تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش رهروان زینبی در امامزاده سید منصور(ع) زرندیه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: همایش رهروان زینبی در امامزاده سید منصور(ع) زرندیه برگزار شد همایش رهروان زینبی با حضور 400 نفر از بانوان شهرستان زرندیه همزمان با دوازدهمین روز محرم با سخنرانی، مداحی و سینه زنی در آستان امامزاده سید منصور(ع) برگزار شد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان ساعت 13:40

خبرگزاری پانا+ همایش رهروان زینبی در امامزاده سید منصور(ع) زرندیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه در این همایش گفت: به راستی چه رازی است آن هم راز آموزنده ای که شهادت امام حسین(ع) بر قله زندگی آن حضرت یعنی عاشورا نهفته است که باید امروز همه بشریت در برابر کلاس درس عاشوراییان زانو بزنند و نه تنها پای سخنان آن ذبیح عظیم بنشینند بلکه از کلاس درس عاشوراییان از طفلی در قنداق تا پیرمردی با محاسن خضاب شده درس زندگی کردن را بیاموزند.
حجت الاسلام حمید کرمی افزود: اگر تاریخ را هم ورق بزنیم و بررسی کنیم همواره نام کسانی را ثبت کرده اند که ویژگی مثبت یا منفی دارند اما زندگی امام یک نقطه برحسته ای دارد و آن عاشوراست که مثل قله ای همه را تحت الشعاع قرار داده، به نظر می رسد که کربلا و امام حسین(ع) و یارانش راز و رمزی دارند که این محبت را در دل مردم جهان انداخته اند.
وی با اشاره به پیام های عاشورا اظهار داشت: درس شناخت شناسی مسئله مهمی در زندگی هر انسانی است امام شناسی و پیامبر شناسی یکی از مسائلی است که حتی در ادعیه ماهم وارد شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه با اشاره به دعای «اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ»‏ بیان کرد: اولین پیام، عاشورا شناسی است اینکه ماهیت عاشورا، واقعیت عاشورا، حقیقت عاشورا، شعار عاشورا و علل پیداش عاشورا را بشناسیم، چه شد که 50 سال بعد از درگذشت پیامبر(ص) جامع اسلامی به آن حدی رسید که کسی همچون امام حسین(ع) ناچار شد برای نجات جامعه اسلامی دست به چنین فداکاری بزند.
حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: چه شد پس از رحلت پیامبر(ص) افرادی همچون ابوسفیان ها و ولید بن عقبه ها که آیه « أیها الذین آمنوا إن جاءكم فاسق بنبإ فتبینوا..» درباره آنها نازل شده است به جامعه اسلامی بازگشتند و بر پست های کلیدی جامه اسلامی دست یافتند.
وی ادامه داد: همچنین کار به جایی رسید که بوزینه بازان و سگ بازان بر منبر پیغمبر(ص) تکیه زدند، دایم الخمرها به محراب نماز می رفتند، کسی به جای پیامبر(ص) می نشیند که هیچ سنخیتی با پیامبر(ص) و ارزش های دینی ندارد و کار به جایی می رسد که امام حسین(ع) را مظلومانه به شهادت می رساند اینها همه به خاطر نداشتن شناخت است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه ابراز داشت: می بینیم که 18 هزار نفر با مسلم بن عقیل بیعت کردند و بعد از فرستادن نامه 12 هزار نفر دیگر نیز بیعت می کنند که جمعا 30 هزار می شوند ولی بعد از نماز که مسلم نگاه به پشت سرش می کند یک نفر نمی ماند.
حجت الاسلام کرمی با بیان حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربّه» اضافه کرد: هر کسی خود را نشناسد خدا را نشناخته است لذا مادران و خواهران باید نسبت به شناخت و معرفت عاشورا بیشتر تلاش کنند تا بتوانند معرفت بیشتری نسبت به امام حسین(ع) و مسایل دینی داشته باشند.
وی گفت: وجود بی بند و باری ها در جامعه به خاطر نداشتن شناخت است خیلی ها در عزاداری شرکت می کنند ولی از دین خود هیچ شناختی ندارند، در روایات از امام صادق(ع) داریم که فرمود «اف بر آن جوانی که هر جمعه فقه نخواند و سوال از دینش نکند».
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه با بیان اینکه اگر یک خانم از عاشورا شناخت داشته باشد عفت دارد، حیا دارد و برخلاف شناخت عاشورایی خود عمل نمی کند افزود: امام علی(ع) می فرماید «اَلحَیاءُ سَبَبٌ اِلی کُلِ جَمیل» در واقع می توان گفت حیا تمام نیکی ها را به دنبال خود می کشاند اگر انسان ها با حیا تربیت شوند دیگر لازم نیست برای حجاب، روابط، احترام و.. چانه بزنیم بلکه حیا خود به خود پوشش می آورد، نیکی می آورد و عفت کلام و گفتار به دنبال دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن