تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند رسمي راکتور اراک در سه مرحله تدوين مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴۹ق.ظ)
ظريف: سند رسمي راکتور اراک در سه مرحله تدوين مي‌شود موج - وزير امور خارجه با بيان اينکه بازطراحي راکتور اراک در چند پروژه و با مديريت ايران انجام خواهد شد، تاکيد کرد: بازطراحي راکتور اراک احتمالا تک پروژه‌اي نخواهد بود بلکه طي پروژه‌هاي متعددي صورت مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف در خصوص مراحل تهيه و تدوين سند رسمي راکتور اراک گفت: اين سند در سه مرحله تهيه مي شود. در مرحله اول بيانيه مشترک بين صالحي و وزير انرژي آمريکا و همتاي چيني انجام شد و همزمان با روز تصويب توسط کاخ سفيد، روي سايت آمريکا قرار گرفت.
وي در خصوص مرحله دوم سند رسمي راکتور ارک اظهار داشت: مرحله دوم سند رسمي يا در سطح وزرا يا سطح مناسب ديگري بين ايران و همه اعضاي گروه 1+5 امضا خواهد شد. پيش نويس آن قطعي شده است و منتظر نهايي شدن و امضا هستيم.
ظريف در خصوص مرحله نهايي اين سند توضيح داد: مرحله نهايي در واقع در خصوص اسناد و جزييات هر يک از پروژه‌هاي مربوط به راکتور اراک است. بازطراحي راکتور اراک احتمالا تک پروژه اي نخواهد بود بلکه طي پروژه‌هاي متعددي صورت مي گيرد. طبق توافقي که صورت گرفته است ايران مدير تمام پروژه ها خواهد بود و به نوعي همه با ما کار مي کنند.
به گفته عضو ارشد مذاکره کننده کشور در خصوص اسناد و جزئيات پروژه ها حسب مورد و در زمان لازم اقدامات انجام خواهد شد. اما در مرحله کنوني آنچه بايد قبل از اجرا انجام شود ، آماده کردن سند رسمي است که کارهاي آن صورت گرفته و در آينده نزديک امضاي آن انجام مي شود.
ظريف در پاسخ به اين سوال که تغييرات در راکتور اراک منوط به بسته شدن پرونده PMDدر آژانس بين المللي انرژي اتمي است توضيح داد: جزييات بازطراحي در راکتور اراک براساس ابلاغيه مقام معظم رهبري، تصميم شوراي عالي امنيت و مجلس است ، برنامه‌ريزي در اين زمينه صورت گرفته تا در چارچوب زماني که پيش بيني کرده بوديم به ياري خدا پيش خواهد رفت.
وزير امور خارجه افزود: در ماه دسامبر زماني براي بسته شدن پرونده پيش بيني شده است. انتظار مي رود تا آن زمان همه کارها تمام شود که آن روز به اصطلاح روز اجراي برجام خواهد بود.
وي همچنين درباره کاهش ذخاير اورانيوم ، گفت: براي تبادل ذخاير اورانيوم تمام هماهنگي لازم انجام خواهد شد. اين کار دقيقا بر همان شکلي صورت مي گيرد که مقام معظم رهبري تعيين و قبلا در شوراي عالي امنيت و کميته هسته‌اي توافق شده است.
وزير امور خارجه در خصوص روند راستي آزمايي آژانس از ايران گفت: راستي آزمايي موارد کمي است نه کيفي. آنها تعداد و وزن مواد را مورد بررسي قرار خواهند داد. قبلا هم در چندين بند نحوه کار احصا شده است. کاري که از سوي آنها انجام مي گيرد هم در طول و هم در پايان کار خواهد بود بنابراين مانعي براي راستي آزمايي و حضور آژانس در طول تغييرات وجود ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن