تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805545338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تن دادن ارتش آزاد به مذاكره زيرآتش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تن دادن ارتش آزاد به مذاكره زيرآتش
پس از حملات هوايي جنگنده‌هاي روسي عليه مواضع تروريست‌ها، گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه زير آتش خواستار مذاكره با مسكو براي توقف اين حملات شد.


پس از حملات هوايي جنگنده‌هاي روسي عليه مواضع تروريست‌ها، گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه زير آتش خواستار مذاكره با مسكو براي توقف اين حملات شد. وزراي خارجه ايران و روسيه نيز در گفت‌وگوي تلفني در زمينه مقابله با تروريسم در سوريه و همين طور راهكار سياسي بحران اين كشور رايزني و تبادل نظر كردند.
حملات مؤثر جنگنده‌هاي روسيه به مواضع تروريست‌ها در سوريه همزمان با شروع عمليات زميني ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت عليه تكفيري‌ها كه معادلات و موازنه ميداني را به نفع‌محور مقاومت تغيير داده سبب شده گروه‌هاي تروريستي مسير مذاكره با مسكو را در پيش بگيرند تا از گزند اين حملات در امان باشند.  «فهد المصري» رهبر ارتش آزاد سوريه و هماهنگ‌كننده «گروه نجات ملي» خواستار انجام فوري مذكرات بين ارتش آزاد سوريه و مسكو شد. المصري روز دوشنبه اظهار داشت: «همانطور كه ما پس از ملاقات با ميخائيل بوگدانوف (مشاور رئيس‌جمهور روسيه در امور خاورميانه) در «پاريس» گفته بوديم، ارتش آزاد سوريه براي برگزاري مذاكره با مسكو آمادگي دارد و ما بايد نشستي تشكيل دهيم تا مواضع خود را مشخص كرده و اقدامات مشترك را هماهنگ كنيم.» روسيه بارها موافقت خود را براي مذاكره با معارضان به اصطلاح ميانه رو اعلام كرده بود و حتي سال گذشته نشستي را با حضور رهبران مخالفان در مسكو برگزار كرد ولي اصرار مخالفان براي كناره‌گيري رئيس‌جمهور سوريه مانع از رسيدن به نتيجه مطلوب شد.  به گزارش پايگاه خبري «پاليت- آسيا»، فهد المصري در ادامه گفت: «ما پيشنهاد برگزاري چنين نشستي را در مصر در شهر «قاهره» داديم اما هيچ پاسخي دريافت نكرديم ضمن آنكه تاريخ خاصي اعلام نشده بود اما ما براي مذاكرات با مسكو آماده بوده و خواستار تشكيل جلسه در اين زمينه هستيم.» تمايل ارتش آزاد براي مذاكره با مسكو در حالي است كه در حملات هوايي روسيه به تروريست‌ها پنج تن از فرماندهان اين گروه كشته شده‌اند.
  
اميدواري براي توقف حملات روسيه
فهد المصري همچنين ابراز اميدواري كرد كه حملات هوايي روسيه در سوريه متوقف شود. او افزود: «ما خواستار توقف بمباران از طرف جنگنده‌هاي روسيه در برخي از استان‌هاي سوريه به ويژه در استان حمص به علت زياد بودن تعداد سربازان ارتش آزاد سوريه در اين منطقه هستيم.» به ادعاي وي، اگر روسيه به بمباران خود ادامه دهد، با اين عمليات‌ها ارتش آزاد سوريه را ضعيف خواهد كرد كه به نوبه خود باعث افزايش نيروهاي گروه‌هاي تروريستي مي‌شود. اظهارات المصري در شرايطي است كه نيروهاي مقاومت عمليات گسترده‌اي را براي آزادسازي استان حمص و حلب كه نيروهاي ارتش آزاد در آن مستقر هستند شروع كرده‌اند و به احتمال زياد اين مناطق را آزاد خواهند كرد و تروريست‌ها براي در امان ماندن از حملات و ايفاي نقش در آينده سياسي سوريه حاضر به مذاكره با مسكو شده‌اند. اين درخواست رهبر مخالفان سوريه از مسكو در حالي است كه پيش از اين، «السعود» نماينده ديگر ارتش آزاد سوريه پيشنهاد مسكو براي پيوستن به نيروهاي مبارزه با داعش را مادامي كه دولت روسيه از دولت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه حمايت مي‌كند، نپذيرفته بود.
  
طرح روسيه
هرچند ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه به بشار اسد همتاي سوري خود تضمين داده است تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در اين كشور در قدرت باقي بماند ولي برخي منابع مطلع به الميادين مي‌گويند، روسيه طرحي سياسي را براي حل بحران سوريه پيشنهاد داده است كه شامل گفت‌وگوي دولت با معارضان، سپس توافق بر سر تشكيل دولت با اعضاي دو طرف است بدون اينكه شامل پست رياست جمهوري بشار اسد شود. از طرفي، هيئت پارلماني روسيه از آمادگي اسد براي برگزاري انتخابات پيش از موعد خبر داد.

فعال شدن ديپلماسي
همزمان با حملات هوايي و زميني عليه تروريست‌ها در سوريه گفت و گوهاي ديپلماتيك نيز براي پايان دادن به درگيري‌ها دراين كشور فعال شده است. به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از اسپوتنيك، وزارت خارجه روسيه اعلام كرد: « سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه و محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران روز دوشنبه در گفت‌وگوي تلفني در خصوص راهكار سياسي سوريه و مقابله با تروريسم، تبادل نظر كرده‌اند.» در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است: «در جريان اين گفت‌وگو، ديدگاه‌هاي دو طرف در خصوص اوضاع سوريه و مقابله با تروريسم و مشاركت در راهكار سياسي بحران اين كشور از طريق حمايت بين‌المللي و جلب حمايت كشورهاي مهم منطقه مورد بررسي قرار گرفته است.»  حضور ايران در مذاكرات مربوط به حل سياسي بحران سوريه محل اختلاف است. روسيه اصرار دارد ايران به دليل نقش مهمي كه در سوريه ايفا مي‌كند بايد در مذاكرات حضور داشته باشد، اما غربي‌ها مايل به مشاركت ايران نيستند. عربستان سعودي هم بارها مخالفت خود را با اين موضوع اعلام كرده است.  اگرچه تلاش جبهه ضد سوري اين است كه ايران را در عرصه ديپلماسي رسمي همچنان در انزوا نگه دارد اما غرب به نقش مؤثر ايران در تحولات منطقه‌اي و به ويژه بحران سوريه به خوبي واقف است، به همين دليل جان كري وزير خارجه امريكا پس از نشست چهارجانبه در وين گفت انتظار دارد دور تازه مذاكرات سوريه با مشاركت احتمالي ايران برگزار شود.  همچنين يوسف بن علوي، وزير خارجه عمان كه به سوريه سفر كرده است با بشار اسد ديدار كرد. به گزارش الميادين، مذاكرات بن علوي و بشار اسد در دمشق بر محور جنگ عليه تروريسم در سوريه و راه حل سياسي بحران اين كشور متمركز بود. بن علوي گفت كه عمان هرگونه تلاش لازم را براي كمك به يافتن راه حلي براي بحران سوريه به كار خواهد گرفت.
 
تلاش سعودي براي جلب رضايت مصر
عادل الجبير وزير امور خارجه عربستان سعودي براي جلب رضايت مقامات مصري روز يك‌شنبه عازم قاهره شد تا مصر را كه در حال دور شدن از اين كشور است به خود نزديك كند. به گزارش روزنامه اليوم، عبدالفتاح السيسي، رئيس‌جمهور مصر از شاه عربستان نامه‌اي با مضمون ايجاد شوراي هماهنگي مشترك ميان رياض و قاهره به منظور حل و فصل سياسي اوضاع سوريه با هماهنگي با قدرت‌هاي جهاني و منطقه‌اي در راستاي حفظ وحدت اراضي اين كشور دريافت كرده است. در حالي كه عادل الجبير در همه سخنراني‌هاي خود بر ضرورت كناره‌گيري بشار اسد از قدرت تأكيد مي‌كند، موضع مصر در اين خصوص مغاير با موضع عربستان سعودي است. همچنين هيچ يك از مسئولان مصري خواستار كناره‌گيري بشار اسد نشده‌اند و سفارت مصر در دمشق نيز همچنان فعاليت مي‌كند. به باور برخي ناظران، سعودي‌ها دريافته‌اند مقامات مصر به تدريج از آنها دور مي‌شوند و مواضع خود را به صورت مستقل اتخاذ مي‌كنند و ديگر روي كمك‌هاي مالي رياض حساب نمي‌كنند، همين مسئله موجب شده تا موضوع براي سعودي‌ها جدي‌تر شود و آنها براي مهار گسترش اختلافات با قاهره وارد عمل شوند.
 
تلاش براي وارد كردن امريكا به جنگ سوريه
 آويگدور ليبرمن، وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي هشدار داد كه حزب‌الله پس از پايان جنگ داخلي در سوريه تمام تمركز خود را به نبرد با اين رژيم معطوف خواهد كرد. به گزارش روزنامه جروزالم پست، ليبرمن روز دوشنبه هشدار داد كه سخنراني اخير رهبر حزب‌الله بيانگر اين مسئله است كه اين سازمان به محض رها شدن از جنگ سوريه توجه خود را معطوف اين رژيم خواهد كرد. ليبرمن با اشاره به سخنراني دبيركل حزب‌الله در روز عاشورا كه گفته بود به مقابله با رژيم صهيونيستي ادامه مي‌دهد، گفت: «براي افرادي كه معني سخنان نصرالله را متوجه نشده‌اند بايد بگويم كه منظور وي اين بود:ما تقريباً جنگ در سوريه را به پايان رسانده‌ايم و اكنون براي مواجهه با شما آزاديم.» اسرائيل كه از پيروزي محور مقاومت در سوريه واهمه دارد تلاش مي‌كند با قدرتمند جلوه دادن حزب‌الله و تهديد خواندن آن براي اسرائيل، امريكا را وارد معركه سوريه كند تا مانع از قدرت‌يابي نيروهاي مقاومت شود تا از اين طريق امنيت رژيم صهيونيستي بيش از پيش تأمين شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن