تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803606658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام حمایت روسیه از «ارتش آزاد» سوریه/ کارتر: بدون ایران نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
لاوروف اعلام حمایت روسیه از «ارتش آزاد» سوریه/ کارتر: بدون ایران نمی‌شود

آخرین خبرها از بحران سوریه؛
اعلام حمایت روسیه از «ارتش آزاد» سوریه/ کارتر: بدون ایران نمی‌شود
تروریست‌های داعش، جبهه النصره و... با حمایت غربی ـ عربی از ابتدا در کنار ارتش آزاد علیه دولت سوریه مبارزه می‌کردند اما پس از مدتی اختلاف درونی میانشان پدید آمد و این گروه‌ها به مبارزه علیه یکدیگر پرداختند.



به گزارش جام نیوز، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش آماده حمایت هوایی از "گروه‌‌های مخالف میهن‌پرست" از جمله "ارتش آزاد سوریه" برای مقابله با داعش است.     سرگئی لاوروف در گفت‌و‌گو با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت که کشورش همچنین آماده هماهنگی کامل با آمریکا در سوریه است هر چند تاکید کرد که آمریکا اطلاعات مربوط به مواضع "تروریست‌ها" و "گروه‌های مخالف میهن‌پرست" را در اختیار روسیه قرار نداده است.    

    ارتش آزاد و وداعش؛ از اتحاد تا دشمنی   ارتش آزاد سوریه، شورشیان مورد حمایت آمریکا و پادشاه سعودی هستند که علاوه بر نبرد با دولت سوریه با داعش هم می‌جنگد. به نوشته بی بی سی، روسیه پیشتر گروه‌های مخالف دولت بشار اسد را "گروه‌های تروریستی" خوانده بود.     تروریست‌های داعش، جبهه النصره و... با حمایت غربی ـ عربی از ابتدا در کنار ارتش آزاد علیه دولت سوریه مبارزه می‌کردند اما پس از مدتی اختلاف درونی میانشان پدید آمد و این گروه‌ها به مبارزه علیه یکدیگر پرداختند.     به نوشته بی بی سی، از زمان آغاز حملات هوایی روسیه علیه گروه‌های مخالف در سوریه - با وجود انتقاد غربی‌ها از این حملات - نقش دیپلماتیک روسیه در زمینه حل بحران سوریه بسیار پررنگ‌تر شده است.     وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور تا کنون ۹۳۴ پرواز در سوریه انجام داده‌اند و ۸۱۹ هدف نظامی در داخل خاک سوریه در عملیات روسیه نابود شده است.    

    اظهارات وزیر امور خارجه روسیه یک روز بعد از برگزاری نشست چهارجانبه آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه در وین برای بررسی بحران سوریه بیان شده است.     لاوروف  درخواست وزیر امور خارجه آمریکا برای برگزاری این مذاکرات را نشانه "درک آمریکا از لزوم مشارکت روسیه در حل بحران سوریه" دانست.     جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از نشست روز جمعه ۲۳ اکتبر در وین گفت که ایده‌هایی مطرح شده که می‌تواند باعث تغییر روند بحران شود، اما عربستان گفت که حاضران درباره سرنوشت بشار اسد به نتیجه نرسیده‌اند.    

جیمی کارتر   نقش مهم ایران در منطقه   وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که سرگئی لاوروف امروز در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران او را در جریان محتوا و نتایج نشست وین قرار داده است.     از سویی دیگر، جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا و برنده صلح نوبل، در مقاله‌ای با عنوان "طرحی با حضور پنج کشور برای پایان دادن به بحران سوریه" در روزنامه نیویورک‌تایمز، بر لزوم حضور ایران در مذاکرات سوریه تاکید کرده است.   کشورهای دیگر در طرح آقای کارتر، روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه هستند. او به طرح چهار ماده‌ای ایران برای سوریه - شامل آتش‌بس، تشکیل دولت وحدت ملی، اصلاحات قانون اساسی و برگزاری انتخابات - اشاره کرده و گفته است که با طرح پنج کشور و از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌توان ساز و کارهایی برای رسیدن به بعضی از این اهداف پیدا کرد.   او مشارکت روسیه و ایران را حیاتی خوانده و به تصمیم بشار اسد برای کنار گذاشتن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت فشار روسیه و ایران به عنوان تنها عقب‌نشینی آقای اسد در چهار سال گذشته اشاره کرده است.     بخش فارسی بی بی سی انگلیس نوشت: حضور ایران در مذاکرات مربوط به سوریه محل اختلاف است. روسیه اصرار دارد که ایران به دلیل نقش مهمی که در سوریه ایفا می‌کند باید در مذاکرات حضور داشته باشد، اما غربی‌ها مایل به مشارکت ایران نیستند. عربستان سعودی هم بارها مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است.       444  



۰۳/۰۸/۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن