تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812986419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي قرار است در فرودگاه ساخت آلمان‌ها بيمارستان هسته‌اي احداث شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۳۳ب.ظ)
نگاهي به تاريخچه زميني 300 هکتاري در جنوب پايتخت؛ وقتي قرار است در فرودگاه ساخت آلمان‌ها بيمارستان هسته‌اي احداث شود موج - زميني 300 هکتاري که زماني آلمان ها در آن اقدام به ساخت نخستين فرودگاه براي کشور ايران کردند اکنون قرار است ميزبان نخستين بيمارستان هسته اي کشور شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، صبح امروز آيين امضاي تفاهم‌نامه ساخت نخستين بيمارستان هسته‌اي کشور با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و همچنين علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي برگزار شد.
در اين مراسم، مازيار حسيني، مشاور شهردار تهران در امور زيرساخت‌هاي شهري، جزئياتي را از ابتداي آغاز اقدامات براي احداث بوستان ولايت تاکنون تشريح کرد.
چکيده اين جزئيات در زير آمده است.
با تدبير مقام معظم رهبري در سال 1389، طرح احداث بوستان ولايت در زميني به وسعت 300 هکتار کليد زده شد. تا آن زمان، اين زمين در بخش مرکزي جنوب پايتخت بدون استفاده مانده بود و بايد تغييراتي در آن اعمال مي‌شد.
زماني قديمي‌ترين فرودگاه کشور در زميني که اکنون بوستان ولايت در آن احداث‌شده قرار داشت. سال 1301 آلمان‌ها در اين زمين فرودگاه احداث کرده بودند و اولين هواپيما در ايران نيز در اين منطقه به زمين نشست.
از اين فرودگاه، آنچه امروز باقي‌مانده تنها آشيانه‌هاي طراحي‌شده در سال 1301 است. آشيانه‌هايي که زماني برج مراقبت فرودگاه بودند و شهرداري نيز پس از تصرف زمين بوستان ولايت، تلاش کرده اين ميراث تاريخي را حفظ کند.
پس‌ازآنکه اين فرودگاه ديگر کارايي خود را از دست داد، نظاميان وارد آن شدند و کارکرد آن کاملاً تغيير کرد تا اينکه سرانجام در تاريخ 17 اسفند سال 1389 با دستور مقام معظم رهبري و مصوبه شوراي شهر تهران نظاميان مجبور به ترک 300 هکتار از اراضي شهري شده و اين زمين به بوستان تبديل شد. در شرايطي که 27 اسفند زمين به شهرداري واگذار شد، در مدت‌زمان 67 روز بوستان ولايت کار خود را آغاز کرد و در اختيار شهروندان قرار گرفت.
در اين بوستان ضمن احداث نخستين سالن سينمايي منطقه 19 با ظرفيت 400 نفر، سالن ورزشي، کتابخانه علامه اميني، خانه کودک، ايستگاه آتش‌نشاني و ... نيز احداث شد. همچنين 6 هکتار اين بوستان نيز به بانوان اختصاص داده‌شده و براي آن‌ها مکاني تحت عنوان شهر بانو راه‌اندازي شده است.
اکنون نيز قرار است در بخشي از اين بوستان، نخستين بيمارستان هسته‌اي کشور احداث شود. شهرداري براي تملک اراضي بوستان ولايت بيش از 1200 ميليارد تومان اعتبار صرف کرده و اکنون قرار است بخشي از آن به بيمارستان هسته‌اي اختصاص پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن