگري بحث محتوايي است که در اين شبکه ها توليد، پردازش و بازپخش مي شود و در دسترس قرار مي گيرد. هر کشوري از جمله آمريکا، انگليس و ساير کشورهاي اروپايي بر اساس سياست هاي کلان خود در کليه برنامه هاي محتوايي نظارت و کنترل دارند.
در ايران هم شوراي انقلاب فرهنگي سياست هاي کلي را در اين باره مطرح کرده است که شامل هشت بند مي شود و تنها خطوط قرمز نظام جمهوري اسلامي ايران در اين راستا مربوط به مسائل غيراخلاقي اي مي شود که کانون خانواده ها را نشانه گرفته اند. زيرا دشمن تلاش دارد با هدق قرار دادن نسل جديد از اين طريق بر آنها و افکارشان تاثير بگذارد. از اين رو در کشور ما مهمترين اصل، بحث صيانت از خانواده هاست.
دکتر نامخواه در ادامه با اشاره به عدم فيلتر محتوايي در مسائل علمي، فرهنگي و اجتماعي، تصريح کرد: هيچ عقل سيلمي نمي پذيرد اين حوزه ها فيلتر شود. اما هر زمان خانواده ها مورد خطاب قرار مي گيرند، آنها اظهار علاقمندي کرده اند که فرزندشان در محيطي به تبادل اطلاعات بپردازد که نيازمند کنترل لحظه اي والدين نباشد. بر اين اساس نظارت و کنترل محتواي ضداخلاقي (مستهجن) که نسل جوان و در حال رشد ما را نشانه رفته است، آرزوي همه است که اميدواريم کسي بتواند آن را به سرانجام برساند.
وي همچنين در رابطه با سوالي در مورد اينکه چرا بعضا نظارت هاي سايبري در نهايت به فليتر يک شبکه منتهي شده است، گفت: بحث من فيلتر يک شبکه نيست. بحث من فيلتر آن قسمت از محتوايي است که غيراخلاقي هستند. زيرا فيلتر به چند روش صورت مي گيرد. يکي از آنها عدم اجازه دسترسي به شبکه موردنظر بر مبناي آدرس آن در اينترنت است که اين نوع فيلتر، سياست نظام ما نيست مگر اينکه کل آن سايت حاوي مطالب غيراخلاقي باشد و همه انتظار فيلترش را داشته باشد. روش دوم مربوط به فيلتر محتوا است. البته اين فيلتر محتوا هم نه به آن معنا که همه مطالب از يک فيلتر مشخص رد شوند و اگر تائيد شوند، در دسترس قرار گيرند، بلکه فيلتر محتوايي از طريق مشخصه هايي مانند کدگذاري مورد نظر است. در اين حالت با برنامه نويسي و کدگذاري، هر مطلبي که توسط اين کدها نامناسب تشخيص داده شود، کنار گذاشته مي شود و مابقي در دسترس باقي مي مانند.
اين استاد دانشگاه در رابطه با وضعيت ساختارهاي امنيت سايبري کشور در برخورد با شبکه هاي اجتماعي و بعضا حذف صورت مساله در مواجهه با مسائل غيراخلاقي، تاکيد کرد: ساختارهاي امنيت ذهني و فکري در نظام ما قدرت لازمه را براي بحث کنترل و نظارت دارند. همه مساله قابل تامل در اين ميان اين است که همه سايت ها و شبکه هاي اجتماعي يک بنگاه اقتصادي هستند. از اين رو اين بنگاه ها تلاش دارند بر اساس مصالح اقتصادي عمل کنند. اما زماني که يکي از اين شبکه ها با اين شرط روبرو مي شود که اجازه گسترش مسائل غيراخلاقي را ندارد، عقلا بايد دست به همکاري زده و مانع توليد و پخش اين قبيل موضوعات شوند مگر اينکه عنادي در کارش وجود داشته باشد.
وي در ادامه به شبکه اجتماعي فيس بوک اشاره کرد و افزود: در برهه هاي مختلف مديران فيس بوک نشان دادند درصدد اقداماتي در برخي از کشورها از جمله ايران هستند به همين دليل با مساله فيلتر در اينترنت کشور ما روبرو شدند، اما؛ مساله تلگرام قابل مقايسه با فيس بوک نيست. زيرا تلگرام نشان داده همپاي سياست هاي داخلي کشورها حرکت مي کند و نوعي راهبرد عدم مداخله در سياست داخلي کشورها را در پيش دارد. بر اين اساس با توجه به طبيعت تلگرام در همراهي با قوانين کشورها، احتمال مي رود فردا بحث فيلترينگ کامل اين شبکه از دستور کار خارج شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن