تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819827717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار معلم لرستانی با دانش آموزانش پس از 54سال


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دیدار معلم لرستانی با دانش آموزانش پس از 54سال
ناصر زمانی معلم پیشکسوت لرستانی پس از گذشت 54سال در حرکتی ابتکاری 27دانش آموزش را کنار هم جمع کرد و به تداعی خاطرات گذشته پرداخت.


به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ وی سال 1340 در اوج جوانی با قلبی رئوف و عشق به خدمت در مناطق محروم برای تدریس به روستایی دوردست در بخش بیران‌شهر به نام پیرماهی رفت. او که برای تدریس در شهرستان خرم‌آباد استخدام شده بود و وظیفه‌ای برای معلمی در روستاها نداشت، سال 1340 به طور داوطلبانه، با عزمی راسخ در شرایطی بسیار سخت اتاقی بسیار کوچک را در روستایی بسیار دور‌دست به مدرسه‌ای به وسعت یک دریا تبدیل کرد. آقای زمانی آن روزها مسافت خرم‌آباد تا مرکز بخش را در جاده‌ای بسیار ناهموار با وسایل نقلیه عمومی و فرسوده طی می‌کرد و از آن‌جا با پیاده‌روی طولانی و گاهی توسط چهار‌پایان خود را به روستای پیر‌ماهی می‌رساند. وی با عشق و علاقه‌ای مثال زدنی 27 دانش‌آموز 6 تا 8 ساله را گرد هم آورد و عشق، محبت و آگاهی را در دل آنان نشاند. دانش آموزان ‌آن روز این معلم پیشکسوت اکنون به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند. آقای زمانی در این مراسم گفت: این یادمان برای 27 گل به یاد ماندنی و معلمی پیر برگزار شده که در گلستان فرهنگ رشد کردند و در عرصه‌های زندگی فعال و موفق شدند. وی افزود: پس از گذشت بیش از نیم قرن به یاد بیاوریم روزی را که در کلاسی کوچک، رویای ساختن دنیای بزرگی را داشتیم؛ من معلم شهر بودم ولی به دلیل عشق به منطقه بیران‌شهر تصمیم گرفتم در منطقه‌ای محروم خدمت کنم که نیازی بیش‌تر به من احساس می‌شد.
 
انتهای پیام/گ



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

برگزاری دوره انتخابات شورای دانش اموزی در شهرستان آبادان
کسب رتبه دوم جشنواره دانش آموزی دریا توسط آذربایجان شرقی
حراست آموزش و پرورش از حرمت و کرامت معلم پاسداری می کند
درخشش دانش آموزان مازندرانی در المپیاد علمی کشوری





۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن