تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803710671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبديل اسناد کارنه تير به ايي تير/ ايران و ترکيه به عنوان پايلوت اسناد الکترونيکي در ترانزيت بين المللي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۰ب.ظ)
امضاي تفاهم نامه ميان اتاق بازرگاني ايران و گمرک؛ تبديل اسناد "کارنه تير" به "ايي تير"/ ايران و ترکيه به عنوان پايلوت اسناد الکترونيکي در ترانزيت بين المللي موج - رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: اتاق در دوره جديد خود در تفکر تسهيل امور براي اعضاي خود است تا با کاهش هزينه و الکترونيکي کردن امور در صرف وقت اعضا نيز، اقدامات مناسبي را داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مسعود کرباسيان، رئيس کل گمرک، در روز امضاي تفاهم نامه گمرک با اتاق بازرگاني ايران اظهار کرد: 70 کشور دنيا اعم از آسيايي و اروپايي طبق رويه اي بين المللي زير نظر کميسيون اقتصادي اروپا، حمل و نقل را پيگيري مي کنند تا کاميون هاي باري بتوانند زيرنظر يک قانون از تمامي کشورها عبور و مرور آساني داشته باشند.
وي ادامه داد: در گذشته اين عبور از مرزها به صورت دفترچه اي انجام مي شد که هدررفت زمان در آن شکل بسيار زياد بود اما با الکترونيکي شدن عبور و مرور بسياري از اين رفت و آمدها با سهولت انجام مي گيرد.
وي افزود: ايران و ترکيه به عنوان نخستين کشورهاي فعال در امور الکترونيکي فعال شدند تا رويه "ايي تير" را جايگزين همان رويه دفترچه اي گذشته؛ يعني "کارنه تير" کنند.
رئيس کل گمرک تاکيد کرد: امروز اتاق هاي بازرگاني به عنوان مجري در بنگاه هاي توليدي و صادراتي و گمرک نيز به عنوان مجري در مرزهاي کشور مسوول هماهنگي اين امور هستند و با پيوستن کشورهايي نظير هند و پاکستان به گستردگي اين کشور افزوده خواهد شد.
وي در پايان گفت: الکترونيکي شدن دفترچه هاي سابق، ريسک شرکت هاي حمل و نقل را کاهش مي دهد و اين شرکت ها مي توانند به سرعت مبالغ خود را وصول کنند و از لحاظ اعتباري نيز در يک شکل کاملا رقابتي باقي بمانند.
در ادامه محسن جلال پور، رئيس اتاق بازرگاني ايران، نيز در همين باره عنوان کرد: براي اولين بار ايران و ترکيه به عنوان پايلوت متصدي اين کار شدند تا با سهولت بارهاي دو کشور از طريق امور الکترونيکي پيگيري شود.
وي گفت: اتاق بازرگاني در دوره جديد خود در تفکر تسهيل امور براي اعضاي خود است تا با کاهش هزينه و الکترونيکي کردن امور در صرف وقت اعضا نيز، اقدامات مناسبي را داشته باشد.
رئيس اتاق بازرگاني کرمان همچنين افزود: از همين رو در ادامه فعاليت هاي اتاق، درصدد آن هستيم تا با سازمان هايي نظير بهداشت، استاندارد و... تفاهم نامه هايي را براي سهولت کار صادرکنندگان انجام دهيم تا اعتماد و سلامت بالا به سيستم تجارت کشور بازگردد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: مهم ترين اصل در مسير ترانزيت بين المللي اعتماد است و اميدواريم با فراهم سازي سامانه هاي آنلاين و الکترونيکي دغدغه هاي صادرکنندگان را برطرف سازيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن