تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820381059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در افتتاحييه مجلس: موفقيت دولت و مجلس به هم گره خورده است نظارت مجلس پشتوانه صحت عمل دولت است ساختن ايران و اصلاح نظامات جهاني لازم و ملزومند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور در افتتاحييه مجلس: موفقيت دولت و مجلس به هم گره خورده است نظارت مجلس پشتوانه صحت عمل دولت است ساختن ايران و اصلاح نظامات جهاني لازم و ملزومند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور كشورمان صبح روز سه‌شنبه، هفتم خرداد در مراسم گشايش مجلس هشتم، طي سخناني اظهار كرد: موفقيت دولت و مجلس به هم گره خورده است و وجود مجلس قدرتمند، آرزوي دولت است.

وي افزود: نظارت مجلس پشتوانه صحت عمل و موفقيت دولت است و در واقع براي دولت هيچ چيزي بهتر از يك مجلس آگاه ، ‌مومن، شجاع و حاضر در صحنه نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، ‌دكتر احمدي‌نژاد در اين مراسم در ابتداي سخنانش با بيان اين كه امروز يك روز نو و مبارك در حيات سياسي ملت ايران و تاريخ قانون‌گذاري كشوراست كه با پيام پرمغز مقام معظم رهبري متبرك مي‌شود، خطاب به منتخبان مجلس اظهار كرد: در ابتدا اعتماد ملت ايران و انتخاب شما به عنوان نماينده از سوي مردم را صميمانه تبريك عرض مي‌كنم. ملت عزيز ايران با حضوري پرشكوه در برابر چشم عالميان و حيرت بدخواهان در يك صحنه عظيم حاضر شد و نمايندگان و زبدگان خود را برگزيد و اين حضور ملت پيام‌هاي مختلفي دارد؛ پيام حيات و نشاط سياسي ملت ايران ، پيام عزت و اقتدار ايران زمين ، وحدت ،‌ برادري و همدلي مردم ايران، دلدادگي به ارزش‌هاي الهي و انساني و پايداري بر اصول انقلاب اسلامي و هوشمندي و مايوس‌كردن دشمنان.

رييس‌جمهور ادامه داد‌: حضور با شكوه مردم در صحنه، تاكيد مجددي بر اهميت و جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي در ساختار مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران و استمرار قانون‌گذاري انقلابي و آرماني، هم‌چنين نظرات صحيح مستمر و همه جانبه و رفع موانع و مشكلات خدمتگزاري و همبستگي و تسهيل در اداره امور كشور بود.

وي هم‌چنين خطاب به نمايندگان مجلس گفت:‌ عزيزان من! برادران و خواهران من! در خدمت شما مي‌خواهم با يادآوري چند نكته مطالبي را عرض كنم.

نكته اول؛ قوام و دوام همه قوا در كشور به حضور و راي مردم است و در واقع حضور ما در مسووليت‌هاي اجرايي برآمده از راي مردم است و مجلس نيز در هر دوره با حضور مردم قوام پيدا مي‌كند و اگر مردم بيايند و انتخاب كنند - كه هميشه اين حضور فعال را داشته‌اند- ما شان اجرايي و شما شان قانون‌گذاري پيدا كرده‌ايد؛ بنابراين ما همين وكيل‌الرعايا، وكيل ارزش‌ها و آرمان‌هاي بلند مردم ايران هستيم و نمي‌توانيم و نبايد از حقوق و آرمان‌هاي موكلان خود بگذريم.

رييس‌جمهور گفت: ‌نكته دوم اين است كه مردم همه ما را براي خدمتگزاري انتخاب و ما را به نشان خدمتگزاري خود مفتخر كرده‌اند و هرچه غير از اين باشد خروج از وظيفه است و ما همه بايد در اين راستا حركت كنيم. ما پذيرفته‌ايم خود را وقف خدمت به مردم كنيم.

نكته سوم اين است كه ما در ايفاي مسووليت خود نيازمند از خودگذشتگي از عمر، ‌آسايش و زندگي خود هستيم و اگر از خود بگذريم و به مردم خدمت كنيم، از نوكري مردم به بندگي خدا مي‌رسيم و خدا را سپاسگزارم كه اسوه‌هاي عملي در برابر ما گذاشت. امام (ره)، مقام معظم رهبري و خيل شهيدان و آحاد ملت ايران و افرادي مانند شهيد رجايي ،‌ شهيد بهشتي و شهيد مدرس در برابر ما هستند.

وي گفت: ‌عمل به وظيفه و استقلال راي در گرو شجاعت و ايستادگي بر اصول است و اين دو با آزادگي از خود، تعلقات خود و سماحت انجام مي‌شود. ما همه ملتزم به دفاع از حقوق ملت و انجام تعهدات و سوگند خود هستيم و بايد براي تحقق اين امر همه در كنار هم باشيم.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه موفقيت دولت و مجلس به هم گره خورده است و مجلس قدرتمند آرزوي دولت است افزود: نظارت مجلس پشتوانه صحت عمل و موفقيت دولت است و براي دولت هيچ چيزي بهتر از وجود يك مجلس آگاه ، مومن ، ‌شجاع و حاضر در صحنه نيست.

احمدي‌نژاد افزود:‌ تقسيم كار و وظايف براي انجام بهتر وظايف است نه براي رقابت و تقابل، و مجلس و دولت مكمل و يار و برادر هم و داراي آرمان‌ها و مسووليت‌هاي مشتركي هستند .

رييس‌جمهور تاكيد كرد:‌ اين دولت اجراي قانون و عمل به قانون را وظيفه خود مي‌داند و جزو پايبندترين دولت‌ها به قانون است و ما موفقيت دولت را در گرو اجراي صحيح قانون مي‌دانيم.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه مجلس امروز را پرنشاط، ‌مومن، شجاع و معتقد به آرمان‌هاي امام و انقلاب و آماده خدمتگزاري و انجام مسووليت‌هاي بزرگ توصيف كرد.

احمدي‌نژاد خطاب به نمايندگان مجلس گفت:‌ يادآوري آرمان‌ها و مسوليت‌هاي انقلاب از وظايف امروز ماست. انقلاب اسلامي، ملت ايران و نظام، همه اهداف بلندي دارند و تعالي همه‌جانبه ايران عزيز بر اساس خداپرستي و ارزش‌هاي الهي از جمله اين اهداف است.

وي خاطرنشان كرد: مسووليت امروز ما حفظ عزت و اقتدار ملي است؛ اگرچه امروز ايران به لطف امام(ره)، ‌ولايت و شهيدان و نيز ملت و توكل بر خدا عزيزترين ملت‌هاست.

وي با تاكيد بر اين‌كه " ايران بايد همواره در قله عزت و اقتدار جهاني باشد" آرمان ديگر نظام و ملت را اصلاح ساختارها و نظامات ظالمانه جهاني" عنوان و خاطرنشان كرد: ساختن ايران با اصلاح نظامات جهاني لازم و ملزوم‌اند. هرگز نمي‌شود ر چارچوب اين نظامات يك ملت به قله صلاح و عدالت تكيه بزند.

احمدي‌نژاد ساختن ايران و اصلاح جهان را دو روي يك سكه عنوان كرد و گفت:‌ بايد براي پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب و براي رفع ظلم و عدالت كلام بلند امام(ره) سرلوحه كار ماست كه فرمودند؛ تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم. اين مسووليت امروز ماست.

وي ادامه داد: همه قوا در اين اهداف مشترك و در كنار يكديگر هستند و ما همكار و پشتيبان هم خواهيم بود.

وي اختلاف نظر و سليقه در تحليل‌ها را امري عادي توصيف كرد و گفت: نكته مهم اين است كه ما در مسيري با اهداف مشترك قرار داريم.

رييس‌جمهور با انتقاد از برخي كه وقتي مجلس و دولت را در كنار هم مي‌بينند آشفته مي‌شوند، گفت:‌ اگر ببينند نمايندگان در دفاع از لوايح دولت گام برمي‌دارند فورا آنها را به وكيل‌الدوله بودن متهم مي‌كنند. ما اجزاي يك پيكر و برآمده از راي مردم و متعلق به مردم هستيم. برخي در گذشته استقلال خود را به معناي تفاوت و تعارض تفسير كرده‌اند كه پشتوانه ملي و عقلي و شرعي ندارد.

وي تاكيد كرد: دولت با افتخار در خدمت مجلس است، دولت بهترين كارشناس براي مجلس است، بدنه گسترده دولت در خدمت نمايندگان مردم براي قانونگذاري درست است.

رييس‌جمهور گفت: همه بايد با همدلي و كار در خدمت انقلاب و آرمان‌هاي آن باشيم، اين خواست ملت و رهبري و در جهت اهداف امام(ره) و شهيدان است.

رييس قوه مجريه در ادامه خطاب به نمايندگان مجلس در خصوص نكته دوم اظهارات خود گفت:‌ دستور كارهاي مشتركي براي اين مجلس، دولت و قوه قضاييه وجود دارد. هم‌چنين مجلس و دولت نيز دستور كارهاي مشترك زيادي دارند كه بايد به وظايف خود عمل كنند؛ چراكه زمان به سرعت مي‌گذرد و متوقف ما نخواهد ماند و فرصت‌ها نيز به سرعت خواهند گذشت.

احمدي‌نژاد اين دستور كارها را در راستاي تقويت وحدت و انسجام ملي، رفع مشكلات ساختاري و ريشه‌اي اقتصاد كشور عنوان كرد و در توضيح آن‌ها گفت: تقويت وحدت و انسجام ملي به عنوان وديعه الهي و رمز موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي ماست. اقتدار و پيشرفت در گرو وحدت است. در كشور ما به بركت خداپرستي و ولايت، همدلي وجود دارد و استمرار خواهد داشت.

وي ادامه داد: دولت و مجلس در كنار هم بايد الگوي همدلي و وحدت را در برابر چشم جهانيان قرار دهند تا بگومگوهايي كه برخي مي‌خواهند بر آن دامن بزنند گريابانگير ما نشود و بدخواهان از اين طريق به دنبال كشف اميد براي خود و ايجاد ناراحتي و ياس براي مردم برنيايند.

احمدي‌نژاد ملت ايران را اميدوار و دلبسته به آينده توصيف كرد و در عين حال گفت: ملت ايران به تعهد و خدمتگزاري دولت و مجلس اميدوار است و ما بايد اين اميد را روزافزون كنيم.

رييس شوراي عالي اقتصاد رفع مشكلات ساختاري و ريشه‌اي اقتصاد كشور را از ديگر دستور كارهاي مشترك عنوان كرد و گفت:‌ علي‌رغم تمام تلاش‌هاي بي‌نظير بعد از انقلاب كه منجر به پيشرفت‌هاي شگرف در عرصه‌هاي گوناگون شده است به اذعان همه وضعيت اقتصادي در تراز ملت ايران و شايستگي‌هاي نظام نيست؛ مردم از تورم،‌اختلاف منابع، بي‌انضباطي در اخذ ماليات‌ها، توزيع ناعادلانه يارانه‌ها،‌ بي‌انظباطي در توزيع تسهيلات بانكي، ‌ناكارآمدي ساختار برنامه و بودجه، بهره‌وري پايين، ‌ناكارآمدي ساختار اداري، ‌مشكلات بيمه‌اي و بانكي و ارزش پايين پول ملي رنج مي‌برند؛ اين دستور كار مشترك است كه بايد با يك يا حسين و يا يك ياعلي با كار كارشناسي مشكلات را از پيش پاي ملت برداريم. و به سمت نظريه پردازي‌ ايراني و اسلامي حركت كنيم.

رييس‌جمهور گفت: بايد در جهت شكوفايي استعدادها گام برداريم و به ملت و اسلام اعتماد كنيم و راهكارهاي بومي، ملي و اسلامي ارائه دهيم و به آن‌ها اعتماد نماييم.

وي خاطرنشان كرد: ‌تئوري‌هاي رايج همين است كه مي‌بينيد؛ حاصل اين تئوري‌ها وضعيت امروز جهان است كه شاهد قحطي‌ها، ركود بي‌نظير اقتصادي و چپاول‌ها هستيم.

وي با اشاره به ناكارآمدي تئوري‌هاي اقتصادي جهان و به ويژه آمريكا اظهار كرد: تئوري‌هاي اقتصادي در نقطه اوج در آن كشور سلطه‌گرا باعث شده كه از 280 ميليون جمعيت آن 40 ميليون نفر در فقر مطلق باشند. ما بايد به دنبال تئوري‌هاي خودي باشيم.

وي تاكيد كرد: البته هنوز در كشور تئوري‌هاي اسلامي و ملي در مرحله اجرا محقق نشده است و عده‌اي ذهن‌شان در گرو تئوري هاي اقتصادي سرمايه‌داري است.

احمدي‌نژاد افزود: با ظرفيت عظيم مجلس و كار كارشناسي و با بهره‌گيري از ظرفيت عظيم دولت مي‌توانيم تئوري‌هاي ملي و اسلامي را بر پا كنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهور در ادامه‌ي سخنراني خود در مراسم بازگشايي مجلس هشتم، دستور كار سوم مشترك دولت و مجلس را اصلاح ساختار اداري و نظام برنامه‌ريزي و بودجه‌ي كشور دانست و گفت: بايد ناكارآمدي‌ها در اين راستا اصلاح شود؛ البته دولت در اين حوزه كارهايي را آغاز كرده كه تكميل و تحقق كامل آن با پشتوانه، كمك و نظارت مجلس هشتم صورت مي‌گيرد.

رييس‌جمهور در ادامه دستور كار مشترك ديگر مجلس هشتم و دولت را تنقيح قوانين دانست و گفت: چندي پيش در جلسه‌اي خدمت برخي دوستان گفتم شايد ما به اندازه‌ي حجم اين سالن قانون داشته باشيم كه بعضا ناقض و متضاد هستند و شايد كارآمدي چنداني نداشته باشند؛ از اين رو دولت و مجلس بايد در راستاي تنقيح، دسته‌بندي و اصلاح قوانين حركت كنند كه در اين ارتباط بايد كارگروه مشتركي بين دولت و مجلس ايجاد شود و دولت و مجلس دست به دست هم دهند.

وي هم‌چنين گفت: يك قانون خوب مي‌تواند كشور را به سرعت به جلو ببرد ولي قوانين ناقص ممكن است كارها را به عقب بيندازند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ما بايد بهترين قوانين را تنظيم كنيم و شما دوستان در مجلس بدنه‌ي كارشناسي دولت و وزرا و مشاوران را امين و ياور خود بدانيد.

رييس‌جمهور همچنين دستور كار پنجم مشترك مجلس و دولت را تنظيم قانون توسعه‌ي پنج ساله و قانون سازندگي دانست و گفت: دولت سياست‌ها را مشخص كرده كه در حال حاضر در مجمع در حال رسيدگي است و اميدواريم به سرعت در مجمع بررسي و آماده شود.

وي گفت: ما بايد اين قانون را در راستاي چشم‌انداز 20 ساله تنظيم كنيم و قانوني بر اساس توسعه‌ي ايراني و اسلامي در اختيار داشته باشيم.

رييس‌جمهور در ادامه دستور كار ششم مشترك بين دولت و مجلس را مبارزه با برخي مفاسد اقتصادي دانست و گفت: وقتي در گوشه‌اي فرياد مبارزه با مفاسد اقتصادي بلند مي‌شود عده‌اي تصور مي‌كنند اين مساله باعث مي‌شود به حيثيت نظام خدشه وارد شود و سعي مي‌كنند آن را كوچك كنند و از روي دلسوزي بگويند كه وجود ندارد. بعضي ديگر نيز وقتي در گوشه‌اي فرياد مبارزه با مفاسد اقتصادي بلند مي‌شود مي‌گويند ببينيد در نظام اسلامي چقدر فساد هست. به نظر ما هر دو گروه تصور اشتباهي دارند و در گمراهي هستند.

رييس‌جمهور افزود: من امروز با افتخار و صداي بلند مي‌گويم كه سالم‌ترين و پاك‌ترين نظام عالم نظام جمهوري اسلامي ايران است و چون پاك است كوچك‌ترين لكه‌اي قابل تحمل نيست و كوچك‌ترين تخلف، سوءاستفاده و دست‌اندازي به بيت‌المال و رابطه‌بازي، بد است و فرياد عليه اين ها جزء افتخارات ملت ايران و جمهوري اسلامي ايران است، دولت و مجلس نيز پيشگام برخورد با اين تخلفات هستند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: البته شما مي‌دانيد كه برخورد با مفاسد كار سخت و ظريفي است و نيازمند پيگيري‌، استمرار و تحمل برخي فشارها و جوسازي‌هاست؛ اما ما بايد در مبارزه با اين مساله در كنار هم باشيم.

رييس‌جمهور دستور كار هفتم مشترك بين دولت و مجلس را حضور پرقدرت و الهام‌بخش در عرصه‌ي جهاني در جهت دفاع از حقوق ملت ايران در اين عرصه و ايستادگي در برابر زورگويي‌ها دانست و گفت: من ترديدي ندارم كه اين مجلس با تمام قدرت و قامت در برابر زياده‌خواهي‌ها مي‌ايستد و با قدرت از حقوق حقه‌ي ملت ايران در عرصه‌ي جهاني دفاع مي‌كند.

وي گفت: هنوز برخي قدرت‌هاي زورگو در خواب و خيال دهه‌هاي گذشته هستند و با ادبيات دهه‌ي 40 و 50 ميلادي با مردم صحبت و فكر مي‌كنند با زورگويي و چپاول مي‌توانند خواسته‌هاي خود را تحميل كنند؛ در صورتي كه ما مي‌دانيم دوران آنها رو به پايان است و زنگ شمارش اضمحلالشان نواخته شده، هم‌چنين قدرت ملت‌ها در حال سر برآوردن است و ملت‌ها به لطف پيشتازي ملت ايران در حال بيداري هستند و قدرتي مبتني بر خداپرستي و عدالت در حال شكل‌گيري است، ملت‌ها مانند جويبارهاي رودهاي روان در حال پيوستن و تشكيل رودخانه‌هايي هستند كه موانع را از سر برمي‌دارند و به دريا مي‌رسند و به هم پيوند مي‌خورند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران، مجلس، دولت و قوه‌ي قضاييه، قواي نظامي و انتظامي پشت سر رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگوار ايران بر اصول، ارزش‌ها و آرمان‌هاي خود پافشاري و از عدالت و پاكي دفاع مي‌كنند.

رييس‌جمهور گفت: من ترديدي ندارم كه مجلس هشتم صداي ملت است و بر اراده و خواست ملت ايران در تحقق عدالت در روابط خارجي اعم از دوجانبه، چندجانبه و بين‌المللي و اصلاح ساختارهاي جهاني پا مي‌فشارد.

وي هم‌چنين اظهار كرد: دولت و مجلس دستور كارهاي مشترك زياد ديگري از جمله در مورد مسائل فرهنگي، رسيدگي به خشكسالي و امور اجتماعي دارند كه بايد در برنامه‌ي كاري قرار بگيرد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ادامه‌ي سخنانش افزود: بايد در اينجا چند تشكر كنم. از رهبر كبير انقلاب كه با درايت و تدبير فضاي لازم را براي برگزاري انتخابات باشكوه و حضور باشكوه مردم در صحنه را فراهم كردند و تشكر دوم از ملت بزرگ ايران كه با هوشمندي به صحنه آمدند و با اين حضور دشمنان را دچار ياس كردند. همچنين بايد از همه‌ي كساني كه نامزد انتخابات شدند و خود را در معرض آراي مردم قرار دادند تشكر كنم؛ البته بايد توجه داشت كه دوران رقابت تمام و دوران برادري و دوستي آغاز شده است. هم‌چنين در اجرا، تبليغات و نظارت، چون انسان هستيم ممكن است اشتباهاتي پيش آمده باشد ولي بايد كدورت‌ها رفع شود و همه در راستاي خدمت‌گزاري به مردم حركت كنند. من از نمايندگان مجلس هفتم، از هيات رييسه‌ي آن و آقاي حداد عادل تشكر ويژه و صميمانه‌اي دارم. از برگزاركنندگان انتخابات، قوه‌ي قضاييه، وزارت كشور، هيات‌هاي اجرايي و نظارتي، نيروهاي انتظامي و بسيج و همه و همه كه دست در دست هم داده‌اند تا انتخاباتي باشكوه برگزار شود تشكر كنم. از رسانه‌ها به خصوص رسانه‌ي ملي كه با اطلاع‌رساني درست زمينه‌ي جاري شدن اراده‌ي ملت را فراهم كردند تشكر مي‌كنم.

رييس‌جمهور سخنانش را با دعا براي پيروي و بهروزي ملت يران به پايان برد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن