تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815423928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت دكتر شهيدي - 2دكتر شهيدي تجسمي از فرهنگ اسلامي و ايراني بود ‏


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بزرگداشت دكتر شهيدي - 2دكتر شهيدي تجسمي از فرهنگ اسلامي و ايراني بود ‏
رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي با اشاره به تسلط دكتر شهيدي به فقه، اصول، فلسفه، كلام و حكمت گفت: دكتر شهيدي تجسمي از فرهنگ اسلامي و ‏ايراني بود.‏

به گزارش خبرنگار مهر ، در ‏مراسم بزرگداشت دكتر سيد جعفر شهيدي كه عصر ديروز از سوي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي برگزار شد، دكتر مهدي محقق رئيس انجمن به تجليل از شخصيت اين استاد بزرگوار پرداخت.

محقق گفت: دكتر شهيدي از چهره هاي شناخته در تمام كشور ما بلكه در ساير كشورهاي عربي و اسلامي است. احاطه ايشان به ادبيات عرب و فارسي و تسلط به قرآن، حديث و نهج البلاغه موجب شهرت او بود. بنده افتخار آشنايي 60 سال تمام با ايشان را داشتم و اولين بار او را در مدرسه عالي سپهسالار ديدم و بعدها با ايشان در دبيرستان تدريس عربي مي كردم .

وي در ادامه گفت: بعد از آن هميشه با ايشان در دانشكده ادبيات دانشگاه تهران بودم و در كنگره هاي داخلي و خارجي شركت مي كرديم.

دكتر محقق با تأكيد بر اينكه شهيدي تجسمي از فرهنگ غني اسلامي و ايراني بود، گفت: تحقيقات تاريخي او ازهمان آغاز با نگارش كتابهاي تاريخي برجسته بود.

رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي در ادامه به معلم بودن دكتر شهيدي اشاره كرد و گفت: او به درس اهميت مي داد و شاگردان را تشويق به مطالعه مي كرد و خود نيز اهل مطالعه بود.

وي گفت: شهيدي اوصاف و سجاياي بسياري داشت . هر جا مي رفتيم به علت تسلط به فقه ، اصول ، فلسفه ، كلام ، حكمت و منطق مورد احترام بود و جالب آنكه زبان عربي را در حوزه در جريان نوشتن و خواندن آموخته بود و مي توانست علاوه بر زبان علما به زبان رايج نيز سخن بگويد.

وي در پايان گفت: از دست رفتن دكتر شهيدي از دست رفتن چهره اي سرشناس و برجسته در فرهنگ ايراني است .
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن