تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804456580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار يا تغيير موضع دهد يا کناره گيري کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲ب.ظ)
دوشنبه هاي اعتراض در سازمان محيط زيست پايان يافت؛ ابتکار يا تغيير موضع دهد يا کناره گيري کند موج - گمانه زني هاي بسياري از سياسي بودن منشا اعتراضات کارکنان سازمان محيط زيست و منعکس شدن آن در برخي رسانه هاي مخالف ابتکار وجود دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، امروز به روال دوشنبه هاي ديگر، سازمان محيط زيست با اعتراض جمعي از کارکنانش مواجه شد.
معترضان که ماهها به وضعيت معيشتي و حقوقي اين سازمان اعتراض داشتند، اين بار پاي را فراتر گذاشته و به سياست هاي اتخاذ شده اين سازمان و از عملکرد رييسشان گلايه کردند.
آنها با شعارهايي مثل: «مطالبات ما را سياسي نکنيد»، «به داد کارکنان سازمان برسيد»، «بودجه سازمان کجاست؟» و «چاپلوسي = ارتقا» اعتراض خود را نسبت به سو مديريت ابتکار و انجام اقدامات غيرقانوني در اين سازمان اعلام کردند.

دوشنبه هاي اعتراض تمام شد، هنوز به نتيجه اي نرسيديم
بهرام سهيلي يکي از معترضان به وضعيت پيش روي سازمان محيط زيست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج از پايان يافتن دوشنبه هاي اعتراض در سازمان محيط زيست خبر داد و گفت: ما به نتيجه اي نرسيديم.
وي در اعتراض به برخي رسانه ها که دعواي رسانه اي و جناحي راه انداخته اند اظهار کرد: اين حرکت را محکوم مي کنيم.
سهيلي با اشاره به گزارش منتشر شده يکي از رسانه ها که نقل کرده: کارمندان معترض به اخراج محکوم نشده اند، خاطر نشان کرد: آيا قرار است کسانيکه تهديد به اخراج از سازمان محيط زيست شده اند، به اين رسانه خبر بدهند؟

موضوع رسانه اي کرديم، تا ديگران به دادمان برسند
گمانه زني هاي بسياري از سياسي بودن منشا اين اعتراضات و منعکس شدن آن در برخي رسانه هاي مخالف ابتکار وجود دارد، سهيلي معقتد است: شايد در اين ميان کساني هم به دنبال مطالبات خاص خودشان باشند، اما ما نمي توانيم اعتراضات خود را به دليل بهره برداري هاي سياسي، خاموش نگه داريم.
سهيلي در پاسخ به اين سوال که چرا اعتراضات رسانه اي شده است نيز گفت: هدف ما اين بود که ديگران به داد ما برسند.
وي اعلام کرد: ما معتقديم يا ابتکار بايد مواضع خود را تغيير دهد و يا از سمت خود کناره گيري کند.
وي با اشاره به اينکه هيچ شخص خاصي را هدف اعتراضات خود قرار نداده اند تصريح کرد: ما به دنبال تغيير رويکرد و رويه در سازمان محيط زيست هستيم.
اين کارشناس معترض سازمان محيط زيست در پاسخ به اين سوال که چرا دامنه اعتراضات آنها از گلايه هاي حقوقي به سياست هاي کلي سازمان کشيده شده است نيز گفت: ما از اول هم شخص آقاي مجابي را هدف قرار نداده بوديم و متاسفانه به اين سمت منحرف شديم.

ابتکار گفت: يا شرايط را بپذيريد يا سازمان محيط زيست را ترک کنيد
دو هفته پيش در جريان اعتراض هاي کارکنان سازمان محيط زيست، معصومه ابتکار خطاب به معترضين گفت: هر کس اين شرايط را نمي پذيرد، سازمان محيط زيست را ترک کند. شايد اين تهديد ابتکار باعث افزايش اعتراضات و زير سوال رفتن سياست هاي او شد.
سهيلي حمله معترضان به سمت تصميم هاي تخصصي اين سازمان را هم منطقي دانست و گفت: خيلي از اعتراضات مالي نيست بلکه به سوءمديريت سازمان باز مي گردد.
معترضان مي گويند اعتراضاتشان را از دوره قبلي يعني زمان رياست محمد جواد محمدي زاده آغاز کرده اند، ابتکار هم وعده هايي در ابتداي ورود دوباره اش به سازمان محيط زيست داده است که البته پس از دو سال بي نتيجه مانده است.
يکي از مسائلي که صداي معترضان را بلندتر کرده است و رسانه هاي مخالف او نيز از آن به عنوان ضعف مديريتي و سياسي کاري ابتکار ياد کرده اند، حضور او در جمع معترضان به کشتار سگ هاي ولگرد و ديگر حرکت هاي مردمي است. آنها مي گويند: خانم ابتکار شما که براي سگ و گربه ها فرياد مي زني يک بار هم به جمع همکاران محيط زيستي ات بيا، چراکه اگر مشکلات کارکنان اين سازمان حل شود و بدنه سامان قوي تر عمل کند، معضلات محيط زيستي هم کمتر خواهد شد.

معترضان مي گويند: ابتکار نقد پذير نيست
بهرام سهيلي که در حال حاضر يکي از کارکنان اين سازمان است، جنس ارگان محيط زيست در دنيا را بر اساس نقد دانست و گفت: ما بايد نقد پذير باشيم تا فرهنگ سازي انجام دهيم. وقتي يک سازمان از درون خود نقد پذير نيست، چطور مي تواند نقدهاي خارج سازمان ر ا تحمل کند.
برخي از کارشناسان و متخصصان سازمان به واگذاري آشوراده، وضعيت منطقه حفاظت شده بهرام گور، وضعيت درياچه اروميه، پاکسازي درياي خزر، هامون، هورالعظيم و... معترض اند.
يکي از معترضان با اشاره وجود سوء مديريت در اين سازمان اظهار کرد: ما مي دانيم چه اتفاقي درون سازمان مي افتد و نمي توانيم معترض نباشيم، ما هدفمان زير سوال بردن سوءمديريت سازمان است.
تبعيض مالي و پارتي بازي در استخدام ها
علاوه بر اين تبعيض هاي مالي و ورود افراد غير متخصص به سازمان محيط زيست از ديگر معضلات اين سازمان است. مجوز استخدام 240 نفر که از سوي دفتر حقوقي سازمان محيط زيست اعلام شده است، با مشکلات مالي و کمبود بودجه اي که رييس سازمان محيط زيست بارها از آن سخن گفته است در تضاد است.
بسياري از کارکنان سازمان محيط زيست سال ها در انتظار استخدام رسمي هستند اما تازه واردهاي به سرعت استخدام مي شوند.
معترضان مي گويند: افراد غير متخصص با پارتي و رانت وارد سازمان محيط زيست مي شوند، اين براي سازماني که نيازمند مشارکت هاي مردمي است يک سم مهلک است چراکه اين سازمان را به عرصه منازعه احزاب و گروه ها تبديل مي کند و در نهايت محيط زيست آسيب مي بيند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن