واضح آرشیو وب فارسی:بولتن نیوز: حضور در سریال مختارنامه و در نقش مسلم بن عقیل سعادت و اتفاق بزرگی بود که نصیب من شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازی در تلویزیون را با حضور در سریال های «وکلای جوان»، «طلسم شدگان»، «همسفر» و... شروع کرد و بعد ها با بازی در سریال «معصومیت از دست رفته» مشهورتر شد.گروه فرهنگی- نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به یاد ماندنی شد و بالاخره حضور در سریال «مختارنامه» و در نقش مسلم بن عقیل او را در ذهن ها ماندنی کرد، به بهانه ایام محرم با امین زندگانی به گفت وگو نشستیم که در ادامه آن را خواهید خواند: حضور در سریال «مختارنامه» چگونه شکل گرفت؟ به گزارش بولتن نیوز ،حضور در سریال مختارنامه در نقش حضرت مسلم بن عقیل سعادت و اتفاق بزرگی بود که نصیب من شد ابتدا خیلی ترسناک بود به دلیل اینکه خیلی از آدم ها از حضرت مسلم تصویر درست و کاملی در ذهن خود داشتند چرا که یک روز از دهه محرم به نام ایشان است همچنین داستان این بزرگوار را در تعزیه های زیادی دیده اند و سینه به سینه و به صورت شفاهی شنیده اند، اینکه این تصویر چقدر می تواند به بازی من نزدیک باشد و خدایی نکرده لطمه ای به آن نزنم برایم ترسناک بود و این ترس با من بود تا زمان پخش سریال که به لطف خدا و با بازخورد از سوی مردم نقش موثر واقع شد. نگرانی شما پس از انتخاب نقش چگونه بود؟ خیلی ترسیدم به دلیل اینکه آیا آن نقشی که من ایفا می کنم با ذهنیت مردم سنخیت دارد یا خیر چرا که بقیه نقش ها را می توان قابل قبول کرد ولی در کارهای تاریخی نمی توان راحت از نقش گذشت، عدم پذیرش مخاطب نگرانی من بود. علاقه به بازی دوباره در چنین نقش هایی را دارید؟ مهم بازی کردن این نقش ها نیست اینکه چنین نقش ها را در چه پروژه و شرایطی بازی کنیم خیلی مهم تر است، بله اگر پروژه که نویسنده و کارگردان آن آقای میرباقری باشد با افتخار قبول می کنم. شما در سریال «مختارنامه» در دو صحنه بازی خیلی خوبی داشتید یکی کوچه های کوفه و دیگری صحنه کاسه آب، از این دو صحنه برایمان بگویید؟ این دو صحنه برای خود من تاثیرگذار بود و خیلی از مخاطبین هم به این دو صحنه اشاره می کنند به هر حال این هنر کارگردان است که تنها و غریبی حضرت مسلم بن عقیل را به چه شکلی به نمایش بگذارد و این حس را به بازیگر منتقل کند، من فکر می کنم حس جمعی گروه هم خیلی مهم است که یک گروه سازنده پشت دوربین همان حس را به بازیگر منتقل می کند. صحنه کوچه های کوفه به نگاه آقای میرباقری برمی گردد به نظرم خیلی زیبا طراحی کردند و در صحنه کاسه آب خاطرم است آقای میرباقری گفت: «لحظه ای که سرت را از ماسه بلند می کنی می خواهم در نگاهت ظهر عاشورا ببینم.» خیلی سخت بود و تنها چیزی که خیلی کمکم کرد این بود که به تابلوی ظهر عاشورا استاد فرشچیان فکر می کردم و به طبع فضای روحی عوامل صحنه دست به دست هم داد که یک صحنه خوب داشته باشیم. کار با آقای میرباقری چطور بود؟ همیشه مشتاق دوباره کار کردن با ایشان هستم به نظرم آقای میرباقری جزو آن دسته از کارگردان هایی هستند که شما فقط در زمان همکاری با او فقط بازیگر هستی و خیالتان از همه چیز راحت است فقط به دنبال خلق نقش هستی و به چیز دیگری فکر نمی کنی. به تعزیه و مقتل خوانی علاقه دارید؟ کار کردید؟ بله، ولی قسمت نشده بازی کنم، تعزیه هنر سختی است تسلط به آواز و دستگاه آوازی می خواهد که من این توانایی را ندارم. علاقه مند به بازی در نقش های دیگر مذهبی هستید؟ به هر حال من به عنوان بازیگر تمایلم این است که متفاوت ترین نقش ها را خوب بازی کنم و بازیگر در یک جا مجاز به رقابت است و آن با خود است و اینکه سقف توانایی خود را با نقش های متفاوت و شرایط ویژه محک بزند. خاطره ای از ایام محرم در کودکی دارید؟ کودکی من در تهرانپارس سپری شد، مسجد بهار که هیات بزرگی داشت به آنجا می رفتیم. آن زمان همه یکجا متمرکز می شدند و این شلوغی خیلی تاثیرگذار بود اگر یک دسته زنجیرزنی می خواست از کوچه عبور کند یک ساعت طول می کشید و این صحنه آدم را به وجد می آورد، من هم مثل همه ایرانی ها خاطره های خوبی از محرم دارم. در حال حاضر چطور؟ هیات خاصی می روید؟ هیات خاصی که نمی روم دوستان محبت دارند و هر سال به دعوت آنها به هیات می روم ولی بعضی وقت ها دوستان شرایط را لحاظ نمی کنند و باعث به هم ریختگی نظم هیات می شود و این باعث می شود آدم شرمنده شود. شما کربلا رفتید؟ بله عید امسال رفتیم. نخستین بارم بود و حس آن گفتنی نیست و باید هر کسی خودش تجربه کند و فکر نمی کردم تجربه رفتن به کربلا آنقدر عجیب و غریب باشد. به نظر شما کار در زمینه عاشورا چقدر مفید است و چقدر باید کار ساخته شود؟ با توجه به اینکه دین اسلام دین کاملی است و واقعه عاشورا یکی از مهم ترین اتفاق هاست برای ساخت اثر در این زمینه باید به دست اهل آن سپرده شود و به خاطر شان این حادثه باید هزینه ای پرداخت شود چرا باید فیلم «ثارا...» آقای فرآورده یک سال باشد که به تولید نرسیده و هیچ ارگانی پیگیر ساخت چنین اثرهایی نیست. چرا نباید فیلم ملک سلیمان (دوم و سوم) آن ساخته شود و برای فیلم سینمایی «رستاخیز» از ابتدا خطوط را مشخص نمی کنیم تا این اتفاق برای این فیلم رخ ندهد منبع:آرمان
یکشنبه ، ۳آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بولتن نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]