تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820284039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه خودروسازان فرانسوي را عصبي کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۲۴ق.ظ)
پرونده مذاکرات با خودرو سازان ايراني از زير ميز به روي ميز مي آيد آنچه خودروسازان فرانسوي را عصبي کرده است موج - روز گذشته خبري توسط يکي از خبرگزاري هاي فرانسوي منتشر شد مبني بر تهديد عليه ايران توسط خودروسازان فرانسوي. در ادامه، ضمن پرداخت به اين خبر جوياي اختلافات پيش آمده در اين مذاکرات طولاني خواهيم بود و گزارشي از چرايي آن ارائه خواهيم کرد.
ستوه فرانسه
يک پايگاه فرانسوي مدعي شد شرکت پژو سيتروئن از مذاکرات بي پايان با ايران به ستوه آمده است و اين خودروساز فرانسوي تصميم گرفته است تا پانزده روز آينده پرونده مذاکرات را علني کند. پايگاه فرانسوي زبان چلنج طي گزارشي نوشت: شرکت پژو سيتروئن از مذاکرات بي پايان با ايران ديگر به ستوه آمده است، به اين ترتيب، اين خودروساز فرانسوي تصميم گرفته است تا پانزده روز آينده اين پرونده را به صورت علني بر روي ميز بگذارد. تابستان گذشته، کارلو تاوارس، رئيس پژو سيتروئن گفت: «من مشکلات را مشاهده مي کنم. به ما حمله مي شود چون (ايران را) ترک کرديم. مقالات بسيار تهاجمي عليه ما در مطبوعات منتشر مي شود.»

اوضاع پيچيده
اوضاع صنعت خودرو سازي کشورمان به حدي پيچيده است که هر چند پژو سيتروئن به صورت رسمي هيچ قطعه اي را از سه سال گذشته براي کارخانه ايران خودرو تامين نکرده است، اين شرکت، بدون گواهينامه، همچنان به توليد پژو دويست و شش و چهارصد و پنج در نزديک شهر تهران ادامه مي دهد. پژو چهارصد و پنج از مدتها قبل تقريبا به طور کامل و بيشتر قطعات دويست و شش در ايران توليد مي شود. ساخت قطعات خودرو در داخل کشور از جمله مسائلي بود که شايد به مذاق فرانسوي ها خوش نيامده باشد.

گفت و گوهاي طولاني
به گزارش خبرگزاري موج ساسان قرباني، عضو هيات مديره انجمن قطعه سازان ايران، در گفت و گو با اين خبرگزاري گفت: سال هاست که گفت و گوها و نشست هايي ميان ما و فرانسويان در جريان است و اين گفت و گوها طولاني شده اند. براي پرداختن به جزئيات مذاکرات صورت گرفته ميان پژو و ايران خودرو بايد به همان مجموعه رجوع کرده و آنها ريز به ريز آن نشست ها را براي شما بازگو کنند.از جهت توجه به پيشينه اين مذاکرات بايد انجمن خودروسازان را تا حدودي حاضر در گفت و گوها دانست. زماني که پژو وارد صنعت خودروي کشورمان شد شرايطي سخت براي توليد قطعات در ايران فراهم کرد و به قدري مسير توليد قطعات تنگ و محدود شد که تنها قطعات محدود و اندکي آن هم با مشکلاتي فراوان در کشورمان توليد مي شد. وي تاکيد کرد: اما زماني که قطعه سازان داخلي توانستند تا حدودي قطعات پژو را در داخل توليد کنند آن موقعي بود که اين خودرو ديگر خودروي روز به شمار نمي رفت و از همين روي به تکنولوژي اي دست يافتيم که کهنه شده بود.

نقشه نداشتيم
کارشناس و عضو هيات مديره انجمن قطعه سازان در ادامه افزود: به طول انجاميدن پروسه ساخت قطعات در داخل کشورمان عوامل مشخصي داشته و مي توان آنها را مو شکافانه بر شمرد. يکي از موارد مهم، در اختيار نداشتن مدارک و مستندات فني مربوط به ساخت قطعات، بود. براي نمونه ما هيچ وقت نقشه اي مهندسي از قطعات خودرو هاي پژو در دست نداشته ايم و قطعات را بصورت تجربي نمونه برداري مي کرديم. به همين دليل نظام تصميم به مهندسي معکوس گرفت و تمامي توليدات ما ثمره اي از همين مهندسي معکوس است. اين اتفاق درست در زماني رخ داد که پژو در روابط با ايران بسيار مشکل ساز مي شد و در پي ساخت مشکلاتي در چرخ دهنده هاي مذاکرات و روابط با ايران بود.

تغيير شرايط در مذاکرات
قرباني خاطرنشان کرد: اين روند مسلما دشواري هايي را براي شرکت ايران خودرو بوجود آورد، اما تدابيري عاقلانه اتخاذ شد که علي رغم وجود مشکلات زياد پيش رو، قطعه سازان سال به سال بيش از گذشته به کارشان تسلط پيدا کردند. ديگر منظر مذاکرات ما با خودرو سازان فرانسوي تغيير يافته است و آنها ديگر از جايگاه گذشته نمي توانند با جمهوري اسلامي ايران مواجه شوند و آنها نيز بايد به اين موضوع به خوبي واقف باشند که اين ايران، ايران بيست سال گذشته نيست و تغييرات زيادي کرده است. وي تصريح کرد: اگر مذاکرات به طول انجاميده، شرايط ايجاب مي کرده که کند پيش رود و امروز شرايط طور ديگري رقم خواهد خورد. نه تنها فرانسويان، بلکه ديگر کشورها هم بايد اين نکته را درک کنند که شرايط حال حاضر ما با شرايط دو دهه گذشته بسيار فاصله داريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن