تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804386747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ صحنه گردانی روسیه در تحولات سیاسی - نظامی سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ صحنه گردانی روسیه در تحولات سیاسی - نظامی سوریه


آمریکا ائتلاف کذایی را با هدف براندازی داعش، شکل داد که هیچ گونه صداقتی نداشت، اما متاسفانه در بسیاری از موارد سلاح به داعش داد. آنچه که به نظر می آید روسیه به دنبال آن است ، حرکت به سمت ساماندهی سیاسی تحولات در روسیه است و کنار گذاشتن محور عربی ـ غربی است که در صدد گرفتن تایید نهایی است تا راهکار سیاسی را نهایی بکند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برخی منابع خبری از نامزدی بشار اسد در انتخابات احتمالی زودهنگام در سوریه خبر دادند. همزمان الکساندر یوشینکو نماینده پارلمان روسیه پس از دیدار با بشار اسد گفت: اسد آمادگی خود را برای اصلاح قانون اساسی، برگزاری انتخابات پارلمانی و درصورت درخواست مردم ورود به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اعلام کرده است. هفته گذشته بشار اسد در سفری غیرمنتظره به مسکو با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد. پس از آن وزرای خارجه روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه در نشست چهارجانبه وین درباره سوریه مذاکره کردند.
برنامه پیشخوان خبر، آخرین تحولات سیاسی - نظامی سوریه را در گفتگو با آقای دکتر حسین رویوران و آقای نبی الله رشنو به بررسی گذاشت.  

  بنابر این گزارش، رویوران، کارشناس مسایل سیاسی در پاسخ به این سئوال که استراتژی دولت روسیه در جنگ در سوریه چیست؟ گفت: روسیه معتقد است، ابتدا نیروهای تکفیری باید از بین برود و بعد راه حل سیاسی مد نظر باشد. روسیه به ارتش آزاد سوریه پیشنهاد داده بود که چنانچه آمادگی دارد با داعش می خواهد بجنگند، پوشش هوایی بدهند، نیاز به این است که یکسره سازی نظامی با اقدامات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی صورت بگیرد. این کارشناس مسایل سیاسی در ادامه در پاسخ به این پرسش که هدف مسکو از نشست چهارجانبه وین چیست؟ روسیه معتقد است که بحران در سوریه سه ضلع دارد: در یک ضلع دولت و معارضین قرار دارند. در یک بعد نیروهای منطقه ای، عربستان و ترکیه، قطر از یک سو و جمهوری اسلامی و نیروهای مقاومت منطقه ای در سوی دیگر قرار دارند و در سطح سوم یعنی در سطح بین المللی آمریکا در مقابل روسیه قرار دارد.
آیا بحرانی که سه سطحی دارد و سه نوع بازیگر دارد، با یک توافق داخلی قابل حل نیست. در کنار اجماع داخلی، یک اجماع بین المللی نیز همزمان باید صورت بگیرد. ما شاهد بودیم زمانی که روسیه در حال بمباران تکفیری هاست، آمریکا 50 تن اسلحه به نیروهای تکفیری می دهد. لذا روسیه معتقد است، زمانی جنگ یکسره خواهد شد که اجماع در سه سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی اتفاق بیافتد تا زودتر وارد عرصه سیاسی بشود. این تحرکات سیاسی در همین راستا انجام می شود. رویوران با اشاره به اینکه اطلاعی از جزئیات طرح چهار ماده ای ایران برای حل بحران سوریه ندارد، گفت: اما آنچه مسلم است اینکه، ایران تا کنون پنج یا شش بار پیشنهاداتی به حل بحران داده است که مبتنی بر آتش بس، مذاکره سیاسی است، و ... بوده است. ایران هر آنچه که هست، قطعا متکی بر این مسئله است که مردم سوریه باید تصمیم نهایی را بگیرند.
در ادامه این برنامه، نبی الله رشنو کارشناس خاورمیانه، نیز به صورت تلفنی در گفتگو شرکت کرد. وی در پاسخ به این سئوال که جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات چه جایگاهی دارد؟ گفت:  اینکه روسیه از ایران به عنوان یک شریک صلح طلب در منطقه یاد می کند، به واسطه ظرفیت متعدد ژ ئوپولیتیکی و ژئو استراتژیکی است که جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته است. ستون های اصلی محور مقاومت در منطقه، در کنار جمهوری اسلامی ایران است. نوع نگاه ایران که مردم را محور اصلی ثبات در منطقه می داند، حتی بسیاری از کشورهای غربی را واداشت که بر این دیدگاه ایران صحه بگذارند. چراکه پنج سال جنگ در سوریه، اثراتی نداشته است. بیش از 10 میلیون آواره داشته است و قریب به یک میلیون کشته شده اند که حتی برای بانیان این حلقه احساس خطر داشته است.  


لذا می توان گفت در مرحله اول به دلیل جایگاه ژئوپولیتیکی و ژئوپولیتیکی ایران است، دوم پیشنهادات اخیری که پوتین و لاوروف، که در قالب ثبات و امنیت و آرامش سوریه مطرح کرده است با پیشنهادات ایران که در این پنج سال مطرح کرده است، کاملا مطابقت دارد. هر گونه پیشنهادی که مطرح شده است ، در قالب طرح های جمهوری اسلامی ایران بوده است. نکته دیگر دوره گذر و دولت انتقالی است که در پیشنهاد ایران و روسیه مطرح شده بود تا یک انتخابات سیاسی در این کشور برگزار شود. لذا جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران، بر این نکات تاکید دارد، و کشورهای اروپایی و غربی و خود آمریکا بعد از پنج سال شاید به این نتیجه رسیده اند که باید راه حل سیاسی را نیز مد نظر داشت.
در ادامه برنامه، رویوران با اشاره به اظهارات برخی از کشورها مبنی بر نبود، بشار اسد در آینده سیاسی کشور سوریه گفت: اینکه بشار باشد یا نباشد، ارتباطی با کشورهایی مثل عربستان و ... ندارد. هیچ کشوری نمی تواند تجویز بکند که مردم کشور دیگر چه تصمیمی بگیرد. متاسفانه آنچه که در سوریه اتفاق می افتد قتل عام مقررات بین المللی است. ترکیه اعلام می کند، رییس جمهور سوریه باشد ، یا نباشد. آمریکا سلاح به مخالفان دولت قانونی سوریه می دهد.  این گونه اظهارات هیچ ارزش سیاسی ندارد. آنچه که اهمیت دارد، این است که بشار اسد اعلام کرده، چنانچه مردم سوریه بخواهند، زودتر از موعد انتخابات برگزار نماید. این یک حرف معقول و مبتنی بر احترام گذاشتن بر جامعه سوریه است. عربستانی که یک نهاد انتخابی ندارد، در این زمینه اظهار نظر می کند. حتی بودن یا نبودن بشار اسد  در چهارچوب دولت انتقالی، بعد از از بین بردن، تکفیری هاست. زمین در رقه در اختیار داعش است. در این منطقه چگونه می تواند انتخابات برگزار شود.
مجری برنامه از نبی الله رشنو پرسید، امروز لاوروف گفته آماده کمک به ارتش آزاد سوریه هستیم، ایا این نشان دهنده توافق پشت پرده بین آمریکا و روسیه است؟ وی پاسخ داد: این اتفاق ناشی از تجربیات گذشته دو قدرت است و تلنگری است که به عدم صداقت آمریکا در مبارزه با تروریسم می زند. آمریکا ائتلاف کذایی را با هدف براندازی داعش، شکل داد که هیچ گونه صداقتی نداشت، اما متاسفانه در بسیاری از موارد سلاح به داعش داد. آنچه که به نظر می آید روسیه به دنبال آن است ، حرکت به سمت ساماندهی سیاسی تحولات در روسیه است و کنار گذاشتن محور عربی ـ غربی است که در صدد گرفتن تایید نهایی است تا راهکار سیاسی را نهایی بکند. روسیه وارد بحثی در سوریه شده است که بعد از جنگ گرجستان معتقد بودند که با مشکل دچار شده است، اما این اقدام روسیه نشان داد که این کشور به دنبال یافتن فضای حیاتی و استراتژیکی برای خود است.  
دانلود

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن